/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort + Cpu brændt af??
Fra : Pjevser
Vist : 573 gange
68 point
Dato : 15-11-05 20:40

En af mine venner har lige gjort noget virkelig dumt, håber at nogen kan svare på spørgsmålet da jeg ikke selv ved det.
Men da han skulle skifte sin Køler på hans CPU sad køleren fast og han rev bare til og derefter røg cpu'en direkte op at den holder hvor den sidder låst fast og holderen var ikke låst op så man kunne tage den af.
Efter han havde skiftet køleren sagde bundkortet pludselig så mærkeligt, nogle bip bip lyde og den slags man hører hvis ting ikke virker ordenligt.
Så jeg ville høre om CPU'en kan tåle af den bare bliver hevet op af holderen uden at den bliver låst op? Eller virker CPU'en ikke mere af det??

Accepteret svar
Fra : chrazqx

Modtaget 78 point
Dato : 15-11-05 20:54

beklager pjevser, din vens cpu er død.
den kan ikke holde til at blive rykket op af soklen.
chrazqx.

Kommentar
Fra : pevo

Dato : 15-11-05 21:00

Nogle mennesker er begyndt at kaste computere rundt omkring sig fordi vi måske
lever i et brug og smid væk samfund. Det er dog en trøst at det var han ejen CP.
Så han må vel spare sammen til en ny. og tænke sig bedre om næste gang han går basærk.

Hilsen OP.

Kommentar
Fra : pevo

Dato : 15-11-05 21:00

Nogle mennesker er begyndt at kaste computere rundt omkring sig fordi vi måske
lever i et brug og smid væk samfund. Det er dog en trøst at det var han ejen CP.
Så han må vel spare sammen til en ny. og tænke sig bedre om næste gang han går basærk.

Hilsen OP.

Kommentar
Fra : pevo

Dato : 15-11-05 21:00

Nogle mennesker er begyndt at kaste computere rundt omkring sig fordi vi måske
lever i et brug og smid væk samfund. Det er dog en trøst at det var han ejen CP.
Så han må vel spare sammen til en ny. og tænke sig bedre om næste gang han går basærk.

Hilsen OP.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 15-11-05 21:07

Okay, vil der så ske noget hvis han prøvede at sætte CPU'en i et nyt bundkort for at om det skulle virke??
Eller vil det så brænde af?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 15-11-05 21:42

hvis der ikke er noget galt med stikket til den kan det måske godt lade sig gøre.
men det lyder til at han har ødelagt noget på den og så er det jo nok bedst at købe ny cpu og bundkort
chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 15-11-05 21:43

OBS jeg står ikke til ansvar hvis noget brænder af!!

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 15-11-05 21:52

Okay, men så må jeg hellere sige til ham at han skal hen og købe ny CPU også for at være på den sikre side :)

Godkendelse af svar
Fra : Pjevser

Dato : 15-11-05 21:53

Tak for svaret chrazqx.