/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Chance for genoplivning?
Fra : jkrjk2
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 20-01-06 17:27

Hej!
Vi havde en kort strømafbrydelse, men efter genetablering af strømmen, fortsatte jeg mit arbejde.

Efter ca. 30 min. frøs billedet og der måtte fysysik afbrydelse til.
Efter genstart kommer kun start billede "Fujitsu Siemsens ........"

Og så sker der ikke en dyt mere.

Kan det evt. være en kondensator, harddisk eller lignende?

Jeannie

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-06 17:33

Kunne forestille mig det er noget på motherboard, der er brændt af.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 17:34

Er det en stationær?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 17:35

Det er en stationær

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-01-06 17:38

kan også bare være en fil der er beskadiget ved en uautoriseret nedlukning
prøv at køre en repair af windows

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 17:42

Bredker skrev: kan også bare være en fil der er beskadiget ved en uautoriseret nedlukning
prøv at køre en repair af windows

Hvordan, det ikke en gang med TAB?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 17:43

Jeg prøver med et par ord mere:
Hvordan, ingen taster virker, ikke en gang med TAB)

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-01-06 17:45

Prøv at åbne i fejlsikret tilstand - tryk F8 ved opstart og kør så en chkdsk for at få rettet evt. fejl.

Clou

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 17:51

Jeg kan ikke åbne i fejlsikret tilstand, så langt når den ikke en gang.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-01-06 17:56

en repair køre du fra din win cd , du booter op på den lige som ved en nyindstalation
på den måde kan du reperere evt beskadigede filer uden at miste dine data

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-01-06 17:58

hej
har du trådløst tastatur og mus
hvis du har kan det være de lige skal aktiveres
ved at trykke på reset

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 18:00

(hvorfor er der ikke en smiley for dum blondine?)

Efter en halv times betænkningstid kom den op at køre

Jeg er så lettet at jeg giver jer alle point.

Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 18:00

Tak for svaret Jimmy17.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-01-06 18:02

dejligt
nogle gange kan man jo være heldig

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 18:09

Hvad var så problemet med den om man må spørge?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 19:01

Jeg aner ikke hvad problemet var/er. Men msåke er det en "uatoriseret" brat nedlukning, som har givet et problem i en fil?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 19:31

Problemet med strømafbrydelser fra der hvor det nu kommer fra.
Er at når det kommer på igen, er det med en noget større styrke end normalt..
Og det kan jo altså smadre indmaden i mange ting.

Hvilket også er grunden til man skal være lidt forsigtig i tordenvejr.

Kan ikke sige, hvad der er sket her.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-01-06 20:51

Hvis det stadig skulle have interesse, har jeg netop kørt systemgendannelse, og nu starter den den op igen på "normal hastighed".

Jeannie

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 09:04

Så har det sikkert "kun" været en softwarekonflikt.
Det kan også komme ud af en brat slukning ( derfor man ikke må slukke computeren på power, men skal ned i start )

Men er da glad på dine vegne at det virker igen.

Der er næsten ikke noget værre end en com., der ikke virker..