/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Logitech Formula Vibration Feedback Whee~
Fra : zxcvbnm1
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 10-11-05 23:12

Jeg har tidligere fået hjælp til ovennævnte rat/pedal - og fået det til at virke i NFSU2.
Nu er problemet blot det, at bilerne kører baglæns, når jeg slipper speederen. Det er sikkert noget med bi-directions på akslerne, men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg kan gå ind og ændre på det i programmet, der fulgte med.
Er der nogen, der har en god idé.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-06 22:16

I kontrolpanelets spilleenheder
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 13-02-06 22:41

Det har jeg prøvet - uden held. Jeg kunne forestille mig, at det er fordi pedalerne har 2 retninger eller akser. 1 funktion når man træder og 1., når man slipper, men min viden udi PC-spil er begrænset, så det kan være jeg er på galt spor.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 00:11

Du har vel installeret den medfølgende cd?
Her er en del vejledning:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1788,contentid=5307
Og på denne side kan du også hente en PDF-fil der forklarer mere:
http://www.logitech.com/pub/pdf/gaming/wmformulaforcegp.pdf
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 14-02-06 08:55

Jo jeg har installeret software og opdateret fra Logitech´s website.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 14-02-06 08:58

De links du har sendt vedrører WingMan Formula Force GP.
Det rat jeg har problemer med er Formula Vibration Feed Back. Måske er opsætningen ikke helt ens.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 09:19

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2217,CONTENTID=9489
I nedenfor er alle forklaringer på dansk:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=322,CONTENTID=10175

Hvis du henter og kører denne software(fil), så fjernes indstillingerne for justeringen af din Logitech, så kan du igen stille alle indstillinger forfra:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/US/EN,CRID=1786,contentid=6217,OSID=1,softwareid=5484
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 14-02-06 13:47

Hej Palle

Jeg har prøvet at indstiller det hele forfra (reinstallation af hele pibetøjet), men jeg løber stadig ind i problemet med, at bilerne kører gablæns, når jeg slipper speederen.

mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 15:47

Ja, det er fordi (Tror jeg) at indstillingerne "hænger" i registreringsdatabasen, og du skal bruge den sidste fil, for at starte forfra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 14-02-06 18:45

Har nu kørt programmet, der ikke fandt nogen kalibreringesinformationer.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 19:40

Det skal filen heller ikke, men den renser registreringsdatabasen, så du kan begynde forfra med indstillingen.
Hvis du går i start/alle programmer, er der så ikke (Måske allersidst) kommet et nyt program der hedder noget med Logitech Formula, hvor du kan stille udslagene?
Ellers må du ind I kontrolpanelets spilleenheder og kalibrere igen, men sørg for at gøre det rigtigt, feks. holde foden fra pedalerne når den nulstilles, og holde dem nede når det kræves osv.
Prøv igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 14-02-06 20:32

Der er ikke kommet noget nyt program. Der er fortsat kun det, der har været installeret hele tiden.
Jeg kar ikke få øje på nogle muligheder for at kalibrere. Du rattet blev installeret, blev der vist, hvordan det skulle foregå på skærmen, og både rat og pedaler blev testet. Det hele så sådan set ud til at virke fint, men man opfager jo også først problemet, når man kører. Jeg kan komme ind i en funktion, der hedder Rediger tildeling. Her kan jeg redigere i aksetildelingen - speeder ned og speeder op. Det er jo oplagt, at hastigheden skal op, når speederen går ned og omvendt, men jeg kan ikke se, hvordan jeg fortæller programmet det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 21:36

Prøv at afinstallere, enten i programmets egen uninstall eller i kontrolpanelets "tilføj/fjern programmer".
Så kør evnt. det hente program for en sikkerheds skyld.
Og installer programmet igen.
NB: Hvis rat/pedal er sat til med usb-stik, så vent med at tilslutte det før du har installeret programmet igen, så genstart computeren og tilslut først da, og så kalibrere.
Hvis det så ikke lykkedes, så har Logitech en gratis hotline som du kan ringe til i morgen, når du sidder foran computeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 14-02-06 22:05

Jeg prøver hotline, når jeg får tid en af dagene. Jeg har også skrevet til den engelske e-mail-service, men endnu ikke fået hjælp.
Foreløbig tak for hjælpen.
mvh
zxcvbnm1