/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Mellemlanding i USA
Fra : john.s
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 14-01-06 23:43

Vi skal til Costa Rica hele familien, på vej dertil har vi en mellemlanding i USA.
Er der nogen der ved om det er et krav at børn skal have deres eget pas, eller må de stå i forældrenes pas?
Vi skal jo ikke rejse ind i USA, der er tale om et stop.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-01-06 00:26

Hovedregler er at du må blive i USA i 8 timer uden pas.

Ellers så skal du have et pas og kan bliver der i 3 måneder - vel og mærke hvis du er dansk statsborger.

Før de nye visumregler trådte i kraft for ca. 5 år siden havde jeg et problem da jeg skulle til Fiji - og med mellemlanding i L.A. - men også Hawai. Det betød mere end 8 timer - så jeg må have kaptajnen til at beholde mit pas fra LA til Fiji - så jeg ikke kunne hoppe af på Hawai.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-01-06 07:20

Jeg er næsten 100 % sikker på, at børnene skal have deres eget pas.
Selv om man "kun" mellemlander i USA, og skal skifte fly (det vi kalder transit), bliver man checket ind i landet, som om man skulle feks. holde ferie der. Der er sket flere ændringer inden for de sidste 5 år, nogle af dem ligegyldige for dansker, andre ikke. Jeg tror, jeg ville prøve at kontakte den Amerikanske ambasade i København.
Husk også, der kan gælde andre bagageregler. Er det feks. et amerikansk flyselskab I skal flyve med, er det ikke så meget vægten der tæller, men der imod antallet!!!! MAX 2 stk. indchecket baggage. Nr 3 koster US$ 125,00 (det gjorde den for 2 år siden).

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-01-06 07:32

Fandt lige dette:

If I am transiting through the United States to Mexico, Canada, Bermuda or the islands in the Caribbean, does the 90 day period begin on my initial entry into the United States, even though I am there for only a couple of hours?

The regulations are the same as if you entered the United States for a holiday. If you will transit the United States, even if only for a couple of hours, to Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean the total trip, including both periods of time spent in the United States, Canada/Mexico, Bermuda, or the Caribbean islands cannot exceed 90 days. If it does, you will require a visa, unless you are a legal permanent resident of the country.

Jeres rejse arrangør, bør også kunne svare på disse spørgsmål.
MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-01-06 08:49

Har du fundet ud af noget mere?????

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 26-01-06 06:56

Hvad sker der???

MVH

Godkendelse af svar
Fra : john.s

Dato : 26-01-06 08:38

Tak for svaret viskinge.