/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Rødt ledlys lyser???
Fra : Sunowich
Vist : 1053 gange
200 point
Dato : 20-01-06 21:34

Jeg har lige sat en ny processor og blæser i mit k7 bundkort en amd a 2,0 D da den gamle brændte af pga. kølerens svigt Når jeg starter den op går den lige igang kommer med en lille hyletone og lyser rødt på en lille ledpærer på bundkortet .Den er blevet nulstillet i biossen Hjælp
mvh Sune
Ps.Jeg har prøvet en ny strømforsyning.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-06 21:38

Hejsa..

Hvis du har manualen til dit bundkort, skulle der gerne stå noget om hyletonen. Der er en del fosrkellige hyletoner og de fortæller noget om hvad der er galt.
F.eks. er der noget galt med rammene hyler den osv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-06 21:49

Ja det ved jeg men det er sådan en elektronisk lyd (fra fortiden ) dette er en hylen jeg ikke har hørt før og jeg har ikke manualen, men den røde pærer må jo indikerer et eller andet, en fejl el.lign

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-06 21:54

OK, det med om det hører fortiden til ved jeg ikke rigtigt, mit er forholdsvis nyt, og det hyler hvis der er noget galt.

Har du prøvet at fjerne Alt hardware.. Så du kun starter op med Processor bundkort og ram?

Har oplevet en harddisk der fik en computer til at gøre det din gør.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-06 21:58

Nej vil forsøge alle ideer i morgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 22:00

Rødt lys på bundkort og hyl, plejer at betyde manglende/defekt RAM eller de er blot ikke kommet rigtigt på plads i RAM soklerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-06 22:01

Når jeg taler og fortids elektroniske lyde er det sådan nogle der kommer ved feks ramfejl eller tastaturfejl dem kender jeg godt men denne lyd har jeg aldrig hørt før

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 22:01

Ps. Dette sker også hvis RAM er af en type dit bundkort ikke understøtter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 22:03

Pps. Jeg har oplevet det ved PC-100 RAM på et bundkort der forventede PC-133 RAM

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-06 22:03

Hej molo
Jamen ved ramfejl plejer maskinen vel ikke at slukke helt ned ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 22:04

...eller var det omvendt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 22:05

Sunowich ->Jo !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-06 22:08

Hm ja men vil ikke rode med den nu så skal prøve en masse i morgen Og det er jo ris til egen jeg skulle jo bare have skiftet den blæser før det var for sent

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 11:15

Da jeg satte min harddisk med styresystem og det hele over i min nye comp - skreg den som en stukket gris.......og jeg slukkede straks. (den ødelagde heldigvis ikke noget)
Den prosessor er vel anderledes end den der sad før.
Eller er det måske den nye cpu-blæser som kører meget stærkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-06 15:05

Hvis CPU'en køre med en anden clockfrekvens end din 'døde' CPU ..skal du jo huske at flytte en jumper på dit bundkort

..ellers lyser og hyler den også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-06 15:40

Øhh molo hvor ser jeg lige det og hvor sidder jumperen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-06 16:45

Det ser du i dokumentationen for dit motherboard (..eller på fabrikantens hjemmeside). Jumperne sidder på selve bundkortet. Der er ofte muligheder for flere forskellelige (ben-kompatible) CPU'er og placering af jumpere er angivet i forhold til disse CPU'er. Oftest er det blot clock-frekvensen der skal passe, da benene =connectoren/CPU-soklen ikke tillader at isætte 'forkerte' typer

Jumperne har et navn der står på bundkortets printplade ved jumper soklen: J-00, J-01, j-03 ... eller lign.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-06 18:05

Er der mon en der kan finde lige hvor jeg skal finde det som Jeg rådes til altså noget med de der bufferes placering

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 00:45

Du skal IKKE flytte på jumpere før du er 100% sikker på hvad du laver !!!

Tjek nu din dokumentation eller læs på producentens hjemmeside.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-06 10:03

Ja ja molo men jeg kan jo ikke fide ud af hvor jeg skal finde det for filen da Øhh og det er selvfølgelig jumperene jeg merer når jeg kom til at kalde dem for buffere

Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-06 14:16

Du må da kunne læse producent og serienummer et sted på selve bundkortet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-06 18:09

Nej kan ikke finde men jeg tager ind til byen i morgen og får en ekspert til lige at se på den Men håber du har ret ang de der jumpere ellers ender det måske med et nyt kort til den nye processor I vil hører nærmere
Mvh Suno måtte lie prøve den Hi hi

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-06 14:14

Tak for svaret molokyle.Det var simpelthen eksperten i forretningen der havde vendt blæseren en halv omgang forkert der fejlmeldte den .Men du var den mest ihærdige hjælper såe derfor skal du have pointene Hav en God dag
Mvh Sune