/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænde Moviemaker film???
Fra : tbayj
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 29-05-05 12:27

Jeg har et kæmpe problem. Jeg har lavet en film i Moviemaker som jeg gerne vil have brændt over på en dvd. Jeg bruger Nero, men moviemaker filmen understøtter IKKE nero. Så jeg kan desværre ikke brænde den ud. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 12:33

Det skyldes at Nero som standard ikke understøtter .wmv-formatet.. Du har flere muligheder:

- Anskaffe wmv-plugin'et til Nero 6 (findes måske på nettet..)
- konvertere til et andet format (gerne .avi)
- bruge et andet brænderprogram, som understøtter .wmv

/Karl Smart

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 29-05-05 12:58

Konverter filmen
http://www.winavi.com/
Men ikke til avi-format, så kan du ikke se den på ret mange DVDafspillere

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 13:03

hvis han konverterer til .avi, bliver filmen ikke komprimeret så meget, og han mister færre informationer. Derefter skulle Nero da gerne kompilere til mpeg2 - eller tager jeg fejl?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 13:06

Nej du tager ikke fejl - men frem og tilbage er lige langt.

Winavi kan konvertere filmen direkte til DVD.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-05-05 13:19

Tak for jeres svar, vil lige prøve jeres forslag og se om det virker.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-05-05 16:46

Er der ikke nogle gratis programmer til at konventere med?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 16:52

ikke hvis du vil have konverteret ordentligt.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 29-05-05 17:41

Tak for svaret refi. Programmet var rigtig godt og hurtigt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 17:46

Selv tak

Det er også et supergodt program - bruger det selv - så de penge er godt givet ud hvis man opererer en del med film.