/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
ændre ctrl+enter fra .com til .dk
Fra : kaptajnkaber
Vist : 1782 gange
200 point
Dato : 19-10-05 21:28

Hey!

Jeg er lige blevet den heldige indehaver af 1 stk Windows XP Pro med SP2. Alt så fint ud indtil jeg åbnede IE. Jeg benytter mig ofte af genvejstasten Ctrl+Enter når jeg skriver adresser, men nu popper .com op i stedet for .dk. Og det er faktisk ret irriterende!

Findes der et sted hvor man kan ændre dette, så jeg igen kan komme hurtigt ind på danske sider?

Vh

KK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-05 21:41

Lyder som om det er en engelsk version du har fået?

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 19-10-05 21:46

hehe, lige en information jeg glemte...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-05 22:10

Tvivler på du kan ændre det så!

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 19-10-05 23:13

hmm... Anyone?!?!?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 23:17

måske denne vej
i internet explorer >>funktioner>>internet indstillinger >>faneblad "generalt" nede i "sprog"
indsæt dansk og flyt det øverst >anvend >>ok

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-10-05 23:30

dk... nej / det er kun webside/indholdet der tolkes efter prioriteringslisten på denne vis.

kaptajnkaber ... jeg leder efter det samme ... blot for firefox browseren.... ... siger til hvis jeg render på noget interessant...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 00:28

Følger med fra sidelinjen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-10-05 00:52

Jeg har fundet en lille guide til hvordan man gør.. må erkende at jeg ikke lige har prøvet.. men det ser rigtigt ud..
->
1. Create the following registry key: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\QuickComplete.
2. Create the following registry value in the key above: QuickComplete REG_SZ http://www.%s.whatever
3. Whatever is in the address bar will be inserted where the '%s' is. This example would complete 'microsoft' to 'http://www.microsoft.whatever'.
4. Please note that the QuickComplete string is currently limited to 64 characters.

<-
whatever=dk

->Brommi

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-10-05 01:01

hmm.. det ser ud til at kandu laver ged i det...
guiden ligger øverst på denne side

http://blogs.msdn.com/jeffdav/archive/2004/09/09/227502.aspx

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-05 01:15

Det virker fint
Jeg har lige lavet det lidt nemmere...
Copy/paste denne tekst ind i notepad og gem den med som filnavn.reg

<-----------
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\QuickComplete]
"QuickComplete"="%s.dk"
<-----------

Så kører du bare .reg filen.. så fixer den det for dig

->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-10-05 08:51

Hurra, vidste det måtte være muligt! Går ud fra den også kan bruges til Avant og Firefox når de engang blir installeret. Lige en lille update til filen:

-----
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\QuickComplete]
"QuickComplete"="http://www.%s.dk"
-----

Så blir IE glad

Tak for hjælpen og god dag!

Vh KK

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-10-05 08:52

Hehe, nå, det var det der stod i den første beskrivelse

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-10-05 14:36

ja.. jeg prøvede det af og jeg foretrak selv %s og ikke ww%.%s.dk.. det var derfor jeg lavede det om til sidst.. men det er jo forholdsvist nemt