/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
scanner og tv kort
Fra : o_k
Vist : 473 gange
500 point
Dato : 03-01-06 20:05

Hey kanduer jeg har et tv-kort og lexmark All in on som ikke kan sammen. Er der en der ved hvad man kan gøre så det kan og kan man gøre noget. Når kun lexmarken er installeret virker det men når jeg installer tv-kort går det galt. Når jeg vil scan kommer der et pop op vindue der siger jeg skal kontroller usb kabel
Mvh o_k

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-01-06 20:19

1.vil det sige det hele kører på usb kort?
2. hvor mange usb har du + hvor ligger de fx på bunden eller det er nogen der er ført ud til en box?

Mvh.
Fleng

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 03-01-06 20:56

6 stk. usb porte (bundkort), hvori 2 er i brug lexmark + mus. Tv-kort er et psi kort.
Mvh o_k

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-01-06 21:14

er der gule anmærkninger i enhedshåndtering.
Fleng

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-06 21:33

Nu kommer jeg nok ud i noget hvor det er usikkert om det hjælper.
Har du lagt mærke til om de forsøger at tage samme interrupt
Højreklik på dennecomputer - enhedshåndtering-
Værktøjslinie - VIS - Resourcer efter tilslutnig - nederst kan du udfolde listen over IRQ.

Igamle dage var der problemer med at indstikskort selv stjal en IRQ adresse, jeg ved ikke hvordan XP håndtere dette i dag.

Bare en ide
Mch Benjamin

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-01-06 22:42

jeg tror Benjamin har fat i noget ikke usandsynligt at problemet ligger i tildeling af irq

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-06 22:57

Forslag:
Tag usb scanner fra
tag evt mus fra og sæt en alm mus til
sæt di tv-kort i og start.........og indstaller driver (den cd der fulgte med)
genstart og kig her >h-klik på denne comp > egenskaber > hardware > enhedshåndtering >er der nogen gule markeringer hvis ikke så
luk ned skift til usb mus og start (en usb mus kan evt sættes til når comp kører)
luk ned og start - når den kører så sæt din scanner til.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 04-01-06 05:19

prøver i aften når jeg kommer hjem fra arbejdet emensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-06 15:43

Måske skal du lige indstallere program/driver til HP før den sættes til - læs din indstallationsvejledning.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 04-01-06 19:23

Hmm virker ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-06 19:27

I nogle computere er den pci slot der sidder ved siden af agp slottet fælles så kun den ene kan bruges.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 04-01-06 21:36

har prøvet alle pci slot virker ikke. Det kan nok bare ikke sammen, jeg vil prøve på en 2 computer i morgen.
Mvh o'_k

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 06-01-06 15:58

hey printer virker på lexmark men ikke scanner hjælper det nogle med en ide om hvad der er galt..
Mvh o_k

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-01-06 19:30

Jeg tror du har standarddriver (fra XP) indstalleret og ikke den som hører til Lexmark.
gå i egenskaber >enhedshåndtering> find din scanner >egenskaber > driver >opdater driver>næste>
hak i "søg efter kendte>der skal kun være hak i [ V ] CD-rom-drev>næste
Nu skulle den gerne finde driveren på din CD-rom. (Lexmark CD)

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 02-09-06 06:12

Har afinstaleret tv kort men lexmark virker ikke, hmm plejer at kan kører en system gendanelse men det kan jeg ikke fra før, jeg har instaleret tv kort.(kan kun gå en uge tilbage) har prøvet med et nyt usb kabel, der må værer noget der ikke er helt fjernet fra det tv kort, men hvad?? Nej emensen det er ikke standarddriver (fra XP) Jeg annuler når win xp siger der er fundet nyt hardwarer, der kører jer instalions cden dervar med fra lexmark og det siger at harware er instaleret ok
Mvh o_k

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-09-06 09:35

>>>kan kun gå en uge tilbage<<<
I din gendannelseskalender er der pile så du kan vælge endnu tidligere.
Bagefter kan du også fortryde en gendannelse.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 02-09-06 09:44

Nej det ikke det, Har rodet lidt med noget hardware og derfor kan jeg kun gå en uge tilbage