/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Holdere til CPU og Køler
Fra : moltov
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 26-01-06 09:11

Hjjjæææææælllpppp. Jeg mangler to holdere til at holde Køleren på plads oven på en CPU. Hvad hedder de, og endnu bedre, hvor kan de købes? Det er en HP Compaq EVO D510 Small Form Factor...

Har prøvet at søge på HP's Part server, men kan skutte finde det

VH
Moltov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 09:51

Køb en ny køler!

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-01-06 10:06

Hej Bjarne

Kan det være rigtig, at man skal købe en ny køler, bare fordi man mangler nogle holdere?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 10:12

Ja. Den slags ting er ikke noget der findes reservedele til og normalt ikke noget man mister eller ødelægger.
Du kan sikkert finde en køler der passer da du jo kan se hvilken type cpu der er anvendt, men der skal selvfølgelig være plads til den.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?maingruppe=Koelere&goto=productsubgroupchoice

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 26-01-06 11:43

Husk den køler skal passe til det socket du har på bundkortet vis du har en p4 cpu kan du køpe en pakke med det hele til men jeg vil forslå dig en zalman køler og de passer på næsten alle for man for holder med til en del forskellige sockets gik på www.edbpriser.dk der kan du finde alt og hvor det er biligst og købe men køb altid i din lokale pc butik for så kan man altid gå ned med det vis der er noget i vejen med det,så man ikke skal til og pakke ind og sende og vente i flere dage på og få sin comp op og køre igen

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-01-06 11:46

Hej Bjarne

Jeg har via MKELectronics fundet frem til Heat Sink Clip! Så det kan altså lade sig gøre

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-06 12:04

Jamen hvis de passer så er det jo fint, men de må jo hverken spænde for lidt eller for meget så de skal både passe til CPU modellen og den køler du har.
Husk kølerpasta.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 26-01-06 14:35

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-01-06 14:48

Hov! Du skulle jo have alle point... Tog de forkerte antal stjerne.... Undskyld.

Skal jeg lave et nyt spørgsmål til dig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 16:52

Det er helt OK.

Jeg samler ikke på point, men på gode resultater og dette kunne have været bedre.