/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Mangler ide til at bli selvstændig
Fra : diet
Vist : 6461 gange
50 point
Dato : 06-05-05 20:47

Jeg er en fyr mellem 25-30 år som ønsker at blive selvstændig. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal starte op. Er her nogen som sidder med en ide men ikke har resourcer eller mulighed for at starte det op selv og blive selvstændig og vil give ideen videre, så vil jeg gerne tag imod gode ideer.
Jeg er ikke en rig Herre dog kan og vil jeg låne penge til at starte noget op, hvis ideen er god.

Det kan oplyses at jeg er uddannet i rejsebranchen, men da det er en meget usikker branche samt at konkurrencen er rigtig hård så er jeg bange for at gå ind i det som selvstændig.

Er der håb?
Skriv til min email hvis du ønsker: diet@ofir.dk

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-05-05 21:22

Jeg mener din tilgang er forkert. Ikke at der er noget forkert i at ville være selvstændig. men som selvstændig skal der ydes en speciel indsats, som man egentlig kun giver, hvis man brænder for sin idee. En sådan idee eller koncept kan man ikke lige få fra andre. Det skal komme fra een selv, og man skal ikke kunne lade være med at gå igang.
Ellers vil projektet oftest være dømt til at mislykkes.
Tag et almindeligt arbejde, når du så møder ideen, så start op ved siden af det du har i forvejen.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 06-05-05 22:08

Hej...
Har lige læst qfha's kommentar og vil ikke give personen helt ret da jeg selv har været i samme situation som dig og bare sprang ud i det... det gav nogle skønne år som selvstændig med mange oplevelser og erfaringer som jeg idag er glad for at have... jeg har været selvstændig nogle gange nu og hver gang ikke med noget jeg decideret brandte for men noget som jeg kunne holde ud at arbejde med i forhold til at være underlagt en anden. Jeg har mange interesser og har derfor let ved at indordne mig mange forskellige brancher....og ved at den eneste måde jeg arbejder bedst på er ved være min egen chef.
Derfor vil jeg sige til dig at jeg synes du skal give det en chance og prøve det af... find på noget som du ved at du vil kunne holde ud at arbejde med i længere tid og tænk dig godt om m.h.t placering, kundegrundlag og idé. Jeg har lykkes at stable forretninger på benene på trods af at jeg ingen faglig udd. har.... så go for it

I hvilken del af landet/by bor du?

Måske kan jeg komme på noget.....

Kommentar
Fra : diet

Dato : 06-05-05 22:13

Jeg bor i det indre kbh.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 06-05-05 22:47

Iværksætterens 10 bud.
1. Du skal tro på dig selv.
2. Du skal stole på dine ideer.
3. Du skal tage din chance.
4. Du skal turde banke i bordet.
5. Du skal turde sætte noget i gang og gå forrest.
6. Du skal ikke være bange for at stikke næsen frem.
7. Du skal ikke løbende miste modet selvom første forsøg kikser.
8. Du skal ikke være bange for at tage imod råd og vejledning.
9. Du skal le ad grædekonerne.
10. Du skal være janteknuser mindst en gang i dit liv.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 07-05-05 08:20

Hvad interesserer du dig for?

Hvad ved du noget om?

Det nytter ikke at give dig en masse ideer som kræver at du ved en masse om ernæring hvis du ikke interesserer dig for det, dette er bare et tænkt eksempel

Jeg er iøvrigt enig i at du griber det "forkert" an, to ting kan drive mennesker, det ene er deperation, det andeter inspiration.
Med inspiration har man et mål og lægger planer for sin adfærd, med desperation er man på flugt og har ikke nødvendigivs overblik over hvor man er på vej hen, gæt selv hvilken holdning der er mest hensigtsmæssig, og så sæt dig ned og tænk over hvad der gør at du vil være selvstændig

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 07-05-05 13:19

man behøver da ikke være desperat fordi man åbner sit eget firma??????? det lyder som nogle meget konservative mennesker som runderer herinde....

gør det dog, spring ud i det

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 07-05-05 14:05

Du brænder for selve det "at starte op for dig selv". De fleste igangsættere har et produkt de brænder for.
Du må starte med at ransage dig selv for dine bedste evner og i hvilke sammenhænge dine energier bliver sluppet løs...
Når du er kommet så vidt, kunne det være at svaret på dit spørgsmål allerede ligger klar...
mvh bvh...

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 07-05-05 18:39

Jeg har aldrig sagt at man skal være desperat for at åbne sit eget firma, jeg siger bare at man som regel når længere med inspiration end med desperation, og hvis inspirationen er tilstede behøver man ikke spørge herinde hvad man skal beskæftige sig med

Kommentar
Fra : diet

Dato : 07-05-05 22:41

Indtil videre er har jeg kun set krudt i frk. fidus .......... og hun sætter da ogs prikken over i'et!

Jeg mangler ikke Iværksætterens 10 bud........ men søger inspiration. Det kan være enkel stikord fra en af jer!

Venter spændt ;)

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-05-05 23:05

Det er da bare med at komme i gang så! Det eneste der bræmser en er vel økonomien, skidevære med hvad andre siger.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-05-05 23:11

Har selv gået og lejet med tanken om at starte mit eget lille gulvslibefirma, men der er altid nogle der har en masse formaninger om at det kan man ikke fordi ditten og datten og hvad ved jeg. Se mulighedne i stedet for begrænsningerne.

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-05 10:09

Hej Diet

Hvis du går med en iværksætter i maven, skal du hænge fast i den. Det er ikke alle der er egnet eller ønsker at arbejde "under" andre.

Hvilke erfaringer har du gjort dig i rejsebranchen - var du sælger, guide eller andet. Hvis du var sælger (og en god en) skal du finde et produkt som du kan sælge - produktet kan være en ting, ideer eller andres arbejdskraft. Er der noget som du mener at have en viden/kompetence indenfor? - evt. fra tidligere jobs. Ransag dig selv og skriv evt. tilbage.

Det at være selvstændig kan sagtens være en motivation i sig selv - og ikke hvad man arbejder med.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 08-05-05 10:36

jeg har gået og leget med tanken om at købe gamle huse der trænger til istandsættelse, sætte dem i stand og sælge dem eller leje dem ud. Hvis man selv kan noget håndværk så man ikke skal have folk til det hele, er der i hvert fald potentielt en del penge i det.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-05-05 10:46

Jeg har mange års erfaring med slibning og efterbehandling af trægulve, det passer jo godt sammen med instandsættelse af huse.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-05-05 10:49

Kører alligevel rundt selv og udfører arbejdet for kunderne når jeg er ansat for et firma, så hvorfor ikke prøve at tage det næste skridt.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 08-05-05 11:40

hehe.... ja nu kom der da skub i det hele va fedt....

Og så GØR det.... less talk more action!

Kan ikke nytte noget at lytte til andre hvis de kun har negative ting at sige... man skal dgare sine egne erfaringer, tro mig.

Til Diet..
Måske kunne du fortsætte i rejsebranchen... Selvom du siger at der er hård konkurrence, så tænk på at der også er flere og flere der rejser. Det er blevet meget mere almindeligt at tage en smut tur udenfor DK og mange gør det fordi de bliver hårdere og hårdere presset arbejdsmæssigt og trænger til et åndehul HOV....KOM LIGE PÅ EN GOD IDÈ!!!!
skriver lige igen til dig på mail...og håber du ringer til mig

Kommentar
Fra : diet

Dato : 10-05-05 16:02

Er her nogen som ved hvordan man kan starte en flyrute til en destination? (Jeg ved man skal have penge, men hvad mere kræver det! Nogen med erfaring må godt udtale sig på området) eller en her som måske vil ofre penge på den destination? Jeg mener at have en destination som vil være kanon at starte en rute til.
Er her en fra SAS, Mærsk, Sterling eller Easyjet, som ønsker at høre nærmere om ideen?
Eller er her en rigmand/dame som vil investerer penge på en rute, som jeg mener kan give gode indkomst muligheder?

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 22-06-05 10:41

Ved du at selvstændige ofte arbejder mange flere timer i døgnet end 'ansatte'.
Faste ferier er en saga blot.
Glem alt om sygedage.
Hvad var det nu lige ungernes interesser var ?
Hvis du siger nej til en opgave, finder din kunde måske et andet sted - OG BLIVER DER!
Du har ikke automatisk til næste måneds udgifter.
Lønnen tikker ikke bare ind på kontoen, der er et uanstændigt stort administrationsbøvl - især hvis det går så godt, at du ansætter andre.
Når det er sagt, er det godt at være selvstændig.
Du definerer selv dine udfordringer og der er ingen til at begrænse dig (med undtagelse af banken måske)
Har selv været det i mange år og har ikke kedet mig endnu

Kommentar
Fra : buggyluffe

Dato : 30-06-05 08:38

Hej Diet.
Har lige siddet og læst dit indlæg og svarene. Jeg er selv ved at starte eget firma op, samtidig med at jeg har job ved siden af. Malerarbejde og gulvbehandling...det fungerer fint og jeg får mere og mere at lave efterhånden som jeg får skabt kontakter.
Nu du bor i KBH, og er uddannet i rejsebranchen hvad så med at lave noget for turister derovre. For det første har i masser af miuligheder for at lave guidet ture, for det andet vil det gavne dit lokalsamfund ( hvilket vil afføde en masse positiv respons ). Tal med hoteller og lign. om at give deres gæster en mulighed for at se KBH på en anden og mere spændende måde og lav så nogle dag, aften, natture hvor du kan vise turisterne din by på en anden måde. Tal med dit lokale Iværkcenter, der sidder masser af dygtige folk der hellere end gerne vil hjælpe dig igang. Både inden for det praktiske, men også inden for det administrative. Håber at du kan bruge ideen eller noget af den. Kom godt igang og pøj pøj..

Kommentar
Fra : buggyluffe

Dato : 30-06-05 08:40

Til nogoodbadboy
Hvis du vil starte dit eget gulsliberfirma så kan du få lidt hjælp af mig...

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 30-06-05 16:17

Ok, det lyder godt. Er lige begyndt at arbejde igen efter næsten 12 månderes ledighed, blev ringet op i mandags kl. 9.30 og startede kl.11.00 da der var to medarbejdere der halvde meldt sig syge og den ene er ikke blevet rask endnu (hekseskud), så ved ikke om det her bare er midlertidig, men det lader til at gå godt og der er travlt, men det er dælme hårdt at starte op igen når man næsten ikke har lavet andet end at sidde foran computeren men og rart at have noget at stå op til.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 13-07-05 18:33

Jeg er også selvstændig. Det er startet som bierhverv. konceptet er rigtig godt og jeg har kunnet læse til pædagog samtidig med at jeg har arbejdet med det i fritiden.
Nu har jeg så mere tid og kan bruge flere timer på det. og det er jo dejligt.
Jeg er uafhængig distributør for forever living products , samt hjælper andre med at blive selvstændige med det også. altså teambuilding. Det er frit valg hvor lmange timer man bruger. men de der laver noget opnår jo også noget Men jeg kan nu godt tage ferie,, pengene går alligevel ind på kontoen og det er jo dejligt.. det gør de fordi jeg gør noget for min forretning og min og min søns fremtid i det.
Venlige hilsner Marian Oxholm Fricke Pedersen Skriv endelig hvis det er noget der kan være interessant at høre om

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 13-07-05 21:20

Skiftede til et andet firma fordi jeg kom til at gå sammen med en der brokkede sig heletiden.
Så prøver det i stedet.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-07-05 10:11

Prøv at kigge min hjemmeside. tryk på kontakt hvis du vil vide mere.

www.golfhouse.dk

Peter

Kommentar
Fra : jewatrading

Dato : 12-08-05 14:18

Hejsa diet

Jamen der godter ike med mange gode forslag, dog ser jeg du er uddannet indenfor rejsebranchen.

Prøv at se på vores hjemmeside www.jewatrading.dk , da vi gør meget i leg og oplevelser til alle mennesker. Måske kunne produkterne være et godt afsæt til netp rejsebranchen..eks. kunne man udbyde flere forskellige udlejningskoncepter hvorved de rejsende for en oplevelse på feriestedet eller andet lignende.

Se på hjemmesiden og hvis de vækker din interesse så send en mail

med venlig hilsen
Brian faust
Jewatrading

Kommentar
Fra : midtskogen

Dato : 23-08-05 15:27

Jeg har ideen, men kan ikke komme igang.
Midtskogen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-09-05 15:55

Jeg har været medlem af en netværksgruppe hvor vi havde en vejleder som kom og fortalte om alle fælder og hvordan man skal komme igang med sin ideog fik sat en fremdrifts plan .budget osv osv.Det jeg vil frem til er at : Find en nische og prøv at gøre en research på området om det er det ene eller andet er sådan set irellevant.........Der er bare en ting du skal starte med og det er :Har jeg kunderne????? hvis ikke du har dem har du heller ingen forretning-at du ikke lige har en fornuftig fremstillingspris på produktet er ikke så vigtig i første omgang-der er så mange ting du kan få produceret billigt i østen og fragten er ikke noget at bryde sig om-det kan jo være at du kan finde en partner som også har ting som skal op derfra.At du her annoncerer efter ideer til opstart af firma er vel ikke den bedste måde at komme igang på???!!
Jeg har gennem tiden haft mange gode ideer til produktion men efter en grundig gennemgang af markedet har jeg set at der måske ikke lige var det folket ville have .jeg går pt med en ny ide i hovedet og kommer da osse nok til at undersøge,og fremstille en prototype og få modificeret denne før jeg får godkendt produktet -men før den dag kommer er der løbet meget vand i havet.Jeg er vel det man kan kalde kreativ og praktisk og jeg har haft en del ideer ved at se mig rundt .Jeg vil dog ikke bare sidde her og hælde vand ud af ørerne og komme med moral prædkener men give dig en konkret sag at lege med .Start en butik med udstyr til sikring af bolig og personer dette er der andre der har men der er meget at få købt på nettet fra ind og udland men ikke alle har internet .Jeg har tænkt tanken men blev bremset i høj husleje men det kan være at du har bedre muligheder.Men at få et helt koncept serveret lige ned i skødet bliver nok ikke let her

mvh Sverola

Godkendelse af svar
Fra : diet

Dato : 11-03-06 16:56

Tak for svaret ampere.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-03-06 21:06

Selv tak! Held og lykke med det "projekt" du finder på.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 12-03-06 00:34

Diet...

Hvis du stadig ikke har fundet idéen har jeg da et par stykker... Jeg har godt nok lige åbnet et firma i lørdags, men jeg er fuld af gode idéer og vil da gerne dele dem med én mod en del af omsætningen. hvordan får jeg fat i dig?

Da jeg også er deltids opfinder og har et par idéer i ærmet, kunne det måske have interesse at invistere hér og få en % del af overskuddet?

Bare en idé :)