/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
diskoprydning langsom
Fra : superE
Vist : 838 gange
190 point
Dato : 05-09-05 01:20

Når jeg vil køre diskoprydning, hvilket jeg ofte gør, tager det meget lang tid af undersøge "komprimer gamle filer". Jeg har god plads på computeren, så har ikke brug for at komprimere gamle filer. Kan dette vælges fra så diskoprydning kun gennemsøger temp internetfiler osv. så jeg er fri for at vente så længe??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-05 01:29

I explorer under egenskaber -> Avanceret kan du slå "Komprimer indhold for at spare plads" fra

(Det er efter min mening spild af tid at defragmentere, specielt "temp internet filer" der kun ligger på PC'en få dage.)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 01:40

Hvor ??
Gambrinus

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-05 01:55

Højre klik på en tilfældig fil.

Jeg har vist misforstået dit spørgsmål, jeg troede du snakkede om defragmentering.

Hvorfor laver du diskoprydning når du har nok plads på maskinen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 02:08

både chckdisk - diskdefragmentering og diskoprydning er nu en af de bedste ting at gøre regelmæssigt - det anbefales og så er det op til hver enkelt hvor ofte det nu skal være. En gang om ugen er vel det mest almindelige og også det der fra start et indstillet - lad det så være fastslået

Hvis du endelig vil have diskoprydningen til at stoppe med komprimeringen så åbn denne compputer - højreklik på drevene og fjern flueben i komprimer drev for at spare diskplads -

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-05 02:12

Hvorfor spilde tid på diskoprydning hvis man har plads nok?

Hvorfor spilde tid på defragmentering? De få gange jeg har forsøgt har jeg ikke bemærket nogen forskel. At gøre det en gang om ugen er totalt overkill. Hvis man lige har instaleret et større program (f.ex. et spil) kan man måske hente lidt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 02:13

Jamen Mirit
Spørgeren mener jo at undersøgelsen før selve diskoprydningen, tager for lang tid.
Eller har jeg misforstået ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 02:17

Jeg gør det selv jævnligt.
Og jeg er tit ude for folk, der klager over at deres pc er blevet laaaanngsoom.
Efter jeg har ryddet op og defragmenteret deres harddisk, køre det igen.
Ok, de har heller ikke kørt det, siden de fik deres 286.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 02:27

godt du er gør det selvmand gambrinus

spørger tror jeg på mener netop som du siger og det kan jo klares med at fjerne de flueben - kan bare ikke selv lige se hvorfor i og med at jeg synes komprimeringen er en fordel.

Det er noget med at huske at vedligeholde sin pc

høh - de gamle kørte man jo evindelig vedligeholdelse på bare for at kunne bruge dem ...... men du har ret - jeg kommer også ud for at nogen overhovedet ikke aner hvad det er og bliver nok så forbavset.

empty temp folder har jeg lagt ind hos mange der er blevet ret glade for den - kan læses om og hentes her: www.spywarefri.dk - eller hent direkte her : http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/

bruger den ikke selv i og med at jeg er opmærksom på at selv gøre det - men det er en af de ting der er en virkelig hjælp - især til storsurfere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 02:28

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 02:30

Selvgjort er velgjort.
ORDKLØVER !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 02:32

hold så bøtte så jeg kan få lukket for min mail gambrinus - sov sødt og drøm interessant

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 05-09-05 11:51

SuperE

Nu er lang tid jo relativt, så hvad du forstår ved lang tid, kan jo for en anden person være kort tid, så kan du ikke tidsangive hvor lang tid det tar at undersøge ??
Når jeg vil diskoprydde, så tar det en ca 40 sek for min maskine at beregne, og det er selvom jeg nok har en oprydning hver 4/5 dag, så jeg kan også føle de 40 sek er lang tid.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-09-05 12:08

Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge diskoprydning men ccleaner

det er et skide godt program óg gratis

her er hejmmesiden med downlaod

http://www.ccleaner.com/

siger dig skide god side

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 12:12

dayworker24 - den gør jo ikke andet en alm. vedligeholdelse ?????? hvorfor installere programmer når man i forvejen har det nødvendige ??????

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-09-05 14:31

ja, men synes altid der er noget galt med diskoprydning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:37

har jeg nu aldrig oplevet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 14:42

Det kunne jo skyldes, at du trænger til at få ryddet op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 14:44

Gambrinus !!!!!!!!!!!!!! Jeg er temmelig pernitten netop lige med det (og ikke kun diskoprydningen)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 19:23

Bemærkningen var nu godt nok til DayWorker.
Det er jo det der sker, når man installerer "smarte" progammer til dit og dat,
uden lige at ckecke om de programmer man allerede har, egentlig ikke kan klarer det man mangler.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 19:26

det er jo lige det

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-05 19:31

Hvis formålet kun er at slette "midlertidige internet filer" var det så ikke lettere at bede IE om at ryde op?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 19:35

joooooo - gør man vel normalt ??????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 19:39

Men hvorfor gøre det nemt.
Når det kan gøres besværligt med fine animationer, dejlig musik og en uoverskuelig programoversigt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-09-05 19:41

Hey skal lige sige at jeg er en slags oprydnings freak når det gælder computeren.

Jeg har ikke fanzy programmer eller noget, men lige til hensyn med diskoprydning vælger jeg ccleaner med 5 stjerner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 19:45

ja du må altså undskylde dayworke - men jeg kan ikke se andet end at nogen kan komme til at slette for meget med fatale konsekvenser med det program

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-09-05 19:48

Jeg kan se dit problem, men har brugt dette program, og faktisk alle mine venner bruger det.

Men hvis du er så dum at ændre instillingerne så er du lidt selv ude om det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 21:44

dayworker hvem var den til ??????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 22:02

Til dig selvfølgelig, Mirit.
Jeg har da ikke gjort noget.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 22:38

det har jeg da heller ikke gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 22:42

mon superE har tabt super og ikke kan finde tilbage ?????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 23:07

Dayworker ?
Du kan godt tåle lidt godmodigt drilleri. Ik' ?
Øhhhh.... Din profil.....
Mangler der ikke et "og" eller er der et mellemrum for meget ?
Gambrinus
Undskyld. Ku' ik' la' vær'

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 23:12

er spændt på hvor du vil anbringe det OG gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-05 23:15

Det lader jeg være op til Daywalker.
JEG tør ikke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 23:17

blåt øje på forskud - hmmmm - nyder du det ????????

NU går jeg en tur med hunden igen igen

Kommentar
Fra : superE

Dato : 06-09-05 01:15

jeg har fjernet fluebenet i "komprimer drev for at spare diskplads" i C drevet, synes ik det hjælper.. min vens computer bruger ca 10-15 sek på at undersøge C drevet for filer der kan slettes, mener slet ikke at den undersøger "komprimer gamle filer", troede derfor at det kunne vælges fra, men måske er der er en fejl i hans software.. synes nu det er en god ide at køre en diskoprydning en gang imellem, får fornemmelsen af at den fjerner ALLE temp internetfiler. Ellers tak for svarene, men mener ik det er nødvendigt at installere ekstra software bare for bare at rydde op på computeren..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 01:25

hej natteravn superE - så havde du ikke tabt super alligevel
Klart det er godt at diskoprydde - og tiden varierer vel dels pga mængden af data og maskinen som sådan.
Jeg bruger komprimering og har ingen problemer selvom maskinen er temmelig lille i forhold til de helt nye og har altid gjort det - no problems.
Dato : 05-09-05 02:27 gav jeg dig et lille tips om noget der kan hjælpe lidt -men det er dig frit for - du kan i hvertfald læse om den - så bliver der ryddet op i temperary internet filer uden at du behøver at tænke så meget over det - og i internet explorer kan du sætte fluebenet til at den skal rydde når den forlades
sov godt nu og drøm interessant

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-09-05 18:08

hey, selvfølgelig kan jeg klare lidt drilleri'er, men det var lidt forkert at skrive problem til miritdks kommentar(05-09-05 19:45).

skulle have valgt et andet ord end problem.

jeg mente bekymring om programmet.

Men man skal lade være med at sætte flueben i andre ting i programmet ccleaner, hvis man ikke har forstand på det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 20:21

dayworker - jeg ville ikke røre programmet med en ildtang - så der er hverken problemer eller bekymringer fra min side

Kommentar
Fra : superE

Dato : 03-10-05 22:16

Hej igen. For lige at lave en opfølgning på mit problem med den langsomme diskoprydning, vil jeg her komme med svaret på hvorfor det tager så lang tid at lave en diskoprydning på min computer i modsætning til på min vens computer.. Det tager ca. 4-5 min for min computer at undersøge C drevet for filer der kan komprimeres..
Forskellen er, at på min vens computer er c-drevet ikke konverteret til NTFS, men derimod FAT32, og derved bruger diskoprydning ikke tid på at undersøge hvilke filer der kan komprimeres, hvilket medfører at diskoprydningen kun tager ca 10 sek..

Overvejer at konvertere til FAT32, da det virker til generelt at være hurtigere. Er der nogen der har erfaringer med dette???

Kommentar
Fra : superE

Dato : 03-10-05 22:17

Hej igen. For lige at lave en opfølgning på mit problem med den langsomme diskoprydning, vil jeg her komme med svaret på hvorfor det tager så lang tid at lave en diskoprydning på min computer i modsætning til på min vens computer.. Det tager ca. 4-5 min for min computer at undersøge C drevet for filer der kan komprimeres..
Forskellen er, at på min vens computer er c-drevet ikke konverteret til NTFS, men derimod FAT32, og derved bruger diskoprydning ikke tid på at undersøge hvilke filer der kan komprimeres, hvilket medfører at diskoprydningen kun tager ca 10 sek..

Overvejer at konvertere til FAT32, da det virker til generelt at være hurtigere. Er der nogen der har erfaringer med dette???

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 03-10-05 22:24

jeg kører med ntfs og det tager kun 10-20 sek at undersøge C drevet for filer der kan komprimeres.

men det kan da være du har ret.

du har ikke overvejet programmet ccleaner???

http://www.ccleaner.com/