/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
mine musikfiler virker ikke mere
Fra : peteralf
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 29-05-05 15:26

Alle mine cd-er har jeg indlæst i min computer og det har faktisk altid fungeret godt
men af een eller anden årsag er alle musikfiler ubrugelige og kan ikke afspille på windows media player, hvilket måske skyldes at de har fået navnet RA ??? Jeg ved ikke hvordan det er gået til, men filerne havde før navnet mp3.
Er der nogen derude som har løsningen på dette?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 15:32

Har du prøvet at Omdøbe en fil fra RA? til MP3?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 15:35

I din Musik-mappe finder du en fil med den forkerte ekstention, altså RA? omdøb den og dobbeltklik på den. Afspilles den korrekt, skal alle din filer omdøbes fra RA? til MP3. Dette kan gøres fra DOS.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-05 15:43

Prøv lige at højreklik på en af dine musikfiler og vælg åbn med og så vælg mediaplayer. Virker det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 15:48

Realplayer har omdøbt dine filer til RA som er et RealAudio format

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 15:56

refi -> er de bare omdøbt eller er de omformatteret?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-05 15:57

jeps - også min teori. Man kan tilknytte en afspiller til hvert filformat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 16:01

Jeg er ikke sikker på om du evt. har et eller andet i realplayer hvor du selv har bedt den om at "søge" og ændre alle dine filer eller det kun er dem du har afspillet.
Men da RA filer skulle fylde MINDRE end mp3 - tror jeg de er konverterede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 16:03

Det er jo bare at omdøbe en og se om det virker.

Ellers må du konvertere hele skidtet igen, så går da en dags tid.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 16:04

Hvis RealPlayer kan finde på at omdøbe alle ens MP3-filer til RA-filer og konvertere dem, er der squ grund til bekymring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 16:05

Jeg vil da tro Realplayer kan konvertere dem tilbage - men det er gæt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 16:07

Alle forsøger jo at være de eneste på markedet

Derfor tror jeg også at man i programmet kan forhindre det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 16:10

Der er noget med at musikfiler daler i kvalitet for hver konvertering. Så HVIS RealPlayer har konverteret filerne er det helt klar et møgprogram at have liggende. Men peteralf må jo åbenbart have brugt RealPlayer uden at vide hvad han gjorde. Og så er det måske bare "OM IGEN". Sorry Peter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 16:16

Der er lavet programmer der konverterer RA-filer til MP3 - så Realplayer kan nok ikke.

http://www.riverpast.com/en/support/tutorials/convert/ra/mp3.php

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 16:37

Real Media, som laver Real Player, har patent på .ra, .ram og alle de andre Real-formater. Derfor er de selv de eneste, som har lov til at udvikle software, som kan håndtere filtyperne. Jeg tvivler på at Real Player kan konvertere alle dine mp3-filer til .ra-filer, så de er sandsynligvis bare omdøbte (hvilket også lyder mystisk..)

En anden mulighed er, at det er nogen der vil lave sjov med dig, eller en eller anden form for virus, som har omdøbt filerne...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-05 18:15

De er sikkert heller ikke blevet konverteret - han har vel bare svaret ja til at gøre real player til ain standard afspiller for mp3 filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 18:18

"Flash77"
Så hed de nok ikke .RA og så kunne mediaplayer sikkert også spille dem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 18:24

Fez den ind Lille tåbelige Flash77? Hvad er det der gør at du tror du er så helvedes smart? Og giver dig ret til at overpisse andre? Opfør dig ordentligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 18:35

Lille tåbelige Flash77. Du har været tilmeldt kandu.dk som superbruger siden 27.01.2004

Og du er stadig en der ikke har forstand på noget som helst. Du har i mere end 1½ år ikke kunnet svare på flere spørgsmål end til 1358 point!!!!

Hvad er det lige der gør dig til Supersvarer? Og hvorfor skal spørgeren i denne tråd lytte/læse dine snotåndsvage kommentarer?

Læs refi's seneste kommentar til dig.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 18:55

Tag det nu roligt Arne.. Det er jo altså forskelligt hvor aktiv man er på kandu - bare fordi man er superbruger, svarer man jo ikke nødvendigvis på flere hundrede spørgsmål om året...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 19:02

Karl Smart -> Du har ret. Men det er heller ikke alle der så bruger det meste af deres Kandu tid på at overpisse andre Kandu'ere. Og det gør Flash77 i stor stil. Søg på ham, og se selv.

Når han svarer, er det som oftest noget vrøvl. Se refi's seneste.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 19:04

peteralf - Nu er der mange der har stillet dig spørgsmål. Jeg tror ikke vi kommer videre før du kommer ind og svarer os.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 29-05-05 20:18

jeg er overvældet for de mange mange"muligheder" der er kommet ind som svar og jeg må desværre sige at jeg er den rene amatør (70 år) m.h.t. mange ting vedr. computer. Jeg prøver meget at lytte-læse og lære men der er ting som jeg har svært ved at fatte....desværre!
Jeg er glad for at der dette hjælpeorgan som hedder "kandu" Og jeg takker endnu engang for responsen.
Jeg har prøvet at omdøbe en RA-fil til mp3 men uden resultat.....og det er rigtigt at jeg før har brugt programmet real player som jeg nu har har taget ud af min PC.
VENLIG HILSEN PETERALF

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 20:24

Så er der kun tilbage at konvertere alle dine musikfiler igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 20:25

Eller vedblive at bruge programmet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 20:29

OK Peter. Så ser det ikke ud til at du har andre muligheder end at indlæse dine CD'er igen. Og så husk at hvis du f.eks. har valgt Windows Media Player, så lad være med at lege med andre. Det er jo åbenbart RealPlayer der har lavet lort for dig. Hvorfor overhovedet kalde RealPlayer hvis man er godt tilfreds med MediaPlayer.

Du kan selvfølgelig også skifte til RealPlayer.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-05 22:09

Arne - du er sq rablende sindsyg i roen! Hvad er det der får dig til at føle dig berettiget til at tale til andre på den måde?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-05 22:18

Kan godt forstå Flash77 er ophidset efter at have læst http://www.kandu.dk/dk/spg/67762

Vorherre bevares Arne!!! Er det din definition af "at krydse klinger"?? Du burde skamme dig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-05 22:19

Skulle ha været et indlæg her http://www.kandu.dk/dk/spg/67782