/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pc vil ikke starte
Fra : joand
Vist : 2800 gange
100 point
Dato : 06-02-06 10:14

komputer tænder og der kommer lys i en rød lampe på
bundkortet k7SEM, den grønne lampe på forsiden lyser
også.
Der kommer ingen bip lyde når den starter, blæser kører.
Når jer tænder skærm skriver den "ingen signal"
har prøvet anden skærm incl ledning.
På backup batteriet er der 3,25volt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 10:29

Jeg vil næsten tro, at det er dit grafikkort... men det er et skud i tågen, da det kan være mange ting. Det var måske værd at investere en flad 50'er http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-559-5
De fleste bladkiosker og boghandlere har dem... også set hos DSB / Posthuset.
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 06-02-06 10:33

Er det en bærbar pc? Hvis ikke kan det være skærmkortet bare skal trykkes på plads i sin sokkel.
Har selv haft problemet med alm. pc.
Backupbatteriet 3,25 v. hm lyder ikke af meget.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-06 11:44

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : joand

Dato : 06-02-06 11:50

Det er onboard grafik så det kan være det er bundkortet der defekt
Kan jed montere et ny bundkort i slottet ved siden af?

www.ecsusa.com/products/k7sem_v3.html

batteriet er et CR2032 Lithium

Har haft rykket alle stikkene ud og samlet igen, ingen forskel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 11:51

Gambrinus... hvordan får du CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps, når du har
Citat
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik,
startknap, [I]Intern højttaler[/I] og CPU m/køler

og så husker man liiiige at gøre sin PC strømløs, når komponenterne tilsluttes et efte et, især dine RAM da man hurtigt kan futte dem af hvis ikke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 11:55

Hvis du har slots til det, ja så kan du montere et grafikkort... men mon ikke der er andet og mere galt med bundkortet, nu hvor du afsløre at det er et on-board grafikkort. Pas på, da det sagtens kan futte det nye grafikkort af... en chance du selv må afgøre, eller lade en lokal PC forhandler kigge lidt på.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-06 12:16

Øøøøhh... Ikke forstået CLAN
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 12:20

Gambrinus Jeg tror bare det er / var en skrivefejl fra din side. Mit spørgsmål var, hvordan du får højtaleren til at give beeps, når du nu har pillet den fra

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 12:23

Min fejl jeg overså undtagen du har jo netop højtaleren tilsluttet - sorry

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-06 12:26

Jeg mener den interne højttaler.
Altså den højttaler, der sidder i kaninettet.
Hvordan vl du formulerer det ?
Forslag til mit standardsvar modtages med kyshånd.
Hvis en kan misforstå, kan flere misforstå.
så husker man liiiige at gøre sin PC strømløs, når komponenterne tilsluttes et efte et
Er taget til efterretning. Det skal selvfølgelig tages med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 12:31

Hvor kommer kaninerne fra:
Nå jeg skal nok stoppe... din kommentar er skam rigtig god, og ja jeg misforstod - undskyld
Kan se du har tastaturvirus li' som mig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-06 12:47

Det er bare OK CLAN
Men du misforstod, så det bliver omformuleret til næste gang.
Gambrinus
PS : Du var da pæn nok, til ikke at kommenterer kaninettet, som jeg skrev.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-06 12:53

Ups....
Det fik du gjort alligevel.
Nul virus, men min venstre lillefinger har sovet i et par måneder.
Den sidder i vejen hele tiden.
Jeg fik et ordentligt rap over den forleden.
DET kunne få den til at rette sig ud !
Så helt død er den ikke.
Der er bestilt tid ved den lokale medicinmand.
Så må vi jo se om han kan lokaliserer fejlen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 13:03

Ang. din lillefinger... så bare ud med alle komponenterne (inkl. kaninerne), og så tilslut dem en af gangen = udelukkelsesmetoden
Pøj, pøj med din lillefinger (og det mener jeg af et åbent hjerte), det er ikke sjovt, når man har skavanker... mangler selv 3 tæer, men dem skriver jeg jo ikke med - selv om det til tider ku' lugte lidt af det (bare for at komme dig i forkøbet)
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : joand

Dato : 06-02-06 13:08

Undskyld men går der kaniner i nettet nu eller ??????

Kommer der mon seriøse forslag igen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 13:15

joand... hvis du gennemgår som Gambrinus er inde på, så er / har du været igennem det hele... og fundet fejlen. Ret meget mere kan vi altså ikke gøre for dig via nettet (i dette forum), men hvis du bor i Grenaa, skal du være velkommen til at slæbe krapylet med forbi, så skal jeg kigge på det.
Hermed mener jeg... du har fået svar på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : joand

Dato : 06-02-06 13:28

ja jeg bor i grenaa

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 13:32

så kig endelig forbi
tlf. 5578 de forreste tal bør du kende