/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kandu-ændring
Fra : refi
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 19-06-05 23:21

Når vi er på en Kanduside står foroven vores "nick" vores "ledige point" og "superpoint"

Over navnet var forleden dag nogle stjerner der nu er væk - kender nogen noget til det?

Ligeledes er i starten af hvert spørgsmål (foroven til venstre) et "papir" der når man åbner det, viser alle kommentarerne i en stifinder - har det altid været der?

Med andre ord - er Kandu ved at blive fornyet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 23:26

hos nogen går og kommer stjernerne - jeg har aldrig set dem her

papiret har altid været der - ihvertfald så længe jeg har været her

iflg kandu er de hele tiden ved at blive fornyet - men har nogen set til det ??? Jeg har da ikke

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-05 23:28

Nej, det er som det altid har været.
Og nogen oplever at stjernerne forsvinder i perioder, og nogen gør ikke.

Og papiret i hjørnet har været her i hvert fald i godt et år, og sikkert længere, men da var jeg her ikke og ved derfor ikke om det.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 23:28

Stjernerne var der for 2-3 dage siden - på samme måde som du ser dem i tips, lige over dit "nick"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 23:29

Hvad betyder sjernerne ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-05 23:29

Ja, det er de også her, refi , og mine er der hele tiden, andres ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-05 23:31

De betyder vist ikke noget endnu, men efter sigende, skulle de få en betydning i det "Nye Kandu", når og hvis der bliver lavet et nyt system

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 23:33

Det lyder som om vi skal til at evalueres

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 23:35

hvis jeg skal evalueres så er jeg smuttet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-05 23:38

"papiret" har i den tid, jeg har været på kandu været der.

Stjernerne, når du kan se dem, er et gennemsnit af hvad du er "værd".

Du starter med fem stjerner.

Skriver måske et tip, det får du udover point også stjerner for.

Dit svar i et spørgsmål bliver accepteret, det får du point og stjerner for.

Stjernerne er et gennemsnit at hvad du har haft/fået i den tid du har været på kandu.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 23:43

Hvis du starter med 5 - hvordan kan du så gå ned ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-05 23:44

Det er jo ikke helt rigtigt ans, for ifølge mailudveksling mellem AJ og Kandu:

Citat
Jeg har aldrig haft nogen stjerner. Jag har spurgt Kandu-teamet:

Citat:
Der er sommetider nogle Kandu'er der omtaler "deres stjerner". Jeg har fået forklaringen, men har aldrig selv set nogle ovenover mit navn. Ikke at jeg tror jeg kan bruge dem til noget, men kan I ikke give en forklaring på disse stjerner? Hvad betyder de? Hvornår tildeles de? Hvornår optælles de? Hvornår nedtælles de? o.s.v.

og fået følgende svar:

Citat:
Med hensyn til stjerner bliver disse ikke brugt til noget i dag, det vil de gøre i det nye kandu.dk, og disse vil så indikere hvor seriøs en bruger general er med sine svar og tips.

fra en gammel tråd

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-05 23:46

Og jeg kan så tilføje, at jeg har haft 3½ stjerne fra den dg jeg begyndte her på kandu

Så det kan ikke passe, at det er et gennemsnit af noget, for så skulle stjernerne variere, og det gør de ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 23:46

Så er det jo en evaluering

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-06-05 23:53

Det er nu lidt irriterende, når stjernerne dækker over mine ledige point.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 23:56

Køb en større skærm.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-05 23:57

Jeg startede med fem stjerner.

Citat
Med hensyn til stjerner bliver disse ikke brugt til noget i dag, det vil de gøre i det nye kandu.dk, og disse vil så indikere hvor seriøs en bruger general er med sine svar og tips.

Sådan har stjerner for mit vedkomende virket fra den dag, jeg blev bruger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 00:00

Hvem skulle så vurdere seriøsiteten - en komputer ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 00:01

Det vil jo kræve at en eller anden læser ALLE indlæg hele tiden.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-06-05 00:01

det er fra dengang vi havde mulighed for at lægge "formodet svar" og dette blev godkendt.
fik vi tildelt *****
note's blokken kom engang i 2003

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 00:06

Det lyder mere sandsynligt dk, for det med formodet svar, er fra før jeg blev bruger.
og mine stjerner ændrer sig ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 00:08

Nu bliver det endnu mere forvirret.

Stifinderen har nok været der længe - jeg har bare ikke opdaget den.
Stjernerne mener jeg ikke har været der, men var der forleden.
Nogle siger til det kommende Kandu, andre til det Tidligere Kandu.
Hvornår var der noget der hed formodet svar?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 00:16

Jeg har altid haft stjerner, men ikke altid det samme antal.

Et tip kan blive bedømt fra 0 - 5 stjerner, det samme gælder for et accepteret svar.

For mig har det været gennemsnittet af det antal stjerner, som jeg startede med,og det antal stjerner, som brugere har givet mig.

refi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 00:18

Nu forsvandt "papiret"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 00:19

Nu er det der igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 00:19

Papiret er der kun, når du er i et spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 00:26

Har lige åbnet et spørgsmål jeg IKKE deltager i - der er også papir - så det kan ikke passe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 01:14

refi

Når du klikker dig ind på et hvilket som helst spørgsmål, så er "papiret" der.

nu er det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 01:44

Jeg bliver mere og mere træt, så dette er mit sidste indlæg i denne nat.

refi

På seneste 25 kan du ikke se "papiret"

I et hvilket som helst spårgsmål kan du se "papiret"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 08:09

Refi - stjernerne som står efter navnet er en værdimåler, og nu har de rettet fejlen hos dig.
Stifinderen som du kalder den, kan du bruge som henvisning.
Ved at vælge en kommentar i din "stifinder" ser henvisningen sådan ud:
http://www.kandu.dk/dk/spg/69217#745006

PS. På mine to sammensatte 19" kan jeg heller ikke se mine ledige point på grund af stjernerne.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-06-05 09:24

Øv, øv og atter øv, med hensyn til min seriøsitet burde jeg have 6 stjerne, men jeg har ingen. Øv.

ellebye

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 09:34

Ok - når Ellebye tør indrømme det, så vil jeg også gå til bekendelse...........0 ***

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 09:57

Heller ingen idag men de var der forleden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 11:18

Jeg har stadig stjerner, men ikke 5, som jeg startede med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 11:22

Os - som er et lys i sig selv..............behøver ingen ******************

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 11:26

dejligt med jer to der lyser op som katte.... i måneskin

(har aldrig haft nogen stjerner og ser ikke noget formål med det )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:27

Jeg mangler stadig et sikkert svar på om det er fra det gamle kandu eller om det er en del af det kommende.
Ligeledes hvad de er til.....

Nogen må da vide det med sikkerhed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:30

Det der kan undre er jo at der INTET står om dem i "kom godt i gang"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 11:32

Fra Kandu:

Citat
Med hensyn til stjerner bliver disse ikke brugt til noget i dag, det vil de gøre i det nye kandu.dk, og disse vil så indikere hvor seriøs en bruger general er med sine svar og tips.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 11:37

I de 2 år jeg har været bruger på kandu er *** blevet brugt.

Hvornår er dit citat fra dova?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:37

Ja "Dova"

Men så siger de "gamle" kanduer at de var der da der var noget der hed "formodet svar" - så det kan vel ikke være nyt?
Godt nok har "det nye kandu" været undervejs i 3-4-5 år meeeen........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 11:38

De stjerner har eksisteret siden >>> 23.10.2002 <<< og Emesen har til tider haft et par stykker............dog højest 3½

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 11:41

Mit citat er fra www.kandu.dk/dk/spg/61834 og den 3/3-05 havde AJ sendt en mail angående de stjerner, og fået det svar jeg citerede

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:42

"eyvind"

"emesen" må da vide hvordan de fungerer - har du/I ikke været her fra starten?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:44

Det kan jo så ikke passe "Dova" - hvis de også var der i 2002.

Eller ved Kandu ikke hvad de svarer...........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:48

Ja - Det kunne misforståes....

Jeg betvivler naturligvis ikke rigtigheden af dit svar, men om svaret kan være rigtigt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 11:48

Du har set adskillige citater om hvad de bruges til.
Jeg har ikke været her fra starten............men fra >>>23.10.2002<<<

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 11:49

Jamen refi, man må da som hovedregel gå ud fra, at kandu-teamet må vide bedst om deres eget forum, modsat bliver det jo bare en gang gisninger og påstande fra en flok brugere der har hver deres tolkning af tingene.

Og selv om stjernerne har været der længe, er det jo ikke sikkert de tillægges nogen betydning.
For en tid siden var der en anden tråd, om stjernerne, og da var der mange der skrev, at de konstant og hele tiden havde haft 3½ stjerne, uanset de havde skrevet tips eller ej, og uanset hvor mange spørgsmål de havde svaret på.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 11:50

De 3½ lyder acceptabelt - Det er nemlig også det jeg har af og til når de vises.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-06-05 11:54

har altid haft stjernerne stående (4 stk.) Både under mit gamle nick =Catbody, som jeg af en eller anden grund ikke kan bruge mere (måske fordi jeg holdte mig væk i over 1 år) og under mit nye nuværende nick, som jeg oprettede for ca. 6 mdr. siden.
I "gamle" dage var de et udtryk for lødigheden af svar (spørgeren kunne give fra 1-5 stjerner alt afhængig af hvor godt svaret/løsningsforslaget var for vedkommende) - så dermed en rating fra brugerne.
Hvad det bruges til i dag, ved jeg ikke, men har stadig de 4 stjerner (kan være man har overført stjernerne, men IKKE pointene )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 11:58

hcma
Man giver stadig stjerner når man accepterer et svar.

refi i disse spørgsmål er der flere der skriver, at de altid har haft 3½ stjerne
www.kandu.dk/dk/spg/61834
www.kandu.dk/dk/spg/62645

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 12:00

Jeg startede med 5 *** nu har jeg 3½ *

Bedømmelse af mine tip og svar reducerede stjernerne til 3½.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 12:02

Altså, hold dig fra tips, og du får kors og mange stjerne på dit navn.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-06-05 12:03

Jeg skal lige sige, at jeg har prøvet at opnå stjerner ovenover navnet, men altså ingen mere i lang tid.
Hvad de skal bruges til, må stå hen i det uvisse, da som nævnt, at Kandu ikke omtaler disse stjerner.

Men som Eyvind skriver, vi er jo stjerner nok i os selv.

ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 12:09

Ja - vi kommer det nok heller ikke nærmere - det var såmænd også bare nysgerrighed.

Jeg overlever nok med mine 3½

Takker for deltagelsen allesammen, men må nok hellere lukke spørgsmålet inden der kommer en tredie forklaring

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 12:10

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 12:16

Selv tak

mvh dova