/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
RAID-problemer
Fra : egoland
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 13-09-05 10:34

Jeg har et abit kt7a-raid, og har lige instaleret XP SP2. Når jeg så vil instalere driveren, som mangler til RAID - kontroleren, siger den at den mangler en vigtig fil. Har nogen af jer kloge hoveder en ide???

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-09-05 14:52

jeg går ud fra at det er den floppy der fulgte med dit MB prøv at søge på abit side efter nogle nye driver til den og lig dem over på en tom floppy
jeg for også nogen gange fejl når jeg har formateret men det er mit floppy drev der er mega gammel så jeg prøver bare noglg gange så kommer den pludselig

der skulle være nogle her http://www.abit-usa.com/products/mb/drivers.php?categories=1&model=89

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 14-09-05 15:25

Jeg har prøvet at hente drivere mange steder efterhånden, men det hjælper ikke. Hvad skulle det hjælpe at lægge dem på en floppy ift. en HD???? Iøvrigt er RAID-controleren en HPT370, hvilket jeg ikke fik nævnt.
I øvrigt ved jeg, at hvis man skal boote fra RAID-konfigurationen, skal den driveren indlæses, mens man indlæser XP, men hvis den ikke skal bootes fra, kan den indlæses efter instalationen af XP. Det er det sidste, jeg gerne vil kunne.