/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Hvad er det ?
Fra : Trine08
Vist : 667 gange
10 point
Dato : 14-01-06 19:25

Nogle der har et oprigtigt forslag til hvad dette er ?
(sarte sjæle skal ikke klikke her)
http://peecee.dk/?id=25807

Tror ikke det er en hest..se på fødderne, den har ingen hove.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-01-06 19:32

Det er et afskindet kadaver formentlig af en hest/æsel/pony måske et får, men ret beset burde det ikke oploades, men hvem udøver censur?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 19:34

Klart et manipuleret billede med indgredienser fra : Hest/muldyr/æsel, hund, menneske (armen), tunnel/krematorieovn ...plus div. grafiske effekter.

Jeg har billeder/film lavet på samme måde fundet på nettet ....men som ikke skal gengives i dette forum

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 19:42

bla bla bla..censur mig her og mig der.

Hvorfor skal det nu ikke postes ? Der står tydeligt at sarte sjæle ikke skal trykke.

Molo <Hvor ser du de gramatiske fejl hende ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 19:57

Trine08 -> Du har ret ...desværre

Det er nok et afdødt eksemplar af et af de ponyer/muldyr/æsler man brugte til at trække minevogne i kul-/jern-/diamant minerne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:05

Ps. KANON service : http://peecee.dk/ ...det er!

Dét får du hermed en cadeau for Trine08

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:09

Takker
Ja, det er en nem og hurtig side.
Hvis det skal være til små film, så kan jeg forslå denne: www.flurl.com

Happy surfing AND uploading to you.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-06 20:16

Billedet der, Ja, det er hverken ged, får, hest, æsel eller noget i den retning.

Det er enten en flået ræv eller hund.

Størrelsen er lidt svær at bedømme, men kunne være fra en pelsfarm.

Sådan ser de nu engang ud når pelsen rykkes af, det sker i tusindvis af tilfælde på pelsfarme jorden over, også her i DK.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:19

Danke Well (Hollandsk) = Qujanaq (grønlandsk)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:21

dova< syntes det er et godt forslag.
Men syntes bare de fødder ser underlige ud.
Kan jo også være kadavret er gået lidt i stykker under flåning.
Mest af alt syntes jeg de fødder ligner noget fra en sæl-hund ellersådan.
Kan bare ikke få det til at passe samme med det hoved.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:21

dova -> Hvor ser du rovdyrtænder på kadaveret?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:24

Altså : Død mine-pony synes jeg det ligner mest!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:27

Nu jeg tænker efter.... i Andesbjergene brugte man vist forsøgsvis lama'er i minerne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:28

Ps. ...og skindet har nok varmet en og anden minearbejder-familie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:29

Molo<det er fanderme et godt bud
finder lige et billed af en lama fod.. 2 sek

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:32

http://www.parkvets.com/images/Lama-lg.jpg

tror bare meget af benet er røgt af.
Men passer måske også med at der hvor det er hakket af, der sidder "tommelfingren" gammelt lev fra fortiden.

Men....tror nu ikke det er en mine vogn.
se alt det blod og ækelt puha der sidder rundt omkring.
tror nærmer det er sådan et sted hvor de laver dyr om til sæbe.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 10 point
Dato : 14-01-06 20:38

http://www.d91.k12.id.us/skyline/teachers/robertsd/mammal1.htm

rovdyrtænderne kan ikke ses, for de er lige der hvor der er grumset med blod.

Men i linket er der kranier af de fleste pattedyrs familemedlemmer, og der kan man tydeligt se, at det på trines billede ikke passer på nogen af de hov/klovdyr der har været nævnt.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:39

Trine08 -> De steder man lavede sæbe var der mere hygiejnisk ...selvom det er døde dyr vi taler om

..og de lå ikke enkeltvis, men i BUNKER !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:46

Hjort ? http://www.d91.k12.id.us/skyline/teachers/robertsd/sitkadeer.htm
Man må gå ud fra ar noget af benet mangler.

Kan jo også være det er en mutant,,,,eller en dæmon

Hmm..lader spget stå lidt enu,,og hvis ikke der kommer andre svar, slå jeg om hvem der for point.
Dova er ulige, og Molo er de lige.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:47

Skal man følge dovas udmærkede link (..jeg nu har scoret til min linksamling over ; Videnskab & Historie->Dyr), vil jeg som lægmand mene at kraniet passer bedst som et eksemplar af mishandlet vaskebjørn : http://www.d91.k12.id.us/skyline/teachers/robertsd/raccoon.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:48

molo< da ikke sikkert. Kan godt være det er sådan herhjemme, men tror ikke det er sådan i Kina eks.

Citat: Man lavdede sæbe - De lå ?
Sig mig,,laver man ikke sæbe af døde dyr mere ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:50

ej, snuden er alt for kort......
Men okay... MEGET mishandlet så.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 20:57

Jo mere jeg kikker..? Jo mere vemmes jeg!

...og nu kan jeg godt se, hvad dova mener ....f.eks. en Grand Danois !

Føler mig syg... og må ta' en pause!

Undskyld </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 21:11

Molo< Piv piv piv.
Ej, det er iorden,,det var godt kæmpet.
Tak for alle jeres svar.

Tak for svaret dova.
Lad os sige det er en Grand...bla bla bla.... (stave plade)
Den har jo også en tommelfinger lidt højt oppe, som levn fra fortiden.
Syntes jeg også det ser ud somom den her har.