/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV-kort
Fra : marcussen1
Vist : 298 gange
200 point
Dato : 10-05-05 10:29

Jeg har et PINNACLE pctv 5 se tv-kort installeret, og det virker for så vidt meget godt, jeg kan tage ca 16 - 18 kanaler. Men på mit kabel-tv er der ca 30 kanaler, burde jeg ikke kunne tage dem alle. Samtidig kan jeg ikke finde ud af at skarpstille billdet på PC-skærmen, på tv'et er det knivskarpt. Er der nogen, der har erfaring med det?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-05-05 16:56

Hej Niels

Dit TV-kort henter sine kanaler over Internettet. Dit TV får sine kanaler via kabel. Signalet via kabel er 1'st klasses. De signaler du henter ind via Internettet er stærkt afhængigt af flere ting.

1.: I hvilken kvalitet vælger TV-stationen at lægge deres programmer ud på nettet? Dette varierer fra kanal til kanal.
2.: Hvilken billedkvalitet har din skærm?
3.: Hvilken billedkvalitet har dit TV-kort?
4.: Hvilken Internet-opkopling har du? Er den < 1.0 Mbit/sek bliver det noget shit.

Håber at det hjalp lidt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-05-05 17:07

Hvor ser jeg, hvilken billedkvalitet hhv skærm og tv-kort?
Internetopkoblingen er 10924/128 kbit
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-05-05 17:08

Internet er selvfølgelig 1024/128

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-05 17:56

Den henter da forhåbentlig TV via dit kabeltv.
Du skal have nøjagtig de samme kanaler som du har på tv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-05 18:06

PS. Du behøver da ikke være online for at se tv på din komputer, så din nethastighed er underordnet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-05 18:12

Det er ikke sikkeret at dit TV kort har Kabelkanalerne.... eller S-kanalerne som de også kaldes...
Det har noget med de frekvenser modtagerdelen dækker, så vidt jeg er informeret er de billige kort ikke udstyret med de frekvenser.
Det du modtager via HF stikket på dit TV-kort har intet at gøre med din Internethastighed.... Da det ene og alene får analogt antenne signal fra dit kabeltv.
Internet TV kanaler behøver du ikke TV kort for at se...
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-05 18:20

Jeg har et kort fuldstændig magen til, og alle kanaler der ligger i S området ligger blot et andet sted på kortet.
Den finder dem alle ved en scanning.
Det er iøvrigt et udmærket kort.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-05-05 19:42

Refi...
ja der hentes fra kabel-tv.
Jeg har scannet følgende: NTSC - PAL - SECAM - Pal M, N, DK, I og SECAM D, og der angives under 'Settings' både S og E kanaler samt et antal kun med tal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-05 08:42

Har du prøvet at hente fra Antenna istedet fra cable? Eller begge? De der forudindstillede kanaler i softwaren gør mere skade end gavn!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-05-05 10:15

tedd....
ja jeg har hentet alt fra Antenna, det gav dog ikke flere kanaler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 11:17

Jeg kan fortælle dig hvordan mit er sat op.
Antenne fra væg til video og videre til fjernsyn (derudover scart)
På fjernsynet er monteret et forgrenerstik således at jeg tapper antennesignalet derfra til komputeren.
Nu har jeg har samme kanaler på komputeren som på fjernsynet incl. videoen.
Hvis du lader komputeren scanne alle kanaler finder programmet selv alle stationer også S-kanalerne.
Den navngiver sågar selv mange af dem.
Det program jeg bruger hedder PVTV Vision og var med kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 11:18

PS. Bed programmet om at scanne UDEN dobbeltkanaler.
Hvilken antenneudbyder bruger du?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-05-05 18:19

refi...
Alt er scannet uden dobb.kanaler.
Antenneudbyder...? jeg bruger TDC.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 18:28

Så har du jo en liste over hvor dine kanaler ligger så du kan finde de rigtige.
Hvis IKKE det virker som det her er skitseret er der noget galt med kortet.
Du SKAL kunne finde alle kanaler hvis det er sat op som beskrevet.
At jeg bruger stikfordeler i fjernsynet er kun for at få videoen med.
Stikfordeleren kan udmærket sættes i væggen hvor du har Kabeltv udgangen, men uanset dette skal alle kanaler være der.
Såvidt jeg husker lige knap 40 kanaler.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-05-05 18:52

Mit stik til tv-kortet kommer direkte fra mit antennestik i væggen, det pointerede de i butikken, hvor jeg købte det, det var ligegyldig og det kom fra tv'et eller antennestikket.
Du skriver, at du bruger det program, der hedder PVTV Vision, mit hedder PCTV Vision og var også med kortet. Er PVTV Vision evt. en tastefejl?
Jeg har både E-kanaler, S-kanaler og kanaler kun med et tal (50 f.eks) og på dem alle kan jeg få den pågældende station frem på skærmen. Men der mangleralligevel ca 15 - 20 i forhold til dem jeg kan få frem på TV'et.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 19:05

Ja det er en tastefejl - det hedder PCTV Vision.
Hvorfor du kan se dem på tv og ikke på komputer, må være en fejl i kortet eller du forbinder forkert.
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor kortet får signalet fra sålænge det er fra et antennestik der har alle kanalerne.
Jeg har "tygget" mit kort igennem og kan ikke rigtig se hvor du skulle kunne lave fejl.
Det er fuldstændig automatiseret, og det er da helt skørt at du kan se noget og ikke andet.
Er dit fjernsyn på samme stik som det du bruger til komputer.
Prøv evt. at tage antennestikket ud af fjernsynet og sæt det i komputeren.
Hvis du stadig ikke har alle kanaler er der kun en vej - Byt kortet, så må det være defekt.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-05-05 19:14

Mit fjernsyn er på sammestik. Jeg har sat en forgrener på og jeg har også haft stikket ude af fjernsynet og sat i comp. Resultatet er det samme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-05 19:16

Du kan evt. prøve at downloade Christv her og se om det snupper alle kanalerne!
http://www.chris-tv.com/download.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 19:17

Så er der noget galt med kortet - byt det.
Husk på kortet er jo i sig selv et fjernsyn uden skærm - det skal finde alt hvad der er i stikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 19:19

Prøv for god ordens skyld at tjekke at det er sat ordentligt i maskinen.
Evt. tag det ud og sæt det i igen.
Jeg tror nu ikke det gør den store forskel - men man ved jo aldrig.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-05-05 19:57

tedd.....
Jeg downloadede dit link, den gennemsøgte 368 kanaler, men fandt kun 12. På mit eget kort er der på en kanal 17 (den med de fleste)

refi....
Jeg har haft kortet ude og sat i igen, ingen ændring.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 11-05-05 20:00

Byt det -Det er defekt.
Forklar sælgeren at det kun finder de halve af kanalerne - så VHF/UHF modtagerdelen må være defekt.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 11-05-05 20:19

Tak for svaret refi.
Jeg valgte at acceptere dit sidste indlæg, jeg tror dog du havde flere gode forslag.
Jeg var lige inde for at se hvor mange kanaler jeg kan tage på tv'et, det var 49.
Tak for indsatsen, jeg prøver at få byttet kortet,
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 20:25

God ide.

Ellers vend tilbage.

Fortsat God Aften