/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Gammel HD i ny maskine
Fra : swarn
Vist : 435 gange
500 point
Dato : 20-11-05 01:46

Jeg har købt en ny PC.som er en HP Pavilion 1000 DK. på C drev er der Win. XP og SP 2 som kører NTFS system og D drev som kører FAT 32, som vel ligger på samme HD, tror jeg eller er det forkert???

Så vil jeg gerne sætte min gamle HD. som var med Win. ME i min nye maskine, som slave, kan man det uden at det giver problemer (skal man sætte den i,"jeg ved godt at jumperne skal flyttes" starte op og så finder maskinen ud af resten) og hvis ja hvordan, det vil jeg godt hører om,eller en beskrivelse om hvordan man gør, og det skal helst skæres ud i pap for at jeg kan værer med, så vil jeg blive meget

Hilsen Swarn/Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : FinnEiner

Dato : 20-11-05 05:36

Du skal da bare gå igang ,det sker næsten automatik ,så hvad er problemet ?.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-05 07:56

Hvis du vil kunne boote fra begge systemer kan det godt lade sig gøre. Løsningen hedder dualboot : http://windows.about.com/cs/dualboot/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-11-05 10:48

Hejsa
1 Monter HD mekanisk
2 Sæt et ledigt strømstik i
3 Tilslut et ledigt stik fra IDE kontroleren.
4 tænd din PC... a) Hvis sden stater med XP har du bare fået din gamle HD med et nyt bogstav (E:)
4 b) Hvis den nu starter med Win ME...
Skal du ind i PC og ænder Boot sekvensen så PC ved at den gamle HD ikke skal boote først.
Det gøres i under Boot sequens her vælger du rækkefølgen og gemmer indstilinger og booter igen så skulle den være være kørende med den nye HD
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 20-11-05 12:58

Jeg har et system med winxp og winme på hver sin harddisk hvor winME harddisken er sat som slave. Fungerer godt! Når jeg skal på winME går jeg ind i bios og sætter ide 1 som boot device, så man behøver ikke en boot manager, der for det meste bare vil irritere da man jo normalt kører et af styresystemerne mest! Winxp kan se begge harddiske, hvorimod winME kun kan se fat32 og fat partitoner, så den vil ikke kunne se din ntfs partition!

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 23-11-05 17:04

Tak for svaret tedd.

Jeg syntes bare ikke det er alt jeg kan finde på den gamle HD.

Jeg brugte et program som hedder WIN. MONEY, men det kan jeg ikke åbne, selv om der er mange filer som viser at det er der,nå pyt med det,jeg må se om jeg kan finde et andet.

Hilsen Swarn/Hans/Hvidovre