/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende båndbrede
Fra : oscardino
Vist : 336 gange
400 point
Dato : 05-05-05 00:31

Efter at stofa har hævet min båndbredde fra 2 til 4 megabit, har jeg fået et problem som selv stofa ikke kan finde ud af. Jeg kan ikke komme op på de 4 mega bit, men bliver på mine 2 mega bit.
Jeg har scannet min pc fra A-Z og den er ren. jeg har prøvet at skifte netkort, jeg har formateret mine drev og læst windows ind igen, men intet hjælper.
Hver gang jeg bruger TPTest, har jeg kun Ca: 2 mega bit. Har også prøvet flere speed test med samme resultat. Har også prøvet at afinstalere min firewall, Antivirus og Spy Sweeper uden resultat.
Har også prøvet at figuerere mit netkort, som skulle stå til halv 10, eller automatisk indstilling.
Men intet hjælper. Har nogen et forslag !
Venlig hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 05-05-05 02:26

Stofa har glemt at hæve båndbredden har samme problem.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-05-05 07:20

Ingen problemer her (Sønderborg).
Det kører bare der ud ad.
Har du snakket med Stofa ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 05-05-05 14:55

Hej Gambrinus

Ja flere gange, uden problemet er løst.
Har prøvet at skifte net kort og formatere min pc uden held.
Net kortet står til 10 halv duplex, og proxy er slået fra.
Når jeg kører en Tptest fra Telestyrelsen, har jeg ca: 58 % af min bånd bredde til rådighed.
Opload kører som det skal. Stofa har sent flere "pakker" til mig og siger der er fuld fart på.
Så problemet ligger fra mit modem og videre til pc.

Venlig hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-05-05 00:26

hej
halv duplex?
du skal køre fuld duplex

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 07-05-05 02:57

Citat:
"Tjek, at netkortet er sat til 10 Mbit, Half Duplex (se under netværk i kontrolpanel)."

Ovenstående er et uddrag af Stofas egen opsætningsvejledning her:

http://www.stofa.dk/includes/pdf/stofanetvejledning.pdf

Har du været igennem denne vejledning med opsætning af netkort, modem mv?

//aaron

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 07-05-05 03:26

Hej aaron kan du ikke uddybe jeg vil gerne kontrolere mit netkort er sat til 10 mbit,Half Duplex kan ikke finde noget om det under netværk i kontrolpanel.
på forhånd tak jens

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 07-05-05 14:25

Hej jens
Jeg vil godt medgive, at Stofas vejledning ikke er særlig specifik lige med hensyn til Duplex, men jeg vil alligevel anbefale at du downloader og gennemgår indstillingerne fra en ende af. Jeg har før set, at der skulle tilføjes nogle specielle indstillinger, dog ikke i forbindelse med Stofa.
Hvis du ikke kan finde duplexindstillingerne, kan du bruge denne metode:

Højreklik Denne Computer, klik egenskaber
Fanen Hardware, klik Enhedshåndtering
Markér Netværkskort>.....PCI Fast Ethernet Adapter (Det kan være, der står noget på punktummernes plads, Realtek, SIS eller noget andet)
Højreklik for egenskaber
Klik på fanen Avanceret
Under Media Type kan du se og indstille duplex

Det bedste vil normalt være at bruge AutoConfig, men når Stofa vil have 10 Mbit, Half Duplex, kan du prøve indstillingen 10 BaseT. Der står ikke, at det er Half Duplex, men det må det være, når du også har muligheden for indstillingen 10 BaseT Full Duplex.

Og når du nu er inde i Enhedshåndteringen, så prøv lige at tjekke, at der ikke er noget, der har gule udråbstegn eller spørgsmålstegn. Hvis der er det, så geninstallér enhed eller driver.

//aaron

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-05-05 17:00

Hva' fan' betyder det der Duplex egentlig ?
Under Avanceret - Egenskab - Link Speed/Duplex Mode
står min til : Auto Negotiation.
Som sagt kører det bare der ud ad.
Jeg har været oppe at downloade med over 450 MB/sek.
Gambrinus

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 07-05-05 23:25

Hej alle

Om jeg sætter den til fuld duplex eller halv, spiller ingen rolle min hastighed er den samme.
Jeg kan dog ikke sætte den til automatisk så kan jeg ikke komme på nettet.
Har dog talt med et par venner der også har stofa, de har samme problem.
Så mon ikke det er stofa der har et problem ? selv om de ikke vil kendes ved det.
De siger godt nok at de kan måle til mit modem, og at der er fuld fart på.

Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-05-05 03:45

Jeg kører med en frisk installation af Windows XP Pro.
Har ikke rørt ved noget som helst og det kører bare.
Gambrinus