/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Else Anna Christensen, gift med Eigil Bu~
Fra : Burman
Vist : 535 gange
40 point
Dato : 21-10-05 14:45

Jeg søger oplysninger om min mormors slægt.
Hun er født i KBH, og senere flyttet til Lyngby.
Hun er født den 140511 og død den 081189.
Jeg har ikke flere oplysninger om hende, andet at hun var enebarn.
Jeg kan desværre ikke huske min oldeforældres navne.
Det menes at min mormors slægt stammer fra Frankrig, og måtte flygte til Danmark under den franske revolution.
Min mormor blev gift med min morfar, Eigil Burman Bruun, i 1939.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-05 16:07

Det bliver svært, hvis du ikke har flere oplysninger om din mormor...
bare du havde søgt efter din morfar.

>at min mormors slægt stammer fra Frankrig, og måtte flygte til Danmark
Hvad hed de da, ikke Christensen? Og er Burman uden h??
Mest for at komme med på listen, Svend

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 21-10-05 16:35

Ja, jeg ved desværre ikke ret meget om hendes slægt, hun havde ikke megen oplysninger selv, da hun levede..
Om det er min mormors far eller mors slægt, der måtte flygte under den franske revolution, er jeg ikke helt sikker på, mener det var min mormors mors slægt.
Min morfar ved jeg hel del om, idet jeg har slægtsbøger fra hans far og mors side.
Burman er hollandsk og blev ført ind i familien i det 1600 århundrede.. og det er uden h..

Nu er du kommet på listen... smiler...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 17:11

fra fs. 9x Burman
You searched for:
Exact Spelling: Off Burman
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 9
Select records to download - (50 maximum)
1. ANDERS BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 13 OCT 1715 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. ANDREAS BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 29 AUG 1740 Ove, Aalborg, Denmark

3. ANNE SOPHIE BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 23 FEB 1806 Graeshave, Maribo, Denmark

4. BERNT BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 19 FEB 1777 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. KIRSTINE BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 20 OCT 1809 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

6. KIRSTINE BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 11 DEC 1818 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

7. EMMA BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 14 SEP 1884 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

8. HANS BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 14 JUL 1739 Vive, Aalborg, Denmark

9. WILLUM BURMAN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 16 SEP 1714 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 21-10-05 17:16

tak for det senta, men jeg søger ikke Burman'er... jeg har slægtsbøger fra min morfars side..

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 17:25

"Min mormor blev gift med min morfar, Eigil Burman Bruun, i 1939."
når du har slægtsbøger over din morfars familie kan du vel deri se hvor , hvilken kirke & sogn de er viet i .
derefter kontakter du kirkekontoret i sognet de hjælper dig gerne hvis de kan ,
hvem din mormors far og mor er , hvornår de er døde osv

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 21-10-05 17:36

Ja det er jo en god ide... i min morfars slægtsbog står der desværre ikke i hvilken kirke de blev gift i, da den ikke er opdatere siden 1935..
Men tak for det alligevel.. jeg kan jo starte med Kgs. Lyngby.. tror nemlig de blev viet der..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-05 19:40

Et bud på din morfar: Svend
"
CHRISTENSEN, Lars Peter   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   19 Sep 1882
   Christening Date:   28 Sep 1882   Recorded in:   Stenlose, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Stenlose; Den Danske Folkekirke
   Father:   Niels CHRISTENSEN
   Mother:   Sidse Kirstine LARSEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-05 19:45

naturligvis din mormors far = oldefar ,
jeg finder ikke din mormors mor, Svend

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 22-10-05 18:25

Hej Svend...
Nej min oldefar hed Lauritz Peter Christensen, min oldemor hed Maren Elisabeth (kender ikke hendes pigenavn (var enebarn))
Ved nu, at min oldefar er fra Holbæk egnen. Han havde to brødrer, som muligvis hed Karl og Albert, der emigreret til USA i 1930'rene.
Ved også at Albert blev gift og fik en datter som hedder Verna (døde her i sommer)... Verna er kusine til min mormor.

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 22-10-05 18:28

Hej Svend...
Nej min oldefar hed Lauritz Peter Christensen, min oldemor hed Maren Elisabeth (kender ikke hendes pigenavn (var enebarn))
Ved nu, at min oldefar er fra Holbæk egnen. Han havde to brødrer, som muligvis hed Karl og Albert, der emigreret til USA i 1930'rene.
Ved også at Albert blev gift og fik en datter som hedder Verna (døde her i sommer)... Verna er kusine til min mormor.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-05 09:29

Den yngste Laurits jeg har fra Holbæk amt i mit uddrag af Family Search:
helt fra Kalundborg og sikkrt for gammel, Svend
"
CHRISTENSEN, Lauritz Christian Peter   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   1 Jan 1867
   Christening Date:   24 Feb 1867   Recorded in:   Kalundborg, Holbaek, Denmark
         Collection:   Kalundborg; Den Danske Folkekirke
   Father:   Peder CHRISTENSEN
   Mother:   Mette Marie CHRISTENSEN
"

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 23-10-05 14:28

Hej Svend

Tak for disse oplysninger, jeg tror faktisk at du har fundet noget om min oldefar. Jeg mener nemlig at han havde fødselsdag d. 1. jan.
Hans forældres navne kender jeg ikke, men deres navne kan jeg søge videre på. Charlotte

Kommentar
Fra : Burman

Dato : 25-10-05 19:12

Min oldfar: Laurtiz Peter Christensen (måske) født d. 1. januar 1867. død omkring 1956. Er muligvis fra Holbæk/Kalundborg egnen.
Havde to brdr. Carl og Albert, der emigreret til USA i 1930'rene. Albert havde en datter, Verna (døde her i sommer 2005). Hun er kusine til min mormor.
Min tipoldeforældres navne (muligvis):
Peder Christensen
Mette Marie Christensen (giftenavn)