/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point
Fra : helge.t
Vist : 623 gange
10 point
Dato : 18-01-06 00:39

Forklaring følger senere

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-01-06 00:51

Vil du påvise at pointjægerne svarer i spørgsmålet til 300 point?!

Glem det - VI er mere snu end som så

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 00:59

Nemlig, sov godt

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 18-01-06 00:59

Er det en form for Kandu jeopardy.

Vi stiller spørgsmålet og du kommer med forklaringen senere

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-01-06 01:05

Hyg dig

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 01:16

Jeg ææææælsker bare eksperimenter...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-06 03:12

Som jeg skrev tidligere i tvillingetråden... http://www.kandu.dk/spg81400.aspx

Citat
ja ja da !

hellere være med, end at gå glip af noget zzzo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 07:36

Citat
Vil du påvise at pointjægerne svarer i spørgsmålet til 300 point?!

Glem det - VI er mere snu end som så

måske der er noget om snakken

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 10:46

WaaauuuuWWW

Vores nye smileys

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-06 12:13

Ja, de' da søje!

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 18-01-06 22:35

creamygirl >Jo, lige da jeg startede denne tråd var det da et naivt forsøg på at se hvor meget point betyder for et spørgsmål. Og det kunne jo også vise at point ikke betyder noget…
Snu, tja jeg ved nu ikke…
Og kik engang hvilken tråd der har været vist flest gange<

Men siden starten har jeg tænkt over flere ting, som jeg vil give udtryk for herunder.

Som man kan se rundt om på kandu, findes der mange motiver for at dele point ud. Point deles ikke kun ud til den der rent faktisk svarer på spørgsmålet, men også til andre ”efter behov”.
Hvis man ikke lige kan bestemme sig for hvem der skal have point, så giver man f.eks. en svarer spørgsmålets point, men opretter straks efter et nyt provisorisk spørgsmål, hvor man giver point til en anden, som man også synes skal have lidt.
Point kan også gives til en af vennerne som trænger (igen med et provisorisk spørgsmål), i protest, som provokation o.s.v.
Spørgsmålene er heller ikke altid spørgsmål, som kræver et svar. Det er til tider et indlæg hvor man blot ønsker at skabe en debat, eller hvor man har en mening om et eller andet som man vil tilkendegive.
Nu er det jo sådan at det er ”spørgeren” der suverænt bestemmer hvem point’ene skal gå til, og det er ikke sikkert at alle er enige med ham/hende. Men sådan er reglerne nu en gang.

Kandu minder i nogle tråde måske også mere om en chatsite end om en vidensdatabase.
Tråde som åbenbart ikke interesserer visse superbrugere, bruges af dem til at ”chatte” om fuldstændig uvedkommende emner.

Kode
Hvad kan jeg bruge kandu.dk til?

Der er 2 forskellige indgangsvinkler til kandu.dk, den ene er kursusdelen. Her prøver vi, at sætte dig ind i forskellige emner via interaktive kurser, hvor du selv kan prøve det du lærer gennem kurserne.

Så er der den anden del af kandu.dk, det er spørgsmål / svar sektionen. Her kan du stille spørgsmål som andre brugere har mulighed for at svare på.

Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

Om brugere her på kandu samler på points eller ej er selvfølgelig deres egen sag. Jeg ta’r da også selv imod de point jeg får, og opfatter det som anerkendelse for et svar som kan bruges til noget.

Men når nogle superbrugere påstår at de er ligeglade med point, og man så ser at de samme superbrugere konstant ligger i top 50 med masser af superpoints.. ja, her er det så jeg står af.
Hvorfor så være superbruger?

PS. Alt det ovenstående er ikke møntet på nogen bestemt, men jeg havde lige ubændig trang til at bruge overtryksventilen. Hvis nogen føler sig trådt på må bero på deres egen selvopfattelse.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 22:42

Måske er det mig, men er den der påængjagt og superbruger status så vigtig.????
Jeg valgte at blive superbruger i sin tid for at få nogle påænger at spørge for.!!!! Tiden har så gjort jeg har de påæng jeg nu engang har.

Jeg synes da det er hyggeligt at nogle spørgsmål udvikler sig til en slags minichat. Det viser vi er her for hyggens og hjælpens skyld og ikke points´ne.

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 18-01-06 22:58

Jeg synes selvfølgelig osse at det er ok med lidt chat, så længe det handler om det relevante emne.
Men når det er emnet fuldstændig uvedkommende, synes jeg ikke det hører hjemme her...så burde der bruges der nok bruges en "rigtig" chatsite, eller i det mindste bruges "smalltalk" her på kandu.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-01-06 23:12

Nøiiii

Sorry, skulle altså lige afprøve den længe ventede "mås" *G*

Den skulle nu animeres. Lidt vrik vil være på sin plads

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 10 point
Dato : 18-01-06 23:12

Helge
jeg tror faktisk ikke der er ret mange af Top 10 brugerne, der er pointjægere, de besvarer bare mange spørgsmål fordi de gerne vil hjælpe og måske også bruger deres fritid på at finde svar til spørgere.
Det er der jo ikke noget odiøst i, jeg synes det er prisværdigt - har selv fået gode råd fra mange af dem.
Jeg er glad for, at de er her, du kan jo så synes hvad du vil

Og vil gentage min kommentar fra i går

Knus Ripley

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 19-01-06 20:34

Tak for svaret TheRipley.

Jeg lukker nu denne tråd.
Èn tråd om det her må da vist være nok.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-01-06 21:11

Helge, det har du så ganske ret i

KanDu må gerne være et godt sted at være for alle - uanset holdninger, jeg er stadig ikke sikker på, at vi er enige, men det bliver vi måske engang

Knus Ripley