/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
bundkort - Hvad betyder, hvad er Socket.~
Fra : michael_30
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 29-10-05 16:24

Jeg skal købe et bundkort som skal kunne holde i mange år. Og nu ville jeg gerne vide hvad Socket betyder, da jeg ikke aner hvad det er....??? Her er et udpluk hvad man kan vælge,
Socket A - Socket 478 - Socket 603 - Socket 604 - Socket 754 - Socket 775 - Socket 939 - Socket 940

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-05 16:25

Det er der hvor du monterer et printkort. Med andre ord en kontakt på bundkortet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-05 16:30

Det er soklen til din CPU

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-10-05 16:35

?? Mener du der hvor man kan sætte ramblokke, grafikkort, lydkort ovs. i bundkortet .....
Er dette et godt bundkort eller skal man gå en tand højere op, hvis den skal holde i en del år. Jeg spiller mange krævende spil, så har brug for et bundkort hvor jeg kan bygge pcén større og hurtigere, efter som spillekravene bliver større......
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=554

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-05 16:39

Det er et glimrende bundkort med en Socket 478 dvs til en intel CPU som der også står.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-10-05 16:43

Vil det sige at jo højere man går op med Socket jo større cpu kan der momme i pcén eller hvad...
F.eks Socket 940, hvor stor en cpu kan den rumme.....

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-10-05 16:44

undskyld jeg mener Komme ikke momme.....

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-05 16:49

Socket i et bundkort er simpelthen stiktypenavnet på den processor du skal montere i bundkortet, du kan se forskellige socket navne under hjemmesiden EDBpriser.dk under processorer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 17:05

Du skal kigge på resten af værdierne på bundkortet for at se hvilken hastighed det kan køre med - men hvis du ikke vil slås med varmeproblemer vil jeg anbefale at vælge en 2,8 Ghz processor i soket 478 evt. Celeron D som ikke udvikler så meget varme.
Din strømforsyning i kabinettet bør være 300 watt som minimum

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-05 20:49

Det er en jungle med de sokler (sockets)
AMD kommer med en standard sokkel til næste år, og alle deres nye processorer skulle så passe i den! Det betyder så desværre at dem der vil opdatere deres socket 939, 940, A og hvad de ellers kører, ikke vil være i stand til at opdatere deres CPU'er med mindre de er villige til at købe brugt!

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 13-11-05 19:27

Tak for svaret Teil.