/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
300Gb internt bliver til 127Gb i ekstern~
Fra : jpet
Vist : 226 gange
100 point
Dato : 03-07-05 16:40

Jeg har købt en Seagate 300Gb harddisk. Den er formateret (og virker) internt til de ca. 300Gb. Men når jeg så flytter den over i et eksternt kabinet, og forbinder via firewire til computeren, finder den 127 (den magiske grænse) og spørger om den skal formateres...

Som sagt, så virker den helt som den skal, hvis jeg sætter den i samme computer, men direkte ind i maskinen...

Hvad skal jeg gøre, for at få windows XP til at "læse" den rigtigt, når den er tilslutet via firewire-boksen?

(XP er opgraderet med div. servicepacks)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-05 17:04

Extern HD skal være sat som master.................er den det

Kommentar
Fra : jpet

Dato : 03-07-05 18:13

Jeps. Den er sat som master.... har efterhånden fundet ud af, at problemet ligger i selve boksen... det viser sig, at flere af den slags bokse kun kan håndtere op til 130GB. Den ryger retur til forhandeleren mandag morgen, og så satser jeg på "ADS Dual Link Drive 5.25" FireWire/USB Kit", som ifølge producenten ikke har nogle "size limitation".

Skulle der være andre forslag til eksterne firewire-bokse (som kan sættes i kæde) hører jeg gerne om dem....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-05 19:41

Hvis du har USB 2 så skulle den være lige så hurtig.
Jeg ved ikke med firewire, men USB kan jo sættes til i en snæver vending hvis der skal reddes data i sidste øjeblik. Det har jeg selv brugt til en HD som gav sig til at hyle.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 03-07-05 21:57

Jeg har en 200Gb HD i en USB boks fra http://prishammeren.dk
Det virker fint.
H2