/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sd kort
Fra : 200752
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 07-06-05 00:27

Hej Jeg sidder og slås med et sd kort på 512 MB jeg bruger xp home kortet skal bruges til mp3 filer, når jeg formaterer kortet som fat32 og lægger 480MB på og vil se hvad der er på kortet har alle filerne skiftet navn til symboler, men det sker først når jeg har haft kortet ude og sætter det ind igen.
Samtidig er kortet ikke formateret så det må jeg gøre igen, men det tager en meget lang tid før den kan finde kortet, det tager også meget lang tid og få den til at starte formateringen.
Hvis jeg formaterer det som fat og lægger 300MB sker det samme, men hvis jeg holder mig til 200MB kan jeg få det til at fungerer.
Hvis der nogen der har en god og fornuftif forklaring, vil jeg være meget glad for den
peter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-05 00:43

Ja, nu ved jeg ikke om det virker på samme måde det kort, som når de bruges i digitalkamera, men der er formatering ensbetydende med, at kortet slettes for alt der er derpå.

mvh dova

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 00:54

Ja selfølgelig er det et rent kort når det er formateret, der er ikke der problemet er det er filnavnene der ændres til symboler og filerne kan ikke læses
M.V.H
Peter

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-06-05 08:38

kortet skal formateres af din bruger enhed ellers kan det ske at enheden mp3/digitalcam ikke vil kunne læse det/kortet

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 07-06-05 08:54

Med formattering menes, at hele det læsbare område på mediet overskrives med en bestemt værdi. For disketter og harddiske anvendes værdien 255 decimalt (FF hex). Når du formatterer dit flashkort i en anden enhed end den enhed som skal kunne læse og skrive på kortet opstår der forvirring, da denne enhed sandsynligvis bruger en anden værdi end din computer. Du er derfor nødt til at formattere flashkortet i den enhed som skal kunne skrive tilkortet.
Du skriver, at du har prøvet at formattere med både fat32 og fat - du kan ikke anvende disse formater, de er beregnet til opdeling af roterende edb medier.
Hvis du ikke vil bruge dit digitalkamera til at formatere korte i, skal du anvende en flashkortlæser med tilhørende programmer.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 10:13

Det med at formaterer kortet i den enhed er mit tilfælde umuligt da det skal bruges til som jeg sagde til musik i autoradio
Enten læser i mit indlæg som fanden læser i biblen eller også har i ikke forstået mit spørgsmål.
Hvad er det for noget vrøvl med at jeg ikke kan bruge fat formatering hvad skulle jeg ellers bruge ?
M.V.H.
Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 11:06

Ikke alle kort er lige gode og virker som man gerne vil have dem til - det gælder også kort til kameraer.
Hvor mange filer er det du prøver at lægge på kortet (antal) ?
Prøv evt. at lægge dem i forskellige biblioteker så antallet pr. bibliotek bliver mindre.
Antal filer et bibliotek på et specifikt medie kan indeholde skifter desværre fra medie til medie (spørg mig ikke hvorfor)

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 11:18

Det er stadigt ikke til kameraer det er MP3 filer, altså musik. det jeg ikke kan forstå er, hvorfor filnavne skifter til SYMBOLER, hvorfor forsvinder filerne, det er samme kortlæser som jeg flytter filerne over i.
Der er ca. 100 filer fordelt i 15 biblioteker.
Kortet er KINGSTON, som siges at være et godt kort.
M.V.H.
Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 11:28

Jeg er godt klar over det ikke var til et kamera - det var blot for at orientere om at der sker det ogå.
Virker filerne (musikken) på trods af det kun er symboler?
Er de der ALLE som symboler?
Hvad er det for et symbol?
Det kan også være mængden af tegn der sætter en begrænsning.
Det har egentligt ikke noget at gøre med hvad det er for et mærke - blot at visse medier ikke arbejder sammen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-06-05 11:49

Hejsa

hvilken type kortlæser bruger du ?? intern/extern USB ??

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 11:50

Hej refi
Nej filerne er i forkert format.
Jeg tror ikke det er mængden af tegn der har betydning.
Det er selv navnet på kortet der bliver til symboler, jeg kalder det 512MB, og det er under grænsen på DOS som er højere end 5 tegn.
Gå ind i Word skriv noget ændre fonten til wingdings, så kan du se hvordan det ser ud.
Det jeg tror er at det ikke kan kolde på formateringen, men hvorfor kan jeg få det til at virke med FAT og ikke FAT32 og kun fylde 200Mb på et 512 kort.
Husk på det er samme kortlæser det bliver sat igen, så det er ikke et andet drev eller andet medie.
M.V.H.
Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 11:59

Så er det måske din kortlæser der er problemet.
Du siger de kun forsvinder hvis du fjerner kortet og sætter det i igen.
Prøv evt. kortet i en anden maskine hvis du har mulighed for det - selvfølgelig med en anden kortlæser.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-06-05 12:16

Jeg bruger et 512 CF kort godt, nok til et kamera, men det skal være formateret som FAT og ikke Fat32.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 12:16

Nu er problemet at jeg ikke har adgang til en anden kortlæser.
Jeg tror ikke det er kortlæseren, men noget meget mere alvorligt.
M.V.H.
Peter

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 07-06-05 13:35

-> 200752: Har du et digitalkamera som kan læse SD-kort? Så prøv at formattere kortet i kameraet, da kameraet bruger den rigtige type formattering. Hvis du ikke har dene mulighed, så prøv at se om ikke du fik leveret noget software sammen med din kortlæser. Det burde du have fået, og ved hjælp af denne software skal du kunne du formattere kortet korrekt.

/Karl Smart

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 14:30

Hej Karl/Smart
Det kan godt være at jeg et andet sted har kaldt POP3 noget forkert, men du læser mit spørgsmål som fanden læser bibelen, prøv at læse det er mp3 filer jeg ønsker at lægge på kortet i jpg eller andre billed filer.
M.V.H.
Peter

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 14:34

Til DK
Det er en intern kortlæser.
normalt skal man ikke bruge softvare til USB, den poper selv op når man tilslutter enheden.
M.V.H.
200752
Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 14:39

Det er korrekt "200752" men derfor burde der alligevel have været noget software med.
Prøv med et andet kort - evt. lån et eller hvad ved jeg.
Der er ingen grund til at kommentere vores læsning.
Problemet er jo ikke hvilke filer du lægger på kortet - men at finde ud af om det er kortet der er defekt - så kan du kalde dem mp3 eller jpg eller noget 3 - det er underordnet.
Hvis det er formateringen det er galt med, kunne et kamera være løsningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 14:45

Kortet er jo ikke beregnet til komputere - den bliver kun brugt som redskab.
Hvis ikke din radio kan formatere det må du bruge et kamera - det er jo der kortene er beregnet til.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 15:00

Kære refi
Hvis du har et kort der er stort nok KAN DU BOOTE på det.
Jeg har en kammerat som løser problemer for folk, han kommer med et kort eller en USB pen (eller hvad de hedder) propper dyret i og booter maskinen WOLAR, så kom ikke og sige at det ikke er til komputere.
M.V.H.
200752

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 15:09

Uanset hvad man kan med kortene er de IKKE beregnet til komputere.
Men prøv nu at gøre som vi foreslår - det er svært at hjælpe hvis du kun gør det du selv mener er rigtigt.
Så er der jo ingen grund til at spørge herinde.
Det kan jo kun være kortet eller kortlæseren der er defekt eller dig der gør noget galt.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 07-06-05 15:46

-> 200752:

Du må altså ikke forstå det med POP3-serveren som noget personligt angreb eller noget andet af ond mening - Det var altså kun for sjov

Som refi så fint har forklaret tidligere, er FAT-formatteringen beregnet til roterende medier, altså disketter, cder osv.. Et SD-kort roterer ikke, og du skal altså bruge en anden type formattering til det. Softwaren, som fulgte med din kortlæser kan gøre dette, og ligeledes et kamera eller andre enheder, som bruger SD-kort.. (Fx en PDA eller mobiltelefon)

Vi HAR fattet at du ikke skal bruge det til et kamera, men hvis du har et kamera kan du FORMATTERE kortet i kameraet, og derefter bruge det i din mp3-afspiller i bilen. Hvis ikke formatteringen passer til kort-typen, vil filerne lige præcis forsvinde så snart du tager kortet ud - og fultypen har INTET at sige...

Mvh. Karl Smart

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-05 18:27

Jeg tror det er XP der skaber problemet.
Jeg benytter både CF og SD kort uden problemer. - Jeg er gammeldags og bruger win 98.
Jeg har læst her på KANDU at XP somme tider laver nogle utilsigtet krumspring med filer.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 11-06-05 21:39

Nu har jeg siddet og læst BRUGSFORVIRINGER på digitale kameraer, mp3 afspillere, og andre ting der kører på hukommelseskort, og alle ting skal have et formateret kort med FAT intet andet kan de læse.
Så Fat er ikke kun til roterende medier
Så FAT er det eneste der roterer inde i jers hoveder.
Med Venlig Hilsen
200752 (Peter)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-06-05 22:16

er computeren fra fabrikken med kortlæser, eller har du selv monteret den ?

hvilken computer er det ? mærke ? model ?

det lyder som om enten din kortlæser er defekt eller kortet er defekt, eller der skal bruges nyere
drivere til kortlæseren.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 12-06-05 00:44

Det er en Medion med indbygget kortlæser, hvis der findes nyere drivere, hvor finder jeg dem ?
Det jeg undre mig over er når jeg formaterer kortet viser det den rigtige størrelse

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-05 10:54

har du et model nr/mrk. ??

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 12-06-05 11:27

Næe jeg har intet på dem, det er en frontmonteret udtag med usb, firewire, sd, mmc, gameport m.m.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-05 12:14

jeg mener selve computeren, den må have et nr/mrk

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 12-06-05 12:52

Det er en Medion med en intel 2,6 GB
Model PC MT6
Type MT 181A
112301 Med DK

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-06-05 13:33

så går du ind på http://www1.medion.com/dk/ og så skal du ligge bruge det rigtige com model nr det indtaster du så få du en side med driver til nettop din com

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-05 13:33

hmmm
der skal buges et serie nr. for at hente drivere hos medion

http://www1.medion.com/dk/

http://www.medion.com/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-05 15:01

Det er en Medion med en intel 2,6 GB
Du mener vel 2,6 Ghz ?

Godkendelse af svar
Fra : 200752

Dato : 12-06-05 20:47

Tak for svaret dk.
Tak for din fornuftige interesse, uden komentarer til server og GHZ i stedet for GB.
Med Venlig Hilsen
Peter 200752