/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
håbløst adressekartotek i outlook 2003
Fra : jeanette18
Vist : 906 gange
100 point
Dato : 14-10-05 22:30

Uanset hvordan jeg vender og drejer den, så virker det som om outlooks adressekartotek "kontaktpersoner" bliver vist som det selv vil.
Jeg kan oprette det fineste kartotek med navn, efternavn, firmanavn osv, men når jeg så benytter autoudførslen til at finde et navn i en ny mail, eller jeg vælger at klikke på NY (meddelelse), ja så bliver det ikke vist som det er oprettet. Jeg har prøvet hjælpefunktionen, google, masser af tråde i mange foras og orker bare ikke længere bruge tid på det for jeg kommer ikke løsningen nærmere.

Derfor går mit spørgsmål på: kender I et program (adressekartotek) som er kompatibel med outlook og som kan flettes ind i outlook?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-10-05 22:47

Af en eller anden grund bliver der nogle gange
oprettet 2 eller flere ”Adressekartoteker” i Outlook.

Prøv :
Når du står i ”Outlook I dag”
gå ind i Funktioner – Adressekartotek – Funktioner – Indstillinger.
Hvis der her er flere Adresselister, så vælg den der virker.
Jeg har selv kæmpet med det mange gange
og har endnu ikke fundet ud af, hvad pokker der får Outlook til at lave de nykker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 14-10-05 22:49

Kære Gambrinus. Tak for tippet, men som skrevet så søger jeg en kompatibelt adressekartotek som kan flettes med outlook 2003 :)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-10-05 23:09

Ok Jeanette
Der kan jeg ikke hjælpe dig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : xlEasy

Dato : 17-10-05 14:10

Hej Jeanette

Jeg kender ikke et andet adressekartotek, men kan give et tip til autofuldførelse (Outlook 2003): Du skal een gang tilføje en modtager til en mail ved at klikke på 'Til...' og vælge modtager. Derefter husker Outlook modtageren, og den dukker op når du skriver.

Personligt kan jeg godt leve med det.

Vh Bent

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-10-05 15:43

Heysa xleasy> tak for tippet, men jeg bruger skam autoudførsel daglig, både som tilførsel og sletning, MEN.....måden du får vist adressen på svarer til opsætning i den oprindelige adressekartotek under punktet VIST SOM.
Men VIST SOM navnet harmonerer desværre ikke med behovet for at kunne søge f.eks firmanavne. Tilføjer jeg et firma i det oprindelige kartotek under fanebladet firmanavn går der koks i systemerne, da det gemte firmanavn ikke bliver vist som ønsket.

Accepteret svar
Fra : syrena

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-05 15:39

Dette er nok ikke det bedste svar, men alligevel vil jeg fortælle dig, at efter jeg ogå oplevede generende metoder i Outlook, har jeg anskaffet mig Lotus Organizer fra IBM, som har alle muligheder for smart adressekartotek, kalender, planlægning, opgaver, fødselsdage m.m. Jeg har altid min lille lommebog med alle udskrevne adresser m.v. med mig, hvor jeg står og går.
MVH Syrena

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 03-11-05 16:41

Heysa Syrena. Tak for oplysningen. Jeg føjer den til mine favoritter.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 27-11-05 21:14

Tjae outlook kan være svært at blive klog på. Har dog fundet enkelte forbedrede muligheder, men dog ikke den endelige løsning.