/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Bedsked over dos
Fra : W3rzax
Vist : 930 gange
50 point
Dato : 23-11-05 11:19

Hmmmmm..... Jeg har prøvet altmuligt både a skrive NET SEND (ip'en) hej og net send (comp'ens navn) hej og lige meget hjælper det vi kan ikke skrive til hinanden over det. Vi er koblet sammen med et krydskabel så vi kan godt pinge hinanden og vi kan godt gå ind på hinandens computerre men vi kan bare ikke skrive beskeder til hinanden over DOS!!!!
HVORFOR??????

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 23-11-05 11:39

prøv
Kode
net send * tekst

Ved godt den sender til alle på nettet, men hvis den virker må det være noget andet der er fejlen..

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 23-11-05 11:40

Ups
Kode
net send * tekst

Der..

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 23-11-05 11:49

Men det virker heller ikk hvad så?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-05 12:48

1) Hvilket OS? - det virker nemlig ikke med W95, W98 og Me.

2) Service "messenger" skal køre på begge maskiner - på W2k er det denne: C:\WINNT\System32\services.exe

/berpox

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 23-11-05 16:03

I Windows XP SP1 og opefter er messenger tjenesten automatisk deaktiveret... For at starte den skal den først aktiveres og startes med net start messenger

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 23-11-05 20:59

Hvad så hvis man har SP2? skal man så os starte aktivere d? Og skal begge parter skrive net start messenger??

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 23-11-05 21:28

Hey har fundet ud af at det er deaktiveret hvorN aktivere man d?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-05 22:40

Højreklik på denne computer -> vælg "Administrer"

Klik på plusset ved Tjenester og programmer i venstre vindue (hvis der er sådan et, ellers så bare marker den)

Marker Tjenester (hvis du klikkede på plusset)

Find tjenesten "Messenger" i højre vindue

Højreklik og vælg "Egenskaber"

I rullemenuen ved Starttype vælges Manuelt

Klik på Anvend

Klik på OK

Luk alle vinduerne og start dos-promt

skriv net start messenger

Nu burde du kunne bruge net send... Du skal dog lige være opmærksom på at begge computere skal gå igennem ovenstående procedure!

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 24-11-05 21:46

Tak for svaret ostemanden.