/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mobo vil ikke starte op efter tilkobling~
Fra : Trans4M
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 01-07-05 16:31

Hej.
Jeg har lige bygget en workstation med følgende hardware:

Asus NCT-D Dual Xeon bundkort
2 stk. 3.20 GHz Intel Xeon 3.20 Ghz Socket 604 Boxed / 800 / Aktiv
PNY Technologies Nvidia Quadro FX3400 256MB DDR
2 stk. Kingston 1024MB DDR2 RAM PC2-3200 ECC Reg.
2 stk. Kingston 512MB DDR2 RAM PC2-3200 ECC Reg.
Alps 1.44MB Floppy drev
WD Raptor 74 GB.
Chieftec LCX-01SL-SL-B Kabinet
Chieftec 460W EPS ATX Strømforsyning
Papst Køler til kabinet 12x12 CM / 18 db
NEC DVD±writer ND-3540A
Samsung SyncMaster 913N
WD Raptor 74 GB ,SATA 150 ,10000 Rpm
MicroSoft Windows XP Pro UK

Systemet vil efter nedlukning og derefter tilkobling af f.eks et apparat på Parralel-porten eller COM-porten ikke starte op igen uden at man tager strømmen fra og resetter BIOS og tager batteriet ud.Når den ikke vil starte op står power-lampen bare og lyser.Der sker intet når man trykker på den,andet end at man kan slukke for lampen ved at holde powerknappen inde.
Jeg har opgraderet BIOS på bundkortet til den sidste nye version.

De enheder der er blevet tilkoblet er en dongle til Autocad 14 (på parralelporten) + en Autodesk/Logicad Spacemouse (på COM-porten).
Er der nogen der har hørt om et lignende problem eller ved hvad der kan forårsage dette,hører jeg gerne herom.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 16:57

Den dongle burde ikke lave ballade - det er jo bare for at du kan køre autocad uden at være tilkoblet serveren. Men måske den mus kan lave uorden.
Har du prøvet med kun dongle. Men det er jo også et spørgsmål om du kan køre autocad 14 under XP.
Og jeg må sige at det er en hissig krabat du har kørende - rendering tager vist kun et øjeblik.

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 01-07-05 17:21

Det med donglen ser vi bort fra.Den bliver ikke koblet på mere.
Jeg har netop som du selv skriver,fundet ud af at WinXP ikke kan køre Autocad 14.
Maskinen skal bruges til Autodesk Inventor 9 og 10.
Maskinen laver stadig vrøvl med ikke at ville starte op,uanset hvad jeg kobler på den.
Dette gælder dog ikke RJ45,USB,Tastatur,Mus og Firewire .....kun de andre porte.
Jeg ved ikke om PSU'en evt. er for lille rent Volt/Ampere-mæssigt eller om boardet/PSU 'en har en defekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 19:05

Selvfølgelig kan bordet ha' en defekt - men burde være stærk nok, for den er jo ret ny med to cpu'er
Du har pillet batteriet ud, og så har du vel ikke mere din opgradering - eller lægger den sig "fast".

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 01-07-05 19:59

BIOS'en lægger sig fast.Den ryger ikke selv om batteriet bliver pillet ud.Jeg ved ikke om de 460 watt er nok til systemet.
Nu jeg kommer til at tænke over det,så kan jeg huske at GFX-kortet bruger 2 strømtilslutninger + den skal trække 2 CPU'er også.Så måske er den lige i underkanten,men burde ikke være det,da de 2 forretninger jeg rådspurgte sagde aqt den skulle være stor nok.Men de kan selvfølgelig også tage fejl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 20:07

Du kunne jo prøvet at koble den 150 SATA fra og hvis du har et andet agp kort.