/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familie-eftersøgning
Fra : leonard
Vist : 1331 gange
100 point
Dato : 27-01-06 15:37

I et svagt øjeblik har jeg lovet et familiemedlem at søge efter oplysninger på hans familienavn.Han
er 82 år,så jeg gør det!
Det jeg skal spørge for ham,om der er oplysninger et eller andet sted om famlien med efternavnet

EINTZEN
Familien skal vist nok stamme Tyskland et sted.
Det skal lige understreges,at hans efternavn i dag er Andersen (ret almindeligt hva´),så det drejer
sig om familiemedlemmer tilbage i tiden.

På forhånd tak
fra
Leonard

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-01-06 15:50

Nu er jeg IKKE ekspert i Slægtsforskning, men da navnet er ret specielt, gik jeg ind på Eniro og søgte på det. Det gav flg. resultat:

http://person.eniro.dk/query?name=EINTZEN&phone_number=&street=&zipcode=&post_area=&what=ps&stq=0

Håber du kan bruge det til noget. Husk Http://Eniro.dk en god side til mange søgninger.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-01-06 15:53
Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-01-06 16:00

Hej Leonard!
Hvor langt tilbage mener Andersen at hans Eintzen-familie var at finde i DK?
1900, 1870, 1850 eller ......

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-01-06 16:02

Og- også gerne en landsdel.

Har Andersen et "fornavn Eintzen", ca. fødested, ca. fødselsår på en af de ældste?
Jeannie

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 27-01-06 18:55

hej Leonard.

kan din familie medlem give dig oplysninger om ,hvornår han er født og hvor og hvem der er hans forældre,og så videre.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-06 21:50

Måske ved Maria Eintzen, her: Med norske fjordheste ved Gudenåen noget om familien?
http://www.123hjemmeside.dk/littlemeadow/1280467

Eller Jackie Eintzen, der er politiker i Hovedstaden??
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : oaze

Dato : 19-02-06 15:37

Til Leonard

Sandt, navnet er ikke almindeligt og der er ikke så mange af os med familie navnet. Jeg er selv en af dem, og ved at det bliver svært at spore familien.

Det er forsøgt, men strandede på nogle brændte kirkebøger et sted i Tyskalnd for nogle hundrede år siden.

Men, i famililen fortælles det at familien ganske rigtigt kom til Danmark fra Tyskland. Antageligt i 1800 tallet. En stor del af familien har været søfarende. Hvor længe familien har boet i Tyskland er uvist.

Man selvom navnet ikke tyder på det, så skulle vi stamme fra en spansk adelsslægt. Navnet blev først til Eintzen da familien flyttede til Tyskland. Hvad det oprindelige navn var er også glemt.

Med mindre du finder en bedre kilde, så kan det vist ikke blive mere præcist end dette.

Venlige hilsner