/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp
Fra : 369874123
Vist : 514 gange
120 point
Dato : 15-06-05 09:26

hver gang jeg trykker på shift 2 gange låser min computer tasten fast. hvis jeg er inde i et spil kan det ske med alle tasterne. hvad skal jeg gøre for at få den til at holde op?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 09:30

hvorfor trykker du også på shift 2 gange ???????????

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 15-06-05 09:30

Du har måske spyware.

Prøv at kigge forbi www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 09:33

Prøv at køre dette lille program : http://www.tucows.com/preview/355220

Det lyder som rod i din registreringsdatabase. Fjern kun de elementer der er markeret som : Safe yo delete
når du har scannet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 09:53

øhh molo - regcleaner taler da dansk - ikke ????????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-05 10:41

Knold '369874123'. Skriv dog for h... en ordentlig overskrift. Det er noget bræk at skrive 'Hjælp' i en overskrift til et spørgsmål.

99,9 % af spørgsmålene handler om hjælp, så skriv venligst nogel fornuftigt i overskriften.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 10:42

forkerte ben ud af sengen Brassovitski

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-05 10:48

Hej miritdk [hør]
Nej såmænd ikke. jeg er bare røvtræt af at gå ind på spørgsmål, hvor jeg alligevel ikke kan hjælpe. Den tid der går med det kunne andre jo måske have glæde af. Ik' Os'.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 10:50

jo ok - men det er da så lidt at blive muggen over - men må give dig ret i at det kan være irriterende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 11:12

Du har vel ikke sat tastaturet til brug for handikappet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-06-05 11:57

Citat
Jeg er bare røvtræt af at gå ind på spørgsmål, hvor jeg alligevel ikke kan hjælpe.

Det problem har jeg også.
Men det har nok ikke noget med overskriften at gøre.
Her er et par fejlrapporter til at få dig i bedre humør.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-06-05 11:58
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 13:39

http://www.guld.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 13:39

369874123........ kan du måske lige forklare dit problem så tråden her ikke udelukkende er til grin for både dig og dem der vil hjælpe.
Molokyls link ........ jaja alt kan fjernes især med regcleaner hvis man ikke har lidt erfaring med den - men det er jo ikke det spørgeren efterlyser - omend det kan blive nødvendigt !!

369874123......... prøv at afinstallere det spil du mener driller og geninstaller - kan være det hjælper dig

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 13:46

miritdk.
jeg har forsøgt molokyles plan men det virkede ikke.
jeg kan ikke geninstallere spillet. det er sådan i alle de spil jeg har prøvet at spillle på denne computer.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 13:48

jeg har kigget efter spyware med 2 programmer...

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 13:48

og virus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 13:48

miritdk -> TweakNow Regcleaner ér på engelsk

En lille stavefejl Der skulle have stået: Safe to delete

Programmet klarer mange fejl der ikke kan findes en fornuftig løsning på ellers

Det er også myligt at fejlen ligger så dybt i syresystemet at man må prøven en Genoprettelse : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 13:50

Hold op; jeg staver som en brækket arm i dag :

Det er også muligt at fejlen ligger så dybt i styresystemet, man må prøve en Genoprettelse : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 13:52

jeg har geninstalleret hele computeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 13:54

369874123 - geninstalleret - altså kørt restore - og gjort nu ?????????????

løste det så problemet ??????????

Har du opdateret alt ????????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 13:56

molo ok - havde ikke kigget i dit link med regcleaner mere end overfladisk - jeg har den sq da for filan selv . sorry

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-05 14:05

Undskyld 369874123
Et dumt spørgsmål. Du kommer vel ikke til at trykke på "Windows menu" tasten, på nogle tastaturer sidder den temmelig tæt på 'Shift'. Dette vil nemlig ofte resultere i at tastaturet bliver låst, specielt hvis spillet ikke tillader at menuen åbner over spillet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 14:09

hahaha - hvis spørger er af hankøn tror jeg på at gambrinus kan have særdeles ret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 14:23

Tjek dine indstillinger i Indstillinger->Kontrolpanel->Tastatur

F.eks din Ventetid før gentagelse Gentagelseshastighed, samt ..fanen 'Hardware' og tryk [Fejlfinding]

Men hvordan ser det ud efter din genindstallering ? Samme problem ? ..så er dit tastatur defekt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 15-06-05 14:24

Problemet er at du har slået træge taster til, og nu skal du så slå det fra, på den her måde:

Klik på shift knappen end til der popper et vindue op,

klik derefter på indstillininger, nu kommer der et til vindue, øverst oppe står der træge taster, klik ude i siden på
indstillininger, nu skal du så finde det problem du har og fjerne fluebenet.

/CaPsen

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 14:29

Brassovitski.
det tvivler jeg meget på. men det er ikke hele tastaturet der låser. tatstaturet låser kun den knap man trykker på 2 gange. og nej, det er ikke tasten der sider fast.
miritdk.
jeg er af hankøn men forstår ikke det sjov(?).

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 14:37

CaPsen.
>Problemet er at du har slået træge taster til, og nu skal du så slå det fra, på den her måde:

>Klik på shift knappen end til der popper et vindue op,
der popper ingen ttiing frem mme jeg går ud fra at du mener handicap hjælp. ikk...

>klik derefter på indstillininger, nu kommer der et til vindue, øverst oppe står der træge taster,
der er jeg med til
>klik ude i siden på indstillininger,
der står ikke instillinger igen
>nu skal du så finde det problem du har og fjerne fluebenet.
der er felter hvor man kan sætt6e flueben. men de er toomme

er vi samme sted??
"indstillinger for træge taster" (?)

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 14:57

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 15-06-05 15:03

Når du så klikker på hjælp til handicapede gennem kontrolpanelet, skal du klikke på tastatur øverst oppe og så følge det jeg har sagt!

/CaPsen

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-06-05 15:16

så ender jeg samme sted som før.
men der er ingen flueben sat

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-05 23:14

Haløjsa 369874123
der er faktisk en rigtig god onlinehjælp i Windows.
Citat
Sådan ændres indstillingerne til Træge taster
Træge taster er nyttig for brugere, der har svært ved at trykke på to taster samtidig. Når der kræves en tastkombination til en genvej, f.eks. CTRL+P, kan du med Træge taster trykke på en ændringstast (CTRL, ALT eller SKIFT) eller tasten med Windows-logoet (), så den forbliver aktiv, indtil der trykkes på en anden tast.

Åbn Hjælp til handicappede.
Klik på Indstillinger under Tastatur under fanen Træge taster. Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil bruge den genvejstast, der tillader, at du aktivere eller deaktivere Træge taster ved at trykke på tasten SKIFT fem gange, skal du markere afkrydsningsfeltet Brug genvej.
Hvis du vil angive, at tasten forbliver aktiv, indtil du trykker på den igen, hvis du trykker to gange i træk på en ændringstast (CTRL, ALT eller SKIFT) eller på tasten med Windows-logoet (), skal du markere afkrydsningsfeltet Tryk to gange på ændringstasten for at aktivere låsning under Indstillinger.
Hvis du vil deaktivere Træge taster, når du trykker samtidig på en ændringstast (CTRL, ALT eller SKIFT) eller på tasten med Windows-logoet () og en anden tast, skal du markere afkrydsningsfeltet Slå Træge taster fra, hvis der trykkes på to taster samtidig under Indstillinger.
Hvis du vil afspille en lyd for at angive, når en ændringstast (CTRL, ALT eller SKIFT) eller tasten med Windows-logoet () trykkes ned, låses eller slippes igen, skal du markere Afspil lyd, når der trykkes på ændringstasten under Meddelelse.
Hvis du vil se et ikon for Træge taster på proceslinjen, når Træge taster er aktiveret, skal du markere Vis status for Træge taster på skærmen under Meddelelse.
Bemærk!

Hvis du vil åbne Hjælp til handicappede, skal du klikke på Start, pege på Indstillinger, klikke på Kontrolpanel og derefter dobbeltklikke på Hjælp til handicappede.

Når du har checket alt omkring træge taster kan dettte i hvert fald udelukkes, men prøv lige dette først.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 16-06-05 08:58

ok. har lige kigget igen. der er ikke et flueben sat. skal der være det??

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 16-06-05 16:02

nogen som kan hælpe??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-05 15:41

Jeg blander mig lige lidt.

Ang træge taster tilslutter jeg mig det de andre har sagt.

Du skrev på et tidspunkt at du ikke kunne installere et spil mere end en gang på samme computer. Det skyldes at der bliver lagt en fil ind i regisreringsatabasen m fohindrer at spillet bliver installeret mere end en gang. Nogle programmer er jo gratis den første måned og hvis den fil ikke blev lagt ind i reg.databasen kunne man jo bare installere igen og have endnu en gratis måned.
Søg på filen af oftest samme navn som programmet i Regedit og slet den, så kan du igen installere og starte på ny.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 18-06-05 16:27

Fijala.
tænkerdupå dedt her?? for så er det mig der har lavet en fejl. sorry
>miritdk.
>jeg har forsøgt molokyles plan men det virkede ikke.
* >jeg kan ikke geninstallere spillet. det er sådan i alle de spil jeg har prøvet at spillle på denne computer. *
laver lige * sætnigen om.
jeg tor ikke det hjælper at geninstallere spillet. det er nemlig sådan i alle de spil jeg har prøvet at spillle på denne computer.
sorry. min fejl.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 18-06-05 16:31

har som sagt problemer med mit tasta

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 120 point
Dato : 18-06-05 18:58

[hør] ..som sagt : Defekt !!!

Har du prøvet med et andet tastatur ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 18-06-05 21:00

det var squ mit f****** tastatur!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-05 21:06

- sikke meget tid du fik til at gå før du opdagede det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-05 21:15

..som jeg sagde : http://www.kandu.dk/dk/spg/68970#742264

..og : http://www.kandu.dk/dk/spg/68970#744261

..men er der nogen der ved hvorfor dette spørgsmål er blevet så 'bredt' ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-05 14:45

Nej og det er også så skrækkeligt bredt her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 14:48

er der så nogen der ved hvorfor det ikke er lukket -

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-06-05 14:51

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-06-05 14:52

Nååå.... så'n ..
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-06-05 14:55

Accepeter knappen er røget ud til højre !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 14:58

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-05 15:18

bbbbbbbbrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeddddddddddtttttttttt sssssmmmmmmiiiiiiiiiiiiilllllllllllll

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-05 17:15

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 17:19

smutter lige ;.)

Godkendelse af svar
Fra : 369874123

Dato : 19-06-05 18:06

jeg tror det var mig der kom til at lave det bredt... undskyld! (' ; ') <--- den figur lavede mit gamle tastatur helt selv da jeg prøvede at skrive noget.
[hør] nåh molo. hvornår modtager jeg så det tastatur som du vil sende? - he he.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-05 18:13

Godt det bare var tastaturet. Jeg kom til at tænke på om du har prøvet at fjerne driveren til tastaturet og så genstarte så finder den selv den rigtige driver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-05 20:45

369874123 -> Vær så artig : http://www.goblack.de/desy/digitalt/sensoren/pctast/tastatur.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 19-06-05 23:15

molo. jeg mangler stadig en dato på hvornår jeg modtager det...?
du fik jo kun point for at hjælpe mig. og mit problem er jo ikke løst før jeg får et nyt tastatur. :)