/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænding
Fra : umbro1975
Vist : 296 gange
20 point
Dato : 28-05-05 20:00

Jeg har et par DVD film som jeg gerne vil have med op i mit sommerhus men jeg kan ikke kopier dem da de er beskyttet af et eller andet... Jeg har læst et sted man gerne må bryde koden når det er til eget forbrug, men hvordan gør jeg.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-05-05 20:29

For at kopiere en dvd film skal der køre en kodebryder,bruger selv ANY dvd fra WWW.slysoft.com
Når ANY dvd er installeret kan man slette ikonet,ved uret skal være en ræv for at den er aktiv

En original dvd fylder typisk mellem 5 og 9 GB,derfor skal det overflødige ”barberes ” af (rippes),det er ekstra materiale,ekstra undertitler,reklamer o.s.v det gøres med et rippe pogram,der findes flere,bruger selv Clone dvd fra www.slysoft.com , pogrammet er på dansk.Når filmen er rippet for overflødigt materiale ligger der en ISO fil i mappen på under 4,5 GB.der dobbelklikkes på ISO filen og brænder pogrammet starter aut.Brug en RW de første gange.Jeg skal her prøve at lave en manual til clone dvd.

Alt efter hvilket brænderpogram du bruger ,er proceduren stort set denne.
Alt er på dansk
www.slysoft.com clone dvd—any dvd
Først install Clone dvd så ANY DVD.KodebryderDen installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen.Jeg bruger creator men fremgangsmåden er stort set ens

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 20:35

På eget ansvar:

Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-05-05 21:07

jeg ville ikke betænke mig om 2 gange hvis jeg skulle lave en sikerheds kopi til mig selv..
bryd alle krypteringer med dvd decrypter ( søg efter den på google ) den er gratis..
brug derefter dvd shrink den er også gratis.. lav en kopi til dig selv.. hvem skulle dog have ondt i r... over at du laver en til dig selv.. så længe den ikke dukker op hos naboen så er der jo ingen der opdager det..

Junior med sin version af loven

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 21:11

Det var sandelig også kun til oplysning