/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort Athlon/Duron socket A.
Fra : Myns
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 17-09-05 07:28

[hør]

Er det bundkort værd at købe. Beskrivelse: Aopen AK79D-400VN, ATX, NVIDIA nForce2 Ultra 400 SPP+MCP-T, 1 x CNR, 1(+1) Ser/1P, 5 x PCI, 3 x 184-pin DDR (Dual channel, max PC3200), AGP 8 x, 4 (+2) USB, 100 Mbps LAN, AC97, Dolby Digital 5.1 lyd. Hvor stor en processor kan det klarer?

myns

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-09-05 08:33

Det kommer så sandelig an på, hvad du skal gi' for det og hvad du skal bruge det til.
http://www.aopen.nl/Products/mb/AK79D-400VN.htm
Det er brugt. Ik'
Socket A er på vej ud, der er ingen SATA
Gambrinus

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 17-09-05 08:56

Hej gambrinus.
Det koster kun 319 kr.-. Er det ok. Hvor stor processor kan det klarer.
myns

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-09-05 09:03

http://swe.aopen.com.tw/testreport/mb/ListTestItem.asp?nothing=nothing&TestFunction=494&Model=757
Hvis det er brugt, synes jeg det er dyrt.
Har du en processor liggende, du skal ha' brugt ?
Hvor meget RAM har du (I hvor mange blokke) ?
Skal du ikke bruge SATA ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-09-05 09:06

Der er BIOS opdateringer, så det også kan klare Sempron.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-09-05 09:07
Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 17-09-05 18:50

Rigtigt socket A er ved at være overstået, men med mindre du kører de sidste nye heavy duty spil vil du ikke få problemer med en Athlon så så meget kommer det heller ikke til at betyde.
Personligt vil jeg aldrig købe et brugt bundkort, eller for den sags skyld oget som helst brugt hardware med mindre jeg kender sælgeren særdeles godt. Man jeg jo aldrig om det er fejlbehæftet!
Når du bevæger dig i de "lidt" ældre proc. betyder hastigheden ikke det helt store, sats mere på hurtigt RAM og et godt grafikkort. Om du har en XP2200 el. en XP2800 har ikke den store forskel. Du vil først mærke rigtig foreskel når du bevæger dig op i AMD 64X2, her sker der noget!
Det sidste er som Gambrinus skriver SATA? det er dumt at skulle ud at købe en SATA controller.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-05 07:04

Jeg har købt en del ASRock K7VT4A Pro,
når jeg har skulle samle en billig fornuftig computer til andre.
Dem har jeg ikke haft problemer med.
260 kr. Så kan det vist ikke købes billigere og så har du garanti.
Gambrinus
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135330

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 18-09-05 07:40

[hør]
Godmorgen Gambrinus.

Jeg er ikke så stærk i det med processor. Hvor stor en processor kan det bundkort du anbefaler klarer.

myns

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-09-05 11:06

Godmorgen Myns.
Det kan klarer alt, hvad du ka' få fingre i af Socket A (462) CPU'er.
http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=K7VT4A%20Pro

Hvis du vil ha' en CPU i, der ikke er beregnet for socket A,
bliver du nok nød til at bruge en monteringsmuggert.

Det ville ligesom være nemmere, hvis du vil oplyse om du har CPU og RAM i forvejen eller om det er en helt ny maskine, du er ved at smække sammen.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 09-11-05 08:08

Tak for svaret Gambrinus.