/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Drivere
Fra : mini_porno
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 26-10-05 18:55

Har lige fået formateret min computer og nu har jeg så det problem at jeg ikke kan finde ud af hvordan ejg skal installere mine drivere igen. Har dem ikke på en cd. Burde XP ikke selv at finde dem og installere dem? Hvis jeg går ind under "Enhedshåndtering" kan ejg se hvilke drivere der mangler men ved bare ikke hvad jeg skal gøre før de bliver installeret.

Skal bruge et hurtigt svar

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-05 19:00

Du skal starte med at find ud af hvad dit motherboard hedder, og så ind til fabrikanten og hente den driver som passer til før du kan gå videre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 19:01

Du kan dobbeltklikke på de enheder så åbner en menu sig hvor du kan vælge drivere der vælger du - opdater driver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 19:04

der er flere drivere her

http://www.download.com/Drivers/2001-2014_4-0.html?tag=nav_dir

du kan også prøve hos www.zeitech.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 19:05

eller download dette lille program. http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Det fortæller dig at om den hardware du har i og derfra kan du gå ind på producenternes hjemmesider og hente de rigtige drivere.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-10-05 00:28

Jo, i mange tilfælde finder xp driverne, men ikke altid. Lidt afhængig av hvor "nye" dine drivere er, og hvor udbredte de er.
Som du siger, kan du i enhedshåndtering finde ud af hvilke driver du mangler. Så er det at følge nogle af de ovenstående råd. Ville nok selv følge Eyvinds råd, med at gå ud på producentens hjemmeside og hente nyeste driver der.
Et andet godt program, som aflæser dit hardware, er SisoftSandra. Lav en google søgning på denne, og download og installer programmet. Ikke at jeg siger at Fijalas program ikke duer, men kender det ikke.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-05 01:30

Everest som Fijala henviser til, er et fantatisk godt program, ikke alene fortæller den alt hvad der er på computeren, der står også ud for lydkort, grafikkort og alle andre instalererede enheder, hvem producenten er, og adressen hvor du kan opdatere driver, dobbeltklik på linien og din browser åbner siden som du kan hente driveren på.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-10-05 12:06

Det lyder som et program jeg skal have downloadet. Så kan det noget mere end SisoftSandra.

hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : mini_porno

Dato : 27-10-05 16:49

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-05 23:07

Tukols

Det er et super program som jeg har fundet engang og det er fornyligt blevet opdateret. Det ligner meget SisoftSandra som jeg også har installeret, men jeg kan bedre li' Everest.

Prøv det http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en