/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Memory stick til windows 98
Fra : oleborre
Vist : 246 gange
20 point
Dato : 31-01-06 23:02

Jeg har købt en memory stik til min pc med windows 98. Windows kan ikke finde driveren. Er der nogen der kan sige mig hvorfor?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 31-01-06 23:19

Fordi du sikkert har fået den med på en lille CD - det har jeg til min stick.
Windows 98 har ikke understøttelse uden driveren - og jeg har oplevet at 98 kan alligevel godt finde på at komme med en fejlmeddelelse om at driveren ikke dur efter installation, men det virker alligevel.
Jeg mener win98SE kan klare det uden driver men er ikke helt sikker før fra 2000/XP.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 23:42

Prøv at sætte den til at finde ny hardware medens det sidder i stikket Det finder du i start kontrolpanel så skulle den selv lede efter den måske skal du have cden i dervet eller opdaterer på nettet bagefter
Mvh Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-06 04:54

Hejsa
Gå ind på producentens hjemmeside og download en ny og opdateret Win98 driver til din USB Stick.
Eksempel USB Storage - My Acer Key kan hentes via http://support.acer-euro.com/drivers/storage/usbmemory.html

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 01-02-06 08:45

Skulle du være så uheldig, at du ikke ved (kan se), hvad din producent hedder, kan du måske få hjælp af programmet Everest.
Det har tidligere været freeware, men er nu et betalingsprogram.
Du kan finde en gratis version på dette link:
http://www.zdnet.de/downloads/prg/1/x/de011X-wc.html
Programmet "scanner" din computer for hardware (bl.a.) og giver dig navnet på enhederne og producenten.
Så skulle du have gode muligheder for at komme til producentens hjemmeside og finde en driver.
God fornøjelse.
Leif