/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
At ringe billigt
Fra : Thylle
Vist : 1217 gange
50 point
Dato : 25-08-05 12:43

Hey Alle...!

Min kæreste er lige smutte et smut til Australien en tur i 6 mdr. det er ret hårdt at gå her hjemme i lille dk.

Men vi ønsker at snakke sammen så meget som muligt, men vil gerne gøre det på den billigste måde, så håber nogle har nogle gode råd og evt nogle ider til hvad vi gør.

Vi har begge skype, så vi kan tale over nette, men efter hun er kommet der ned kan hun ikke få det til at virke.

Det skal derfor helst være noget som ikke koster for mange penge, men er fra telefon til telefon, måske noget med at betale et beløb om mdr. og sankke alt hvad man vil til udlanske numre..! Hvis der findes sådan noget, men alle ider er meget velkomne..!

Mvh Thylle..!

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 25-08-05 12:49

Køb dig en Skype Out konto! https://secure.skype.com/store/member/login.html?message=login_required Så kan du selv bruge Skype - og du kan ringe til en hvilken som helst telefon i hele verden via Skype!

venligt

starguy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-05 12:51

Hvis du har skype - så kan du via skype ringe til en fastnettelefon i Australien og det koster den alm. landetakst i Australien - ellers kan i vel tale sammen via MSN og det er gratis - her kan i jo også sætte Web kamera til så i kan se hinanden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mezz

Dato : 25-08-05 12:54

Du kan også få fat i ip telefoni evt. via www.musimi.dk - med en software telefon som eks. "SJphone" kan du ringe fra din pc til mobil eller telefon for næsten ingen penge. Du indbetaler etbeløb på din konot og kan kun ringe for indestående. Du kan også købe en adapter og et fastnet nr. for 7,5 Kr pr. måned så du i princippet har en telefon hun kan ringe til. Men smut ind på deres hjemmeside og læs mere. - mener også jubii har en løsning m. ip-telefoni
Mvh. Gorm

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 25-08-05 12:56

alternativt kan du anskaffe dig en ip-telefon (det har jeg selv), men derfor bliver det ikke meget billigere end Skype Out - Skype Out koster € 0.017 pr. minut. På min Ip-telefon koster det 26 øre i minuttet - ca. 3 øre mindre...

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-08-05 13:01

http://www.voipbuster.com/en/index.html Dovnloud VoipBuster og du ringer gratis til Australien Du betaler gott 7kr for at blive registreret og kann så snakke gratis til mange lande og til alle fastnett telefoner og som jeg siger det er helt gratis Ja utroligt men sant ,bruger det selv hver dag.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-05 13:10

Hvad med goggles talk? http://www.google.com/talk/ - skulle mig bekendt være gratis og fungere OK..

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-05 13:13

Hej Thylle..

Da jeg var i Australien for 7 mdr siden, gik jeg ned i en turistinformation og købte et telekort ($5-10-20-50) og ringede fra en telefonboks. Det er forbløffende billigt at ringe fra Australien og hjem via et telekort, men det er vigtigt at din kæreste spørge om hvilket kort man ringer billigst til Danmark med - det er nemlig forskelligt! Det billigste jeg oplevede var at ringe hjem for var lige omkring 2 cents pr/min. dvs ca. 10 øre pr/min. Man kunne altså snakke mange, mange timer!!

Første gang man ringer hjem via en telefonboks, kan det godt være lidt svært, da man skal taste mange ting (nok ca. 20 tal for at ringe hjem). Men bag på kortet er der en guide man bare skal følge.

Held og lykke.
Mvh Niels

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 25-08-05 13:50

Kommer vel lidt an på, hvordan kæresten tilbringer tiden dernede - backpack, arbejde eller forretning?
Har vedkommende adgang til fastnet eller mobiltelefon.

Hvis vedkommende rejser meget rundt, og har en mobiltelefon med, er det billigste/mest praktiske nok, at han køber et taletidskort til mobilen dernede, som du så ringer til via Skype. (Eller andre)

Hvis vedkommende har jævnlig adgang til en fastnettelefon, er det det billigste at ringe til via IP.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 25-08-05 13:53

(Hov - hun har jo Skype )
Har hun adgang til fast internet - så må hun kunne tale med administratoren om mulighed for at få åbnet den port, der bruges af Skype.
Evt. afinstaller og download seneste version -> Installer.

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 26-08-05 08:34

Hey Vonna...! Sidder lige på min skole og læser dit indslag..! så kan detsvære ikke prøve og det virker, men kan jeg forstå det rigtig at det kun er 1 euro, og så kan jeg tale firt...? Men kun til fastnett...?

Hvad betyder den der trail der står der, er det hvis jeg ikke indbetaler 1 euro..?

For det er da helt utroligt..!

Mvh Thylle

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 31-10-05 10:29

Tak for svaret NielsPT.