/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Alternativ til QXL ?
Fra : onlymora99
Vist : 2680 gange
50 point
Dato : 04-07-05 18:08

Er der andre auktionshuse som QXL der har mange brugere, dem jeg har fundet ved at søge lidt har alle meget få brugere.

dba kunne være en mulighed, giver bare lidt mere arbejde fordi man skal håndtere hver kunde for sig selv.

Har lige fået en masse ekstra arbejde på grund af QXL ikke har styr på noget, så leder efter et andet online sted :)
Har endnu ikke nok varer til at sælge fra en hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 60 point
Dato : 04-07-05 18:10

Jeg ville da handle fra www.ebay.com

Uden tvivl et godt sted.
Har selv handlet der rigtig meget.
Har kun 1 gang haft ptoblemer, med en gut der ikke gav lyd fra sig.

Her kan du nøjes med at handle med EU lande f.eks.

Du skal bare sætte dig ind idet. Så er det faktisk ret overskueligt.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 18:16

Okay, havde lidt fordomme med det kun var US der handlede der, og så kan man som sælger jo ikke rigtig tillade sig at være i et andet land.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 18:22

Hmm, ser ud til man ikke kan registrere sig der med andet end visa/mastercard, har kun et dansk dankort pt, og ville egentlig også helst betale større beløb via bank så jeg ikke skal rode privaten ind i det

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-07-05 18:41

http://www.lauritz.com/ kunne måske også være en mulighed

Venligst Me67

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-07-05 18:49

Du kan se her:http://www.tradera.com/
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-07-05 18:51
Kommentar
Fra : soll

Dato : 04-07-05 19:17

denne her virker meget godt rimeligt med bruger så man kan få solgt sine vare. prøv det.

http://www.danauktion.dk/

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 21:15

Ja, med de alternativer ser det godt nok sort ud, ebay må siges at være det bedste bud.

danauktion virker meget uprof
markedsauktion har ingen bruger sikkerhed (alle kan byde ved at skrive en email adresse)
lauritz er ikke ligefrem til mine produkter (legetøj, og diverse andre ting)

tradera var måske en mulighed, men er ikke nemt at konkurere mod et andet land (fragtpriser)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-07-05 21:20

Hvis du sælger på tradera så får du et kempe stort marked.
alimak

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 21:26

Og fragtomkostninger på 150kr per pakke op til 5kg :(
Så alle der bare vil købe et par stykker er udelukket

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 21:36

quantity of 2 or more    $79.95

80$ for at sælge mere end 2 af samme vare ???
det var sku noget af et gebyr (ebay)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-07-05 22:03

Men hvorfor får du ikke bare bestilt et visa til firmaet?

Jeg lover dig for at der er nogle der er blevet meget rige på at handle på Ebay.

Nogle er så store at de har hjemmesider derinde. Det kan du også få, og det er rimelig let at lave. Det er WYSIWYG skabelon baseret opbygning.
Man kan faktisk lave en helt forretning kun der inde.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-07-05 22:45

http://www.sunstreet.dk/ ligner nok mest.

Ellers er her en nogenlunde oversigt http://www.soegning.dk/dir/World/Dansk/Netbutikker/Auktioner

Men ret beset - ved auktioner er det Qxl herhjemme eller Ebay ude (Ebay er formentlig også snart i DK - har næsten lige startet i Sverige, så der er ikke mange lande tilbage i Europa) - det er klart den auktion, jeg bruger mest - med masser af gode features.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 22:55

Havde også på fornemmelsen QXL nærmest har monopol, med den behandling de giver deres kunder og deres priser.

Andre firmaer vil gøre meget for at beholde kunder der betaler gebyer på 2-3000kr per måned, qxl er ligeglade :)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-07-05 23:31

Ja på det punkt er de kolde.

På Ebay kan du chatte live med en service medarbejder. Hun svarer som regel fra Californien på under 1 minut.
Og så er de helt vildt høflige og søde.

Og de ved godt at det er kunden der er den vigtigste del af deres forretning.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 04-07-05 23:36

Men 80$ for at sælge mere end 2 af samme vare i en auktion ?
Det kan da aldrig løbe rundt, med mindre man sælger rigtig mange per auktion.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 05-07-05 00:49

www.spAuktion.dk www.bitcomony.dk www.braz.dk og mange andre kan du finde på www.google og skrive følgende søgeord: auktioner på nettet. Håber, at det fører til noget positivt. Mvh Vivi

Godkendelse af svar
Fra : onlymora99

Dato : 11-07-05 13:22

Tak for svaret Sygate.