/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kæmpe problem med cd rom drev ( PLEASE H~
Fra : 10.Totti
Vist : 352 gange
20 point
Dato : 04-10-05 21:12

har lige sat en dvd brænder i min com...men nu når jeg tænder så finder den hverken den eller mit alm cd drev...??? der sidder en lille hvid stik i begge....og så sidder der det store stik i begge...og så sidder der et lille kabel med 4 ledninger i som går fra det ene drev til det andet...please hjælp

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 30 point
Dato : 04-10-05 21:18

Du skal have jumpet drevene rigtigt-master/slave. På samme kabel skal 1 drev være master, og det andet være slave.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-05 21:19

Jumper er en lille plastik dims bag på drevet. Master sidder helt ind mod det brede kabel, slave sidder i midten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-05 21:32

Du har to flade kabler evt med to stik på
det ene kabelstik sidder til din Harddisk
hvordan sidder det andet stik

det andet fladkabelstik >hvor sidder det til

Så har du to strømstik med fire lidt tykke ledninger som kommer fra din strømforsyning som kun kan sidde på een måde.

Den ene ledning på fladkablet er markeret og skal sidde hen mod strømkablet.

Hardisken skal være sat som master.

Med to CD/DVD på samme kabel skal den ene være master (helst den nyeste)
Den anden skal være slave.
Bag på dine drev ser det sådan ud

C S M
S L A

CS = Cabel Selct
SL = Slave
MA = Master

Den lille tynde lening med stik skal gå fra den ene CD eler DVD og ned til din lydenhed

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-05 21:35

Husk at den markerede linje, skal vende mod strømstikket.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 04-10-05 21:36

tusind tak peet49 det hjalp...har faks lige et problem mere...har et radeon 9550 256mb grafikkort....jeg har ik software til det,,,,,nogen der kan gi et link???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-05 21:38
Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 04-10-05 21:42

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-05 21:44

Selv tak.