/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webcam, kom med nogle bud.
Fra : SjalaJonez
Vist : 501 gange
30 point
Dato : 06-02-06 22:52

Jeg står og skal til at købe mig et webcam, det skal selvføldelig være godt og klart osv..
Men prisen skal helst ligge imellem 150-300 kr..

Nogle gode bud på hvad jeg skal købe..??

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 06-02-06 22:56

Check Aldi:

http://www.aldi.dk/

De har et på tilbud fra i morgen

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-02-06 22:59

Her er et logitech til ca. 150 kr.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136694

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 06-02-06 23:07

Ja, det har samme specifikationer som Aldis, men er 59 kroner dyrere, når man tager højde for fragt hos billigste forhandler

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-02-06 23:12

Til gengæld er aldis et noname.

Og Aldi har ry for at være besværlige hvis der opstår problemer i garantiperioden

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 06-02-06 23:22

Det må være en dårlig ALDI butik du handler i Simmaster.
Jeg har købt mange ting i ALDI, og der er aldrig noget i vejen.

SjalaJonez!
Der findes så mange modeller på markedet, så du skal nok lette anus og komme ud for at se på det.
Hvad forlanger du af et webkamera?
Opløsningen er en af de ting man betaler for. - Så findes der mange andre finurligheder, som man kan få på et sådant "ØJE".

Jeg leger selv med tanken om et kamera med WIFI funktion, som kan køre uafhængig af PC, der giver rigtig mange muligheder.
Så stil dine kriterier op for havd det er du vil have det skal kunne, og find det så til den rigtige pris!
Du skulle jo gerne være tilfreds med det, længe efter du har købt det.!

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 06-02-06 23:28

he he

Jeg handler skam ikke i Aldi, har bare set kontant på DR. Og der var Aldi ikke populær.

Men tilbage til emnet, et godt sted at kikke på hvad man kan få for pengene, og læse om andres erfaring med produkterne er www.edbpriser.dk

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 06-02-06 23:33

Takker mange gange

Men det er det der med de feks. (640 x 480 / 24-bit (16,7 millioner farver) / 30 frames pr. sekund) jeg bare ikke fatter hat af...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-02-06 00:04

640 x 480 er antallet af punkter vandret og lodret. En større opløsning vil ofte nedsætte antallet af billeder i sekundet.

24-bit (16,7 millioner farver) = hvor mange farve og farvenuancer der vises med cameraet. Jo flere farver jo mere naturligt.

30 frames pr. sekund = antallet af billeder den optager i sekundet. Et normalt standard fjernsyn sender 25 billeder i sekundet.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 07-02-06 00:05

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=145751

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=59509

Her er et par stykker har selv 59509 den kører barer perfekt og så er der mikrofon i webcam det er rart til en fornuftig pris
God Jagt
Zita