/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar uden strøm
Fra : casalingha
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 09-01-06 09:02

Jeg har en hp paviion (bærbar), hvor et eller andet er knækket, så jeg ikke kan sætte opladeren i. Batteriet (2 mdr. gammelt) er desværre helt fladt. Jeg har eksamensopgaver til at ligge på pc'en - hvad kan jeg gøre? Hvordan får jeg fat i mine opgaver? Kan man åbne en bærbar? Evt. skifte dimsen? Jeg er virkelig på den - håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-01-06 09:06

Casalingha - Min umiddelbare mening er at du hurtigst muligt henvender dig hos en professionel "edbmand" og får ham/hende til at redde dine opgaver, og dermed også reparere din computer.

Håber for dig at det lykkes!

Clou

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 09-01-06 09:21

Pillrer HD ud og køber et overgangs stik (converter) fra 3.5"-2,5" og sætter HD i en stationær

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 09-01-06 09:21

Glemte lige at skrive at det koster 52 kr

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 10:13

jabus - hvor købes den converter, jeg har ledt efter den.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 09-01-06 11:42

Høe-Tror nok jeg købte den i Frederiksborggade-Brinch el Birsh elektronik
Den hedder roline 3,5-2,5" HDD intern adapter vare nr 1´.03.1540

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-01-06 11:49

Jeg vil nu synes det var bedst at aflevere den hos den lokale edb mand, da det hurtigt kan gå i ged for en der ikke er vandt til at arbejde med computere.. og det lyder til at være ret vigtige data der er på den bærbare computer. Det skal jo også laves.. At tage hardisken ud for at hente informationer, er efter min mening en midlertidlig nødløsning. Få det overstået med det samme.
Jeg vil tro at det MAX koster 500kr. Men det er vigtigt at du understreger for edb manden at de data er meget vigtige. -->Brommi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-06 11:51

ALDI havde engang et sæt med strømforsyning og kabel med adapter, så man kan tilslutte både standard og de små harddiske til en USB port.
Det hjælper godtnok ikke her og nu, at de har haft, men det kommer vel igen; og så er det om at være der!

Men nu har jeg også så meget af den slags, købt i tilfælde af, og i så fald der skulle opstå et behov for det!
Det er derfor man får samlet så meget, som min bedre halvdel, spørger om: "Er det nu noget du SKAL bruge?"
Man ve' aldrig; gør man vel?

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 09-01-06 15:03

Der er ingen grund til at male fanden på vægen,HD i en bærbar sidder nemt og ubesværet under et plastik dæksel ,og er lige til at hive ud,og hvis den skal på værksted for et strømstik,ville jeg da pille HD ud under alle omstændigheder.
Har lige kigget på min egen,og hvis du har en smule snilde og er lidt forsigtig kan du godt selv kigge på det

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 09-01-06 20:03

hp, frafalder din garanti hvis du fjerner HD, har haft en del med dem at gøre...

Men hvor i landet bor du, jeg har en hp, med et ekstra batteri, vi kunne så sætte mit i mens vi lader dit op.

Er fra Nordjylland.

Peter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 20:09

Tak jabus jeg køber hos Brinck Elektronik. (jeg står ikke og mangler)

Kommentar
Fra : casalingha

Dato : 09-01-06 21:55

Har i første omgang valgt at aflevere den til en "EDB-mand", som har lovet at lave en back-up af mine dokumenter. Men kan det godt lade sig gøre selv at åbne en bærbar? Jeg ved ikke om det kan betale sig at få den lavet, den er jo bestemt ikke ny og selvfølgelig ingen garanti. Det vigtigste er osse at få reddet mine dokumenter!

Kommentar
Fra : casalingha

Dato : 09-01-06 21:57

golfhouse - tak for tilbuddet, men jeg bor i vestjylland