/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVDBrænder-CDBrænder
Fra : bar1
Vist : 429 gange
20 point
Dato : 13-01-06 11:13

Dav
Jeg har lige sat en ny dvdbrænder i min pc. Den virker perfekt, men den gamle cd brænder, der stadig sidder i pc´en virker ikke længere. Hvorfor?
Jeg kan se den i stifinder og my computer, men kan hverken afspille eller brænde noget...
Jeg er ved at blive rimelig vanvittig. Håber der er nogen der kan hjælpe mig!?!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-06 11:19

Du skal sætte jumperen den ene som master og den anden som slave

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 13-01-06 11:22

Tror min ene hardisk er master, mens dvdbrænderen er slave.
Den anden harddisk er secondary master, og så er cdbrænderen secondary slave.
Lyder det rigtigt?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 13-01-06 11:27

Hvis jeg forstår dig rigtigt, har du sat en harddisk og en brænder på samme kabel, det skal man ikke, man sætter begge harddiske på det samme kabel, og begge brændere på det samme kabel,
og derefter sætter man dem master og slave

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 13-01-06 11:31

Ok
Mange tak. Nu må det for Fanden endelig virke...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-06 11:39

gu må det så håber ikke det har betydning at det er fredag den 13 ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-01-06 17:20

Jeg er nu ikke helt enig med dig Nordsted.

Hvis man skal kopiere fra et drev til et andet er det nu skønt at de sidder på hvert sit kabel. Det her har der været diskuteret et utal af gange om hvilken måde der er den korrekte, og det er lidt smag og behag. Jeg siger ikke at det ikke er korrekt det nu nævner men der er bare flere måder at gøre det på.

Godkendelse af svar
Fra : bar1

Dato : 16-01-06 09:00

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-06 09:30

Selv tak