/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Lister over firmaer?
Fra : Hestenoggeden
Vist : 565 gange
220 point
Dato : 16-07-05 11:21

Hejsa!

Jeg skal sende en email med et tilbud om kunst til nogle større firmaer f.eks hoteller eller revisionsfirmaer og advokatfirmaer og andet i samme dur.

Det er altså ikke spam. Men bare et tilbud på noget kunst de kan have hængende.

Er der ikke nogen der kender en eller flere gode lister over firmaer, hvor man kan se deres emails?

I (Stor) København

Lukker spørgsmålet med sikkerhed.

Takker på forhånd.

Kommentar
Fra : Hestenoggeden

Dato : 16-07-05 11:22

Og ikke de gule sider.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 230 point
Dato : 16-07-05 11:30

www.virk.dk - der kan du søge (avanceret) på f.eks Hotel og få 25 adresser gratis...
Du kan også købe adresser der..

Bemærk at selv om det er et seriøst tilbud du sender, så er der stadig tale om SPAM !!
Man skal faktisk have en aftale om at sende e-mails af sælgende art, før man må sende en e-mail til nogen.

Med venlig hilsen
JensT

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-07-05 11:35
Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-05 11:35

Her er en liste over hoteller i København

http://kobenhavn.danskehoteller.dk/

klik på faktaside, så får du hotellets hjemmeside.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-05 11:39

Hvis du bor i København, ville det være bedre at du opsøgte "firmaerne" personligt.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 16-07-05 11:42

Hej Hestenoggeden.

Selvom det bare er tilbud som du vil maile virksomhederne, så er dette stadig SPAM.
næsten alle som dem som for din mail vil slette den. For de fleste for garanteret masser af SPAM mails hverdag alligevel.

Opsøg selv virksomhederne og aftal besøg, så du kan vise dem dine produkter. Hermed tager kunden dig mere seriøst, og der er meget større mulighed for at få en ordrer med hjem.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 16-07-05 12:01

http://www.startogvaekst.dk/sw662.asp - Lidt inspiration til når du skal skrive brevet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 12:03

Om du får en adresseliste eller de gule sider kan vel være ligegyldigt (medmindre dit formål er et andet)

Men drop ideen - det er under alle omstændigheder ulovligt.

Du må tage billeder, prøver og andet under armen og opsøge firmaerne manuelt.

Kommentar
Fra : Hestenoggeden

Dato : 16-07-05 12:09

nå jeg vidste ikke det var ulovligt. Men det kan man jo næsten regne ud når jeg tænker over det.
Synes faktisk dete r fint det er ulovligt.

Så nu skal jeg til at melde alle dem der sender til mig uden aftale til politiet eller en eller anden klage instans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 12:14

Der er forhåbentlig ingen der sender til dig medmindre du er tilmeldt et nyhedsbrev e.lign.

Hvis du ellers får uopfordret mail er det fra sider hvor du har accepteret at de må sende dig tilbud eller at de må sælge din adresse til andre.

Kommentar
Fra : Hestenoggeden

Dato : 16-07-05 12:24

Men jeg har mit eget galleri. Og der er da masser af gallerier der sender mails til mig om kunst osv.
Uden at jeg viste de eksisterede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 12:30

Ja - men så er du tilmeldt et eller andet sted - det står som regel nederst i mailen hvorfor du får den...

Godkendelse af svar
Fra : Hestenoggeden

Dato : 16-07-05 14:54

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 16-07-05 15:44

Man må jo gerne sende uopfordrede adresserede reklamer med posten - altså "snailmail" - det får vi da masser af (revisor).

Det er kun e-mail (spam), der er forbudt.

Det er muligt via forskellige tjenester at få (sorterede) lister over virksomheder i CVR-registeret - du kan også selv søge på www.cvr.dk.

Så det er da også en mulighed, om det bliver læst er nok en anden sag.

Jeg kan kun snakke for mig selv, men hvis det er noget, vi har behov for, så læser jeg da den slags - snakker stadig om rigtig papirpost...

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-07-05 13:24

Når en virksomhed bliver registreret hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, bliver ens data videresolgt, medmindre man positivt fravælger det. Der er desværre ingen der fortæller at man skal fravælge at ens data bliver solgt - det er sikkert derfor du modtager reklamer vedr. kunst og du er sikkert også blevet kontaktet af en del telefonsælgere.

Jeg vil anbefale dig, at trække liste over relevante firmaer som kommenteret tidligere. Udvælg de relevante og kontakt dem via telefon. På den måde får du mulighed for at få oplyst dels den korrekte kontaktperson endvidere kan du fortælle lidt om dit produkt. Det er et hårdt arbejde, men jeg vil garantere at du får mere positiv respons, end hvis du bare sender en mail eller brev.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : dencore1

Dato : 03-11-05 10:42

For lige at poientere hvad markedsføringsloven egentlig siger i lægmandstermer så er det:

Støt Postvæsenet! Du må ikke sende uopfordrede faxer, e-mails eller benytte automatiske systemer til at ringe op. Du må ringe og sende breve.

Mange har fået fod forretning ud af at forgribe sig på denne lov, men dem der bliver fanget får bøder i lejet 100-500 kr. per fax/email sendt