/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Julefred
Fra : calista
Vist : 682 gange
300 point
Dato : 23-12-05 11:07

Set i (jule)lyset af de sidste dages ordkrig her på kandu, tillader jeg mig, at stille et spørgsmål og ofre VILDT mange af mine surt opsparede poænger.

Hvornår sænker julefreden sig over kandu?

Sker det imorgen d. 24. december mellem kl 16 og 23?
SKer det overhovedet nogensinde?

Calista---> juleramt mangebørns moar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-05 11:12

calista.... jeg tror desværre kun det er en våbenhvile i morgen mellem kl 16-23, derefter fortsætter det som det plejer.

Glæd du dig over at være mangebørns moar, det er da det bedste, kandu fnidder er kun en lille del af en ellers dejlig verden, men ærgeligt er det da helt bestemt.

God jul til dig og dine

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 11:20

Jeg er simpelthen rystet! At folk lader sig synke så lavt, som det sker her for tiden. Jeg mener det, jeg synes det er helt vildt!!!
Omfanget er jo fuldstændig vanvittigt i forhold til de folk, man møder IRL. Eller jeg møder, om ikke andet.
Måske er jeg et heldigt menneske, at jeg i mit liv kan omgive mig med fredelige mennesker, der ikke sviner hinanden til og er glade på hinandens vegne. Som respekterer hinanden uden at skele til hår, hud, tro, IQ, køn, alder og beskæftigelse. Der er intet af disse ting, der siger noget om et andet menneskes værdi.

Jeg lagde et tip ind i går med et fredeligt budskab - og det fik 1 stjerne. Folk mener simpelthen ikke, at fred er en god ide?
Med det in mente, tror jeg næppe at den julefred sænker sig. Hvis den ikke er et mål, så opnår vi det jo aldrig....

Det er sørgeligt......

Men, Calista! Jeg ønsker dig og din storfamilie en skøn og fredelig jul! Og det gør jeg også for alle andre Kandu'er - om de så ønsker det eller ej

Vaxen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-12-05 11:28

Håbet er Adventsgrønt
Gambrinus
Ups Nordsted...
Tak for dine e-mails.
Jeg skal nok svare, når jeg har noget fornuftigt at fortælle.
Forresten bli'r den adresse spamet godt til efter det famøse @

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-05 11:31

Hej "stakkels juleramte mangebørns mor Calista"

Julefred eller bare våbenhvile

Jeg tror det har noget at gøre med det vaxen skriver, bare alligevel ikke helt rigtigt, hvis det er fordi man er heldig ,at man kan omgive sig med mennesker der ikke sviner hinanden til.

Næ, det har noget at gøre med hvilket budskab man selv udsender til andre mennesker.
Sådan noget i retning af "Du får hvad du beder om" eller som det gamle ordsprog: "Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig".

Så derfor Calista, skal du fra mig ha' nogen rigtig gode ønsker om en god jul og et godt nytår til dig og din familie.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-05 11:32

gambrinus...det ser jeg frem til ikke fordi jeg havde noget fornuftigt at sige så det går vel også indunder spam??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 11:35

Calista.

Hvorfor skulle julen dog ændre på det. Psykopater som huserer mellem nytår og jul, holder ikke pause i deres terror og ubehagelige adfærd, fordi der kommer en periode der hedder "jul og nytår". Det skulle da lige være for at drikke, men selv dette stopper ikke den type. Tvært imod, så accelererer agresiviteten dobbelt proportionalt med kvantum af spiritus. Det ville osse virke lidt påtaget, og helt blottet for ærlighed.

Men du skal da ønskes en rar og dejlig jul..... *SS*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 11:39

Vaxen.

Den type du omtaler, tér sig ikke sådan IRL - Det er i hvert tilfælde de færreste, og det er nok forklaringen på, at du ikke møder dem.

Og så lige god jul til dig osse.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-12-05 11:41

Det eneste jeg ønsker mig til Jul
Er to nye hænder
Sår'n troede jeg, der blev sunget, da jeg var mindre.
Jeg tror, det var fordi, det var omkring den tid, hvor de der hadevitser florerede.
Lille Lise........Ingen hænder....... Ingen kager....
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 11:51

Klumme - som vi før har diskuteret, så mener jeg, at du er en af de typer her på Kandu - så jeg vil tage dit svar for gode varer, og tro på, at du ikke opfører dig så grimt IRL, som du gør herinde. Det er da altid noget

En anden ting til dig også - Psykopati er en psykiatrisk diagnose. Man skal være læge, for at sætte det mærkat på et menneske. Der er en række helt konkrete kriterier, der skal være opfyldt, for at man kan kalde et menneske psykopat.
Det er nogenlunde det samme som at kalde en eller anden Diabetiker - uden at have taget blodprøve først

Dova - jeg er helt enig - derfor mit tip i går.... Men det ser ud som om, at de fleste synes, at det måske er rigtigt - for alle andre en sig selv.....

Vaxen.... som stadig er glad

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 12:04

Nej Vaxen. Du tar fejl.

En psykopat udviser klart objektive karakteristika, som er nøje beskrevet og kendt af de fleste. Når en person på så overvældende vis kontinuerligt fremviser disse tegn, er det ok at diagnosticere vedkommende som psykopat - og man tar jo ikke blodprøver for at diagnosticere psykopati.

I øvrigt kan jeg sagtens tillade mig at kalde en person for diabetiker, blot ved at se på vedkommendes adfærdskarakteristika, såsom rysten på hænderne, manglenede styring af motorik, manglende koncentration, bleghed, svedende, og uden at tage en blodprøve handle i overensstemmelse med dette, så det ikke udvikler sig til et insulinchok.

Du skriver: ".....så mener jeg, at du er en af de typer her på Kandu". Hvilken type??

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 23-12-05 12:05

???Julefred ???
eller
Evig fred. Ikke fordi jeg har et svar på spørgsmålet, men jeg må sige at jeg er forbløffet over at det er et emne på en hjemmeside som kandu. Jeg husker ikke hvordan jeg kom i kontakt med siden, men syntes det var alle tiders med et forum hvor man kunne kaste sine små problemer ud og få en masse løsninger at vælge imellem. Fobløffelsen er ikke kun over dit spørgsmål, men over at opleve at det somme tider ligner et verbalt slagsmål mellem spørger/svarer eller svarer/svarer.
Jeg tog for givet at alle respekterede et givet svar, uden nødvendigvis at accepterede det. Det har set var absolut naivt.
Så vil ønske med dig
Julerfred og evig fred.

God JUL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 12:06

Og i øvrigt ved du jo ikke om jeg er læge / psykiater.... vel??? LOOOL

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 12:20

Klumme:

Citat
Den type du omtaler, tér sig ikke sådan IRL - Det er i hvert tilfælde de færreste, og det er nok forklaringen på, at du ikke møder dem.

Og nej, jeg tager ikke fejl. Der er et internationalt diagnosesystem, som bruges til at diagnosticere psykopater. At du ikke ved det, bekræfter, at du ikke er læge/psykiater.
Her er der lidt på godt dansk:
1. Grov ligegyldighed overfor andres følelser
2. Manglende ansvar overfor normer og forpligtelser
3. Manglende evne til at fastholde forbindelse med andre
4. Lav frustrationstærskel og aggressionstærskel
5. Manglende evne til at føle skyld elle lade sig påvirke af erfaringer og straf
6. Bortforklarings og udadprojektionstendens.

Dette er en "populær-udgave" af kriteriene. For at tjekke, om man opfylder dem, skal der specielle tests til, så det er ikke noget, man objektivt kan vurdere korrekt. Fuldstændig ligesom, INGEN, heller ikke en læge, kan og må diagnosticere en diabetiker uden en blodprøve...

Og så tilbage til emnet - julefred

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 12:30

1. Grov ligegyldighed overfor andres følelser
2. Manglende ansvar overfor normer og forpligtelser
3. Manglende evne til at fastholde forbindelse med andre
4. Lav frustrationstærskel og aggressionstærskel
5. Manglende evne til at føle skyld elle lade sig påvirke af erfaringer og straf 6. Bortforklarings og udadprojektionstendens.

Synes jeg passer fint med AJ' adfærd.... meget præcist endda. Stadig....om jeg er læge eller ej, så er du nødt til at indrømme at du gætter LOOOL

Og du mener, at når man observerer en person med disse føromtalte diabetstegn, så SKAL man afholde sig fra at handle..... goshhhh det mener du ikke. Det er bare for sjov du siger det tror jeg... din skælm

Gider heller ikke diskutere psykopaten mere... vil ha min havrgrød, så blir jeg så mild og god

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 12:37

ØHH?? Sagde jeg virkelig at man ikke skulle handle, når nogen er syge.. Jeg mindes det ikke, men når du nu siger det

Kast du dig over havregrøden - den vil gøre dig godt... Og mild og god.. Det er ikke så skidt endda - måske er havregrød i virkeligheden løsningen

Velbekomme

Vaxen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-05 12:46

og vaxen - her bliver vi - netop ved freden.
det skulle vel ikke være så svært at tage sådan en "fredelig" beslutning, ikke for os, vel?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 12:50

Vaxen LOOOL Nu styrer du dig.....

Du skrev

Citat
INGEN, heller ikke en læge, kan og må diagnosticere en diabetiker uden en blodprøve...

Hvordan pokker havde du forestillet dig, at man skulle hjælpe en syg med diabetes symptomer "føling" på Herlev station, hvis man ikke i henhold til den observerede adfærd skulle diagnosticere.... diabetes........(blodprøve eller ej)

Nåå ja okay... man kunne lægge en forbinding på foden (kræver ingen blodprøve lool) og så trøste sig med, at man nu havde overholdt vaxenreglerne og at der nu i det mindste var gjort noget.

HALÅÅÅÅ Vaxen - Kan du så få snablen op af glögg gryden

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-05 13:06

det ser ud til, at vi alligevel nærmer os en munter afslutning, oh frryyyyyd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 13:14

LOOOOOOOOOL

Go jul til jer........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-05 13:21

Julefred - er i fulstændig skingrende skøre og vanvittige.
Man kan da ikke kæmpe som gale til sidste mumlen, når der er fred - og slet ikke julefred.
Så uanset hvad i mener og tror, så vil jeg forsøge at holde dampen oppe.
E.c.
Ps. Men de fjollerikker som ikke gider at kæmpe - må så ha' en

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-05 13:21

Julefred - er i fulstændig skingrende skøre og vanvittige.
Man kan da ikke kæmpe som gale til sidste mumlen, når der er fred - og slet ikke julefred.
Så uanset hvad i mener og tror, så vil jeg forsøge at holde dampen oppe.
Eyvind.
Ps. Men de fjollerikker som ikke gider at kæmpe - må så ha' en

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-05 13:22

Julefred - er i fulstændig skingrende skøre og vanvittige.
Man kan da ikke kæmpe som gale til sidste mumlen, når der er fred - og slet ikke julefred.
Så uanset hvad i mener og tror, så vil jeg forsøge at holde dampen oppe.
Emesen.
Ps. Men de fjollerikker som ikke gider at kæmpe - må så ha' en

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 13:25

Det var sørensens... Der står ski da ikke i den sætning, at jeg ikke vil hjælpe en syg???
Der er et ton af sygdomme med de symptomer, og når en person har en eller flere af dem, laver man en hypotese, hjælper så godt man kan ud fra den.
Det er lægens opgave at stille en diagnose som han/hun indkredser via udelukkelsesmetoden.
Får man at vide, at vedkommende er diabetiker, hjælper man ud fra det. Ved man det ikke, hjælper man ud fra det...

aase - Der er aldrig ufred når Klumme og jeg har en af vores små diskussioner - det er sjov og ballade og altid med et smil på læben. Og det gælder også denne gang. Vi er uenige men ikke uvenner....

Og så Haaaaader jeg forresten glögg, men indrømmer blankt at labberne måske har været en gang for meget i pebermyntepastillerne

Ha' det skønt!

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 13:30

Nemli..........

Guuud kan man blive høj af pebermyntepastiller. Det skal jeg prøve, for jeg er heller ikke "afhængig" af glögg.

Arbejdet kalder

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 13:32

God arbejdslyst!

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 13:32

OK din julenød. Jeg bøjer mig (kun fordi det er jul)

AJ er en hypotetisk psykopat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-05 13:37

Min pyskiater si'r, at min søster er psykopat - og jow, jeg tror spilme, han har ret...

Nå men, nu til julefreden - den sænker sig i morgen, når de fleste har fri og næsten alle har travlt med den samme ting.

Hanne og jeg vil gå en tur efter maden i morgen aften og indsnuse stemningen i det skjønne gamle kvarter, jeg bor i...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-05 13:42

pebermytepastiller - den er jeg med på

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-12-05 13:45

->calista
Julefred på kandu????
Hvem ved? så derfor får du nok ikke et brugbart svar.
I de 3-4 år jeg har været med her på kandu, har der altid været nogle personer der havde problemer med enten med sprog, opførsel, eller almindelig anstændighed og for hvem høflighed var en by i langtbortistan.
Sådan vil det nok altid være i et åbent forum som kandu.
Jeg følger da med i de fleste af disse tråde, da de for mig har en vis underholdningsværdi men pokker tage mig om, nogen skal få mig til at blande mig, da noget siger mig, at det er nytteløst
Jeg har dog enkelte gange, når jeg har følt for det, smækket de 3 bogstaver "Bti." på en tråd, og efter min mening er det den eneste løsning----"Bør ties ihjel."
Uha-uha---sikken en smøre
En rigtig til ALLE her på kandu.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-05 13:54

I har nok at se til her i Julen LOOL.

Jeg indrømmer at min jul som sådan er overstået. Gaverne er købt i ro og mag, middagen er spist, gaverne delt ud og modtaget med stor glæde begge veje. Er helt i ro, og "nyder" med slet skjult begejstring (ikke den frække loool) at se alle de andre knolde stressede rundt.

Skal så bare arbejde i julen, men det er hyggeligt, og der er nogen der er meget taknemmelige for det, og det er jo skønt at man kan glæde andre mennesker og oven i købet få penge for det.

Julefred på Kandu..... ALDRIG - hverken mellem jul og nytår eller mellem nytår og jul. Men jeg må sige, at efter denne AJ dukkede op, er tonen blevet ubehageligt skærpet.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-12-05 14:47

Her huserer der en "dejlig" julestemning bland mine børn, julefreden er så afgjort mere ufred end fred i det lille hjem*GG*

Faktisk minder børnenes opførsel meget om den opførsel, der lægges for dagen på kandu.
kandu- teamet er så "de inkonsekvente voksne" der truer og truer med den lovede opdatering/ ignore- knap, men intet sker og vi unger, skaber os, som vi lyster.

Uanset hvad, så ønsker jeg jer alle en god sammen med dem I holder af!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-05 17:43

God jul til dig calista, ja og god jul til jer alle, ja også alle dig eyvind
her er så lidt til børnene http://net2620.dk/jul/anagram.jpg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-05 18:13

Calista... nyd du bare ufreden, det er vel spændingen for i morgen der er ved at indfinde sig, pudsigt nok sad jeg og snakkede med mine "unge" igår, om hvordan de var til jul, og jeg må sige jeg savner de forventningsfulde børn, julen er stadigvæk en dejlig tid, men glæden ved at se et lille barn, få lige præcis den barbiedukke/legobil osv. er nu så dejlig at glæden smitter af på alle. Suk, der går lang tid inden der er små børn omkring træet hos mig (håber jeg for de unge).

Børnenes opførsel kan undskyldes, de er som sagt børn, opførslen på kandu er barnlig/plat, vi som betegner os som voksne burde fremstå som et godt eksempel for de børn/unge der også kommer her. (syntes jeg)

Nyd nu julen, selv med de overspændte unger, og hyg dig med bebse når du sidder med det tændte juletræ og ammer om natten (det syntes jeg selv var kanon hyggeligt)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-12-05 20:30

PFSIIIIIIIIIIISSSSSSssstttt....

- sådan! Det var et spray julefred og nu sænker den sig så over hele landet og så MÅ den ramme kandu.dk

Rigtig glædelig jul

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-12-05 20:36

Nordsted1, tak :)
Jeg hygger mig med bebsen, der stort set sover igennem. Det bliver "Kun" til en lille ammetår omkring kl 5 og det er halvsovende i sengen. Så jeg klager ikke.

Ufreden blandt mine poder, blev brutalt afbrudt af den hårde moder (- det er altså mig, hvis i er i tvivl*G*)

Nu er de på vej i kanen, spændte på hvad julemanden mon bringer i morgen aften

vil.du, sådan der!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-05 20:42

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-05 20:56

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-05 00:13

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-05 01:17

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-05 01:18

Fryser du ikke ørerne, julenatmad?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-12-05 03:15

Nope Hanne, jeg har mit vinterhår på, både trimmer og skarber, holder altid vinterferie i ca. 4-5md.
Når den kommer tilbage fra ferie, og tager sin 'kloden rundt' tørn, plejer det at holde stik med,
at kopperne på buske og træer springer ud dagen efter.
Man er vel viking

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 01-01-06 19:57

Kode
Sker det imorgen d. 24. december mellem kl 16 og 23?

Ja, fred var der i hvert fald i en uge

For der virkede siden ikke.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 02-01-06 13:03

Tak for svaret dova.
Og for satan hvor har du ret!
Alt for stille, har der været!