/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort.
Fra : Myns
Vist : 650 gange
150 point
Dato : 08-09-05 03:06

[hør]

Har et bundkort som hedder Shuttle MV42(N). Derpå sidder en CPU Intel Celeron 4 1700 MHz. Ram DDR SDRam PC2100 (133 MHz). Kan jeg opgraderer?

myns

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-09-05 09:43
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 150 point
Dato : 08-09-05 16:31

ja det kan du godt
Du kan sætte proccessorer i der passer til sokkel 478 med 400Mhz bus. Der kan også sættes en Pentium 4 i
Her er der en 2,8 celeron der passer http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=45301
Og her lidt om data på bundkortet
http://www.shuttle.com/share/product_data/spec/MV42%20DM.pdf
Med hensyn til ram har du 2 slots så der kan du måske opgradere fx. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38363
Bare det er 184 pins ram.
Du kan jo hente det lille program Everest som kan fortælle dig alt om hvad hardware du har i din computer.
Kan hentes her http://www.lavalys.hu/products/overview.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-05 16:34

Ups det ser ikke ud til at det kan klare en 2,8 mhz processor.
Så køb et nyt bundkort og en ny processor det koster ikke alverden.
Søg på edbpriser. http://www.edbpriser.dk/ under hardware

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 10-09-05 19:34

[hør]

Har mailet til producenten af bundkortet. For at få af vide hvor stor en processor, mit bundkort kan klarer. Har ikke fået svar endnu. Vender frygtelig tilbage, for at accepterer et af jeres svar, når jeg har hørt fra producenten. Har lige et lille tillægsspørgsmål. Hvad er der galt nå diskette drevet lyser konstant, og nå man sætter en diskette i drevet, popper der en meddelse op, hvor der står "Indsæt en diskette i drevet"

myns

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-09-05 16:14

Måske en driver der er defekt - slet den i enhedshåndtering og genstart pcen så skulle den være i orden.
eller også er det diskettedrevet - køb et nyt til små 100,-.
Det er selvfølgelig en forudsætning at alle kabler sidder korrekt.
Kig evt. i bios om det er tilstede.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-09-05 16:32

copi
Chipset
VIA P4M266 for Pentium 4 processors with socket 478
Northbridge: VIA 8751 and Southbridge: VIA 8233
Passive Northbridge-fan
Socket 478 CPU Support
Intel Pentium 4 processor (Willamette or Northwood) and P4 Celeron
with 400MHz FSB (100MHz Quad-Datarate-Process)
successfully tested with: P4 Celeron up to 1,8 GHz, P4 (Willamette 256KB Cache) up to 2,2GHz and
P4 (Northwood 400MHz FSB) up to 2,5GHz
Expansion Slots
1 x AGP (v2.0) slot supports 4X Modus
2 x 32 Bit PCI (v2.2)
1 x CNR (Communication Network Riser)
Onboard IDE Controller
2-Channel Enhanced PCI IDE
up to 4 IDE devices
supports UltraDMA/100
incl. ATA-100-cable
Integrated Graphics-Function:
S3 Savage4 AGP-graphics accelerator in Northbridge of chipset integrated
uses memory with 32MB Shared Memory
Integrated Audio Function:
Software-Audio with AC'97 2.2 conforming CODEC onboard
The main work is done by software; the CODEC provides the analog signal
Connectors on the backpanel: line-in, line-out, microphone, MIDI/gameport, line in/out
More Line-ins on the mainboard: 2X Audio-in for CD-ROM
Integrated Networking
Fast Ethernet MAC in Southbridge: VIA VT8233
LAN PHY VT6103 conforming to IEEE802.3u, 100BASE-TX, 10BASE-T, ANSI X3.263 TP-PMD
supports 10 and 100 MBit/s Fast Ethernet Operation with RJ45-connector on the backpanel
Supports ACPI 1.0 and Power Management
Backpanel-connectors
1 x PS/2-Mouse
1 x PS/2-Keyboard
1 x VGA
1 x Parallel (SSP/EPP/ECP)
1 x Serial (16550 compatible, Fifo)
2 x USB (four more onboard)
1 x RJ45 Ethernet network connector
Audio: line-in, line-out, microphone, MIDI/gameport
Onboard-connectors
1 x Floppy (up to 2,88 MB)
4 x USB (two more on the backpanel)
1 x Infrared (COM2 can be used for infrared communication, IrDA-adapter not included in delivery)
1 x Wake-on-LAN (WOL)
1 x Wake-on-Modem (WOM)
2 x CD-in
2 x Fan (CPU, System)
Memory
2 x 184-Pin DIMM-Socket for PC1600/PC2100 DDR SDRAM memory at 2,5V
2 x 168-Pin DIMM-Socket for PC100/PC133 SDR SDRAM memory at 3,3V
supports memory modules of the sizes 64, 128, 256, 512 and 1024MB
up to 2GB capacity
Only one type of memory can be used simultaneously: either SDR or DDR
Type of memory has to be adjusted by JP1 (voltage) and J2A/B/C/D (pullup).
Hardware-monitoring
CPU-temperature, system voltage and fan revolution can be monitored
Power Management
ACPI Version 1.0 (Advanced Configuration and Power Interface)
supports power saving modes: S1 (POS, Snoop), S3 (Suspend to RAM), S4 (Suspend to DISK), S5 (Soft-Off)
On/Off-button with two functions: Suspend-Sparmodus / soft-off
Keyboard Power On Jumper (JP2) to power on via keyboard
BIOS
AMI BIOS
2 MBit Flash EPROM
supports Green PC, Desktop Management Interface (DMI), etc.
ATX-power supply connector
Standard 20-Pin-ATX-power supply connector
Accessories
Mainboard, IDE-cable (ATA-100), Floppy cable, detailed manual (69 pages), driver CD-ROM, backpanel-bracket (see picture above)
Form Factor
ATX: 24.4 x 24.4 cm

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 09-11-05 08:16

Tak for svaret Fijala.