/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PXE-E61: Media test failure, check cable
Fra : NOzone
Vist : 1696 gange
300 point
Dato : 25-11-05 18:28

Har lige anskaffet mig en computer fra en privat mand. Computeren er helt tom og jeg villes så sætte min 40gb harddisk over med windows på. da jeg startede den op fik jeg meddelelsen

PXE-E61: Media test failure, check cable

Så gik jeg ind og slog fra så den ikke startede på på netkortet. Derefter forsvandt denne fejlmeddelelse, men nu vil den ikke starte op i windows. Den kommer godt nok op i "Windows startede ikke normalt...." Så har jeg prøvet både i fejlsikret og almindelig opstart, men den genstarter bare med det samme jeg har trykket. Hvad er der galt?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 25-11-05 18:49

Normalt kan man heller ikke bare sætte en tilfældig harddisk i en komputer, da alle drivere mm jo ikke passer til delene:
Grafikkort, lydenhed, bundkort mm
Windows skal installeres medens harddisken sidder i pågældende computer. Det er bedst at lægge windows CDèn i og starte forfra.

Desuden kender bios ikke din harddisk, men du kan prøve at gå ind i bios og se om du kan få bios til at finde din harddisk korrekt. Harddisken skal selvfølgelig sidde som marster på den primære ide-kanal.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : NOzone

Dato : 25-11-05 18:58

Takker for den... Der er ikke andet for end jeg må i gang med at installere igen ;)

God weekend