/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Palm V
Fra : olarsen
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 03-01-06 16:48

Er der nogen af de tilstedeværende kloge hoveder som har erfaring med dette produkt??

Jeg har kun dårlig erfaring med PDA'en, de første 2 blev byttet (på garantien) p.gr. a. fejl ved on/off knappen.
Den 3. fik jeg af en kollega, som ikke brugte den, denne PDA er nu død (kun 3år gammel) fordi den ikke kunne oplades,
ladeindikatoren viste at ladning var i gang, men der kom ikke strøm på batteriet og til sidst kunne den så ikke tændes.
Når man forsøger at få hjælp på Palm's hjemmeside er der intet at hente, måske er jeg blevet blacklistet fordi jeg har
brokket mig

Nu vil jeg gerne købe en ny kalender, helst ikke en Palm, men de gamle kalenderdata fra PalmV'eren ville jeg gerne
kunne genskabe på en ny kalender, spørgsmålet er nu om dette er muligt?

VH ol

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-06 16:59

Ja det er der da muligt hvis du f.eks synkronisere med Outlook...
No problemo... Jeg har haft Palm og Windows pokket synkroniseret i samme outlook uden problemer.

Det med at Palm ikke lader kan bare være sæ simpelt som skidt på kontaktflader.
Indikator for at den lader "lynet i battribar" - kan godt være tændt uden at den lader på batteriet. Ryk lidt med den i laderen og du får måske lig i batteriet...
Jeg havde problemet et stykke tid men nu køre den helt på toppen igen. Og min er ca 6 år.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-01-06 18:38

Tak for hurtigt svar BH
Den første PalmV jeg havde synkede jeg til Outlook, men de private aftaler kunne derefter ses af alle (i det firma jeg arbejdede i den gang), derudover ændrede den på kategorierne i adressebogen og det var ret irriterende, men måske dette har ændret sig siden . . . der sker jo da heldigvis hele tiden forbedringer. Jeg har forsøgt (igen) at oplade PDA'en først rensede jeg kontakterne derefter reseatede jeg PDA'en flere gange, men jeg kan ikke få den tændt uanset hvilken af knapperne jeg trykker på, så den er vist nok helt død. Da jeg jo så bruger Palm Desktop til at synke til er der vel kun et at gøre, at købe en Palme igen! Jeg har kig på en Z22 til ca. 800,- billigt ja, men jeg har kun brug for kalenderdel og telefonbog, er der noget at sige om den PDA?

vh ol

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-06 19:25

Hejsa

Du har nok ret i at den er død... (min var død i 5 dage før jeg fik liv i den)

Jeg kender desværre ikke Z22...

Men jeg syntes du skal vælge den PDA du bedst kan lide at holde i hånden og kigge på, Hvis dine bekymringer også går på skriftgenkendelse at skriftgenkendelse i Windows pokket PDA helt fin hvis du vælger Block rekonize. Faktisk langt mere træfsikker end min gamle PALM V.

At flytte eller eksportere adresser er jo kun en engangsforestilling, så det vil jeg personligt ikek bruge som grund til at vælge et rodukt som jeg ikke er 100% hooked på.

Det kan være der er andre KANDU bruger der har erfaringer med Z22, du kan jo vente og se om der kommer nogen bud på hvad du skal vælge.

Personligt ville jeg vælge PDA med Windows pokket da den har næsten helt same visning layout som på min PC.

Held og lykke
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-01-06 20:00

Halløj

Når du nævner at den var død i 5 dage sad den så i opladeren i 5 dage? For så vil jeg også prøve det!

vh ole

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-06 21:23

Ja den døde faktisk imens den sad i oplader. med lys i lampen...
Så tog jeg den op og satte den i igen flere gange om dagen og på 5'de dagen (ca...) var den den lige pludselig vågnet med Palm start logo skærm... Så kørte jeg starte menuen igennem og da jeg kom til "skirvebordet var den faktisk kun 1/4 opladet.... så rykkede jeg den ind og ud af lader mange gange... Jeg tror den havde følt sig lidt forsømt, det var da jeg begyndte at anvenden Min PDA (Telefon Orange SPV M1000 ) med microsoft Pocket..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-01-06 22:19

Se det bliver jo mere og mere interessant. Nu fortæller du mig noget som ikke engang producenten gider at beskæftige sig med, det er jo også et forældet produkt !, Jeg vil forsøge at oplade palmen i nogle dage, samt reseate den flere gange dagligt, en slags nursing kan man vel sige, den sidder jo også i en cradle . Hvis nu intet hjælper kunne du så tænke dig at sælge din gamle kalender BILLIGT! , jeg er jo kun en fattig elektriker

vh.
ole

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-06 22:55

Jeg har ikke ondt at dig som fattig elektriker.... Jeg er også startet som sådan kære ole...
Men jeg syntes det er lidt discount at Palm har lavet deres Cradel så den grønne lampe tænder uden den fortæller noget om ladningen.... Det er skod efter har jeg jo opdaget at den sagtens kan tabe batteri styrke uden at blive brugt.

Jeg har ikke lyst til at skille mig af med den da den jo er en del af min personlighed... *smiler*

Jeg kan huske at der var noget med en ombytningsreperationsordning med Palm engang, hvor man for et mindre beløb sendte sin defekte palm ind og fik en anden retur. Det var ikek noget jeg selv har brugt men min kolega havde en hvor han knækkede skærmen... Så fik han en retur med et andet nummer der var som ny. Det er vel til at ringe og tale med dem. Om hvad der er af muligheder ente for en bytter elelr for at få lagt et nyt batteri i. Men nurs den lidt og se om det giver pote....
God fornøjelse Jeg Xer fingre for at den kommer til at virke igen... ud og ind af cradel til den vågner godt med motion...
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-01-06 16:10

Jeg forstår godt at du ikke vil af din palme, men jeg var nødt til at spørge, ikk'. Jeg synes at Palm V er et skod produkt og ville jo helst gå over i et andet mærke, men nuvel, jeg forsøger i første omgang at vække den gamle til live, ellers bliver det nok en Z22, som overtager pladsen. Det er vist rigtigt med en ombytningsordning, det vil jeg lige undersøge nærmere.

Tak for hjælpen til nu jeg sender dine point, som er velfortjente.

vh ole

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 02-05-06 17:32

UPS!

Det er jo længe siden at dette spørgsmål blev stillet, så det er jo lidt sent at give point, men bedre sent end aldrig

mvh ole

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-05-06 17:37

Hejsa Tak for point - men fik du liv i den?
mvh Ben