/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering af HD
Fra : kj
Vist : 364 gange
250 point
Dato : 09-11-05 13:28

Jeg har sat en ekstra HD i min PC. BIOS finder den, ved opstart får jeg besked om, at den ikke er formateret, og om den skal formateres nu! hvilket jeg siger ja til.og jeg kan se den i stifinder (Win2000 prof.), men jeg kan ikke formatere den, der kommer en fejlmeddelelse "Den faste disk kan ikke formateres"
Hvad gør jeg? eller hvad gør jeg forkert? Ved opstart får jeg besked om at den ikke er formateret, og om den skal formateres nu! hvilket jeg siger ja til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-05 13:34

Prøv at gå ind i - denne computer - tryk egenskaber på HD, derfra skulle den kunne formatteres

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-11-05 13:42

Det lyder som om den ikke er partitioneret.
Det gøres i Windows XP i
Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering.
Hvordan det gøres i Windows 2000 ved jeg ikke.
Ellers kan du bruge Fdisk ipå din opstartsdiskette eller PMDos der kan downloades ?????
Jeg kan ikke lige finde hjemmesiden.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 13:48

Har du sat JUMBEREN på harddisken, til at være slave.
Ellers kommer du ingen steder

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-11-05 13:57

Nordsteds svar har jeg prøvet. sofus.dk,Ja, den er jumpet rigtigt. Og Gambrinus, er det nødvendigt at partitionere?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 260 point
Dato : 09-11-05 13:59

En harddisk skal partitioneres, før den kan formateres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-05 14:01
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-11-05 14:02

Ha... Jeg viste den var der (PMDos)
http://www.kandu.dk/dk/spg/75932
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-11-05 14:05

PMDos er Eyvind's kæphest.
Dejligt nemt at bruge.
Husk bare at partitioneer den rigtige harddisk.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 09-11-05 14:05

Tak for svaret Gambrinus.
Jeg patitionerer og ven frygtelig tilbage, hvis ikke det virker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-11-05 14:07

Tak (Eyvind)
Gambrinus