/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bølgende billede
Fra : jlbendtsen
Vist : 647 gange
300 point
Dato : 01-02-06 10:49

Hej..
Jeg har et lille problem med mit tv-tuner
Nogle af programmerne der ellers går fint igennem i stuen er lidt dårlige på min pc..
Jeg har et Terratec cinergy 400 kort (bruger WINDVR til optagelse osv) hvor jeg så har trukket en lang ledning fra stuen og ind til pc´en
og sat en linieforstærker imellem som virker fint på nogle af kanalerne men nogle af de andre bliver bølgende, har "jordet" pc´en uden virkning.. Hvad kan jeg gøre for at få ordentligt kvalitet???

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 01-02-06 11:07

PS
Er på Kabel tv

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 01-02-06 17:59

Hej.
I stedet for ledning skulle du prøve med antennekabelt.
Kan du få fat i et koaxialkabel er det fint, for det har ikke massiv kerne, men mange tynde tråde, så det ikke knækker.
Din forstærker er nok ikke den rigtige, der kan også være dårlig forbindelse, hvor du sætter forbindelsen til PCen til ved dit antennestik (gætter på, du bruger et T-stik).
VH
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-02-06 21:35

Noget tyder på, at der ER brugt et antennekabel, netop fordi der er en linieforstærker på!
Du skal blot sikre dig at du bruger den samme impedans hele vejen, som uden tvivl er 75 ohm.
Bølgerne på dit billed kunne godt tyde på, at det er de bedste kanaler (signalmessigt) som skvulper i en overforstærkning, så hvis du kan dæmpe forstærkningen i linieforstærkeren, så prøv dette!

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-06 06:21

Har prøvet at dæmpe det men så bliver billedet bare ringere..Og det er selvfølgeligt antenne kabel at jeg har brugt.. ellers var det nok det der var galt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-06 12:57

Et skud i tågen... prøv helt at fjerne din antenneforstærker. Her til min PC har jeg 25m coax og det fungere upåklageligt (også kabel TV). Mit PCTV kort er dog et Hauppauge WinTV-PVR-350 http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr350.html

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-06 13:10

Har prøvet at fjerne den helt men så er der nogle af kanalerne at der går dårligt igennem..Men det kan da godt være at jeg har været for "sparsom" med valg af tunerkort og har hørt at hauppauge skulle være noget af det bedste inden for tv tuner...

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-06 13:18

PYH!!!
Det hauppauge koster også omkring 1300 kr..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-06 13:27

Ja men det virker 100%

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-06 13:29
Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-06 13:54

ja okay omkring 1100-1200

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 02-02-06 15:32

Har du sat dit kabel til boksen på væggen med et t-stik, kan det sagtens være her, problemet ligger.
VH
Leif

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 02-02-06 15:51

Jeg havde de samme problemer med bølgende billeder.Jeg løste det ved at nedsætte skærmopløsningen.
Carsten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-06 17:00

Hvis du har brugt et T-led til deling af signalet, og at der i dette T-led ikke er et delefilter, kan dette være en del af problemet. - Så kan to apperater godt forstyre hinanden, når de er tændt samtidig.
Prøv at lægge mærke til, om det ændre sig på din PC, når du skifter kanaler på husaltret?
Så får du ihvert fald konstanteret om de forstyrer hinanden.
Hvordan opføre din PC sig, når fjernsynet ikke er tændt, eller kablet er fjernet fra TV/Video o.lign.?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 03-02-06 12:10

jeg har sat et T-stykke imellem, men har ikke lige været opmærksom på om det var med delefilter,satte linie forstærkeren på (Det er en af dem med 2 udtag) uden T-stykke men det gav ikke noget godt resultat..må lige hjem og rode videre med det i weekenden og vender tilbage mandag (er ikke på nettet hjemme endnu) og se hvad at jeg finder ud af..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-06 14:32

Det ku' være helt sjovt at slæbe PC'en helt ind til antennestikket og så prøve med en kort coax. Har du stadig problemer, ja så skal de findes i din PC / PCTV kort og ikke i alt dit "accessories".
Alle muligheder er efterhånden udtømt
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 06-02-06 10:56

Ja det kunne sikkert være helt sjovt...Bortset fra at det nok ville give tordenvejr indendørs da at min kone ikke vil have det lort stående i stuen
Har lagt mærke til at nogle af programmerne også går dårligt igennem i stuen især tv2 så måske er det tdc kabeltv jeg skal kontakte

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 11:01

Ak je 'den vejrudsigt kender jeg godt
Med tro og love på at fjerne "skidtet" igen, så kan du jo prøve i stuen (som omtalt).
Men har du problemer på TV'et også, ja så kunne det godt tyde på et svagt signal fra TDC. Det må du da ku' få målt igennem.
Held og lykke med "projektet"
Søren

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 06-02-06 11:28

Har lige undersøgt div. tv-tunerkort på edb priser.der var bla. et der tilsyneladende kunne modtage digitalt så mon ikke det er sådan et jeg skulle invistere i i stedet for det terratec skidt?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 11:36

Absolut... jeg har selv haft et Pinnacle (som jeg ikke var helt tilfreds med), men nu har jeg det før omtalte fra Hauppauge, og det fungere 100% efter mine behov, som er:
Optage fra TV-kanaler
Optage fra VHS & Video kamera mv.
Redigering osv. foregår i den nye version 7 af Nero... som jeg også varmt kan anbefale http://www.nero.com/nero7/eng/index.html
Husk endelig at benytte line-in for lyd på dit PCTV kort, og ikke i dit lydkort, da talen på overførte videobånd da vil blive forskudt.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 06-02-06 11:48

Mon ikke at dette kort ville være udemærket http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178782
Har ikke lyst til at give over 1000 Kr for et kort

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 300 point
Dato : 06-02-06 11:53

Ganske afgjort et godt bud

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 06-02-06 11:57

Jeg må vel bare have pengepungen op og rode lidt videre med det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 12:00

Der er nok ikke så meget andet at gøre
Om ikke andet, så er du blevet en erfaring rigere... men husk nu lige på det her:
Citat
Lidt om kvalitet

Der er næppe noget i verden,
som ikke 'en eller anden kan lave lidt
dårligere og sælge lidt billigere,
og folk som kun ser på prisen,
er denne mands lovlydige offer.

Lidt om priser

Det er uklogt at betale for meget,
men det er værre at betale for lidt.
Når De betaler for lidt,
så mister De sommetider alt,
fordi det, De køber
ikke var i stand til at gøre det,
som det var købt til.

Almindelig forretningsgang
umuliggør at betale lidt og for meget -
det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.
Hvis De accepterer det laveste tilbud,
gør De vel i at sikre Dem
en skadesreserve for den risiko,
De løber - og hvis De gør det,
så har De jo alligevel råd til
at betale for den bedre vare.

John Ruskin
Engelsk forfatter, kunstkritiker og social
reformator i 1880-tallet

Takker for points