/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ram
Fra : scj
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 23-01-06 09:57

hvad betyder det, når der efter en ramblok står: ikke paritet?

Scj@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 23-01-06 10:02

Der er nogle ram der har paritets tjek.. Dvs at de tjekker om de laver fejl... Den type ram kaldes for ECC.. som står for "Error Correction Code"

Citat
The extra parity bits in transmitted date are incorporated in order to detect errors that can be corrected by the user.

->Brommi

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-06 10:22
Godkendelse af svar
Fra : scj

Dato : 23-01-06 15:43

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 17:54

Ram med Paritetskontrol bruges nærmest udelukkende til servere da det her kan have stor betydning at data der blir formidlet via ram er helt korrekte, mængden af data der bliver flyttet via ram på serverer kan jo være kolossal stor!! På en alm pc betyder det ikke det helt store da det ikke er de store rammængder der bliver flyttet ved normalt brug, og vil osse "sløve" PC'en pga af den ekstra kontrolbit som ram med paritetskontrol indeholder!