/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
musemåtte til Logitech dualoptical ?
Fra : rolf01
Vist : 367 gange
140 point
Dato : 10-05-05 19:52

Hej
Jeg købte Logitechs dualoptical mus dengang den kom frem, idet det måtte anses for en af de mest præcise muse dengang, grundet 2*800 = 1600 dpi. Jeg kan dog huske at jeg hørte nogen om, at denne mus ikke var glad for musemåtter som f.eks. icemat og steelpad. Grunden kender jeg ikke, men det har ihvertfald betydet, at jeg kun har brugt 20 kroners musemåtter fra sandberg som alle går i stykker efter ca. ½ år. Jeg spiller noget computer og er ved at være træt af de dårlige måtter, men hvad skal jeg så købe ?
Jeg ville være lidt træt af at købe en måtte til 2 eller 300 kroner for at finde ud af at min mus kørte elendigt på den pga. de to optiske censorer...
Nogen råd ?

-Rolf

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 10-05-05 19:54

hvis det skal være helt korrekt, hedder musen: "Mouseman Dual Optical"

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-05-05 00:14

jeg bruger ikke musemåtte til min den har virket nu i 2½ år bruger en glat bordplade, har du prøvet uden måtte ?

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 11-05-05 08:27

Jeg bruger i øjeblikket ingen måtte, fordi den sidste er gået i stykker. Mit computerbords overflade er dog en anelse for blank til at musen virker helt optimalt. Den "slæber" en anelse nogen gange. Ellers er jeg enig i, at musen absolut ellers virker godt på de fleste bordplader (jeg benytter samme mus til min bærbare).

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-05-05 09:12

Hej Rolf01

Icemat og andre gaming pads har en sort overflade, som i starten af de optiske mus fremkost, gjorde at de blev tappet for strøm meget hurtigt. Dette problem mener jeg er løst nu - har selv en MX700 og den kører upåklageligt på en Icemat.

Icemat har 2 overflader den ru til alm. rulle mus, og den glatte til opstiske mus. Jeg bruger selv den ru side, fordi den er behagelige at arbejde med, og har ingen problemer med hastighed på musen/nøgagtighed etc. - jeg arbejder med Acad, og er ofte oppe i 50layers pr. side, så det stiller krav til nøgagtighed når der klikkes.

Lars

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 11-05-05 09:33

Hmm

Den dualoptiske kom aldrig ud i en trådløs udgave...

Mener også at mx-serien virker anderledes end de dual optiske. F.eks. fandt jeg på www.midtdata.dk igår en steelpad som udelukkende blev anbefalet til mx-serien og ingen andre mus. Så jeg er ikke sikker på det er helt så simpelt. Det bedste ville næsten være andre brugere (som "computersmeden") med erfaringer med musen eller tests på nettet

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 140 point
Dato : 11-05-05 09:52

Hej Rolf01

Importøres af Logitech i DK - GS Scandinavia - anbefaler at du (som gamer) bruger en Func måtte - den koster ca. 200 kr. vejl. udsalg, da den er rettet mod Gamere og har fået en del rewards - især i forbindelse med Logitechs Dual optiske mus.

De siger at du også kan anvende Icemat (ca. 100 kr. vejledende) men hvis du er hardcore gamer, skulle du tage en Func er deres holdning.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : rolf01

Dato : 13-05-05 12:03

Tak for svaret larsfrohn.

Har købt en func, den fungerer upåklageligt. Fandt på edbpriser.dk 3 personer der havde gode erfaringer med funcen og den dobbeltoptiske, og jeg må give dem ret. En fornøjelse at bruge. Tror stadig ikke på at en icemat kan bruges med min mus, derfor kun 3 stjerner...

-Rolf