/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
SNORK !
Fra : Strandkro
Vist : 3953 gange
32 point
Dato : 21-01-06 18:40

Hvad kan man gøre mod natlige snork ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 18:52

Det kan afhjælpe hvis snorkeren ligger på siden. I meget alvorlige tilfælde kan man ved en laser operation få bortoperet drøblen og et stykke af den bløde del af ganen. Der er også noget i handlen i Matas til at sætte på næsen, med mere eller mindre vellykket resultat

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-06 18:56

Det kommer an på, om der er fundet en legemlig fejl som årsag til snorkeriet, og det så er noget der kan afhjælpes.

men oftest er ørepropper den eneste "helbredelse".

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-01-06 19:10

Hvis det er en kvinde, det drejer sig om, er der ikke tale om snorken.
Det er bare stemmebåndet, man kan høre blive spolet tilbage.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-06 19:23

Kvinder snorker ikke. Det siger min kone selv .

Og hvorfor så det. Fordi de mangler "bærposen" til at lukke for hullet i bunden når man ligger på ryggen.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 32 point
Dato : 21-01-06 19:36

Hejsa

Der er nogle forskellige løsninger, min egen ørenæse hals læge sagde at han mente at den bedste løsning var at den der føler sig generet af en der snorker blot lægger sig ind i et andet rum.

Da der ikke er grudn til at man ødelægger natte søvnen for 2 mennesker ved at vække den der snorker.

Men der er en årsag til at man snorker og den der snorker får ofte ikke den søvnkvalitet der nødvendig, og vågner derved unødig træt selv efter mange timers søvn.

Hvis der er tale om en snórker der lider af søvn apnø (også holder pauser i vejrtrækningen) kan det være det er noget der kan / skal gøres noget ved.

Start med at henvende dig til din læge og få en henvisning til en øre næse halslæge og find ud af om der er en "teknisk grund til snorkerriet".

Men så vidt jeg ved er det kun få mennesker at opperation hjælper på.

Jeg er selv oppereret for dette. Jeg har fået fjernet drøbel, rette næseskillevæg og fået fjernet lidt af drøblen. Så nu snorker jeg lidt mindre.

Men tal med lægen først..
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-01-06 19:58

Den med bærposen fattede jeg ikke, men kender godt til det med snorken. Hiv enten nogle næsehår ud på din partner når han/hun snorker, dette vækker en irritation og snorkeriet stopper, eller hold personen på næsen, det hjælper også, men det bedste middel er dog at vende personen på siden.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-06 07:40

Undskyld det er måske ikke lige den her tråd der skal komme vittigheder i.

Bærposen er lig med testiklerne.
De hænger ned over røvhullet når man ligger på ryggen og lukker for luft indtaget hos os mændnd og ikke ved kvinder.

Just a joke.

Hvad Benjamin kommer med er korrekt.
Jeg havde en kollega som snorkede forfærdeligt, og det ende med at han skulle ned på Århus Komunehospital og sove for at de kunne måle på ham. Han havde netop disse pauser i vejrtrækningen, for så at komme med et frygteligt snork når han lagde igang igen med vejrtrækningen. Da talte de netop om det med kvalitetssøvnen som han ikke fik nok af. Det indebar at han var træt og sov endnu dårligere, med endnu mere snorkeri til følge. Han fik en operation hvor de fjernede noget af drøblen med en laser. Det har efter sigende hjulpet ham noget, efter hans eget udsagn, men om konen er enig tvivler jeg på. De er nemlig blevet skilt i mellemtiden, men det er måske en anden sag.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 22-01-06 12:23

helt ærligt.....hvad er der ivejen med at se tingene med lidt humor. Det er en alvorlig ting at ligge ved siden af én der snorker, og det kan faktisk også være farligt for den der snorker, men uden en smule humor, er det svært at leve . så tænk på alternativet..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-01-06 12:35

Hvad var det PH sage ?
Den der kun ta'r spøg for spøg og alvor kun alvorligt.
Han har ....forstået.......... begge ting dårligt.
? ? ? ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 24-01-06 22:12

Det eneste der hjælper mod snorken "søvnapnø" er at få bevilget gennem læge og sygehus et apparat som blæser et lille overtryk ind gennem næsen - så sover man uden snorken og er frisk og veludhvilet næste morgen

Hilsen
gm

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 05-02-06 02:47

Du kan roligt gi´ gm9 pointene. Apparatet virker

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 05-02-06 10:47

Snorken kan fremprovokeres af stort eller mindre forbrug af spiritus. De fleste snorker når de har fået for meget,
Jeg har kendskab til et par stykker der har fået strammet ganesejlet op ved laserbehandling. Et slapt ganesejl er ofte årsag til snorken. Prøv evt også at brug en anden form for hovedpude. Et firma der hedder Tempura har en ganske god løsning.
Man vil også med held undgå snorken, ved at lære sig at sove på siden, istedet for at sove på ryggen

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 24-02-06 11:53

Tak for svaret Benjamin.Hansen.