/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt MB PCI-E SATA-II Socket 939
Fra : Gambrinus
Vist : 366 gange
500 point
Dato : 25-04-05 15:45

Ja, så skete det for mig igen.
Jeg fik solgt min computer (det meste af den) igen,
før jeg havde fået den rigtig samlet.
Lige nu har jeg et Gigabyte GA-K8N Pro bundkort, en AMD Athlon 64 2800+ Socket 754, et par stænger Kingston HyperX PC3200 512MB CL2 og 2 stk. WD Raptor WD360GD 36.7 GB 10.000 RPM som kører i RAID-0.
Jeg har et TerraTec Cinergy 400 TV kort siddende, så det ene PCI Slot er optaget.
Bundkortet og CPU’en har jeg solgt.
Det har hele tiden irriteret mig, at jeg ikke kunne køre DUAL-RAM og det vil da være dejligt, at jeg er forberedt når SATA-II harddiske kommer på banen.
(Hvor bli’r de for resten af ?)
Jeg er blevet forelsket i et Gigabyte GA-K8NXP-SLI Bundkort og en AMD 64 3000+ Socket 939 CPU.
Jeg vil hellere bruge penge på bundkort og RAM end på en større CPU, der nok alligevel bliver clocket, alt hvad den kan.
Nu kan jeg se, at jeg ikke kan få både i pose og sæk.
Hvis jeg vil ha’ SATA-II, må jeg opgive mit AGP grafikkort.
Lige nu kører jeg med et ATI Radeon 9200 128 MB + et gammelt PCI grafikkort med 64 MB RAM. (2 VGA skærme på det første og 1 VGA skærm på det andet).
Jeg ved jeg er tosset, med der er altså ikke så store krav til grafikkort(ene).
Jeg spiller meget lidt.
Til gengæld har jeg det rigtigt godt med 3 skærme og en 4. ville ikke gøre noget.

Så kommer spørgsmålene :

Jeg roder lidt rundt i de der nye PCI betegnelser.
Bundkortet har 2xPCI-32, 2xPCI Express x16 og 2xPCI Express x1.
Hva fan’ ska, de der 2xPCI Express x1 gøre godt for ?
Jeg kan se der findes enkelte pi… dyre grafikkort til dem.

Kan jeg sætte 2 billige 2xPCI Express x16 grafikkort med 2 udtag i bundkortet og så ha’ 4 skærme tilsluttet ?

Alle andre forslag, oplysninger, kritik og smalltalk er velkomne.
(Hvis der er nogen, der skulle finde på, at omvende mig til Intel, skal vedkommende komme med meget gode argumenter).
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 510 point
Dato : 25-04-05 16:05

Lige nu ville jeg nok holde mig til socket 939 og SLI, men udviklingen går jo hurtigt! Nu kommer der jo double core processors på markedet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 16:06

Og kan da ikke finde på at omvende dig til Intel! Ikke endnu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 16:08

Og hvis du ikke har store krav til grafikkort hvad vil du så med SLI????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 16:54

Mojn Tedd
Nå, så får vi igen ikke e-mail fra Kandu.
Er der noget jeg har misforstået ?
Er det ikke kun nForce4 SLI, der har SATA II ?
Et nyt "lille" PCI-E grafikkort er jo heller ikke det, der vælter læsset.
Det kan jo være, at jeg får solgt det nye bundkort til en grafiknørd om en uge.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har fået sat mig ordentlig ind i sagerne endnu.
Jeg havde virkelig ikke forventet, at jeg skulle af med mit ”gamle” bundkort så hurtigt.
Jeg læser, så jeg er grøn i hovedet.
Jeg faldt bare først over Gigabyte, fordi dem kender jeg.
Andre forslag er MEGET velkomne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 16:56

>Tedd
Har du selv et Socket 939 bundkort ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 17:01

Der er ingen tvivl om at du skal gøre som jeg................
Intel p4 3.0 med Hyper Trading.
Og så skal du købe og afprøve en tre fire køleblokke og opdage en tomgangstemp på 50 gr.
Med et hidsigt program drønede den op på 78 gr. og blæseren holdt samme hastighed........................gisp.
(mine børnebørns comp med CeleronD 2,8 holder 36 gr. hmpf )
PS. finder win selv ud af at der er 3 skærme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 17:02

Jeg syntes at ASUS bundkort virker tilforladeligt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 17:15

Næææ, go'da' Emesen
Hyper Trading ????
HyperTransport Technology. Er det det samme eller hva' ?
Ja jeg er snot forvirret.
Sad hele natten for at få regnestykket for 3 pc'ere tol at gå op.
Gambrinus
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-K8NXP-SLI.htm

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 17:16

Nu går jeg altså lige ind og lægger mig en times tid.
Væk mig kl. 8. OK ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 17:29

HyperTransport Technology...........det må være den samme tovejs arbejdende CPU
De der kanoner du er ved at stille op.............er det til gråspurve.

Heldigvis køber jeg også ting og sager uden særlige gode argumenter.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 19:17

Nix Væggelus.
Jeg har jo fortalt jeg ikke er helt normal.
Jeg får jo hele tiden opgraderet, uden det koster mig en krone.
Hver gang jeg opgraderer en computer til en i min omgangskreds, bliver der jo lidt til overs, som jeg kan bruge til andre. Så det løber helt godt rundt. Ikke at jeg tjener på det men min nysgerrighed bliver tilfredsstillet.
Bare vent om et par måneder ved jeg alt om det der hyperPCIExpres.
Gambrinus
PS : Hvad skyder du med din ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 20:46

Lidt access database som tages med på job / lidt excel / forsøg på at nakke forskellige comp som jeg kender / en lille posthilsen / viden til at være st.by til børnebørnene /lidt billeder / serverstyring her i netværket

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 21:27

nforce 4 er et chipset der ganske rigtigt understøtter SLI, men om det er det eneste der understøtter SATA 2 ved jeg faktisk ikke! SLI findes osse til Intelbaserede systemer nu, men mere traditionelt i et chipset der er opdelt i north og southbridge. Det er som bekendt ikke nødvendigt med amd's 64 bit cpu'er og deres Sempron, da hukommelsesbridgen er indbyggede i disse processorer! Hyper Transport i Intel er som sådan ikke dobbeltvejs men mere en måde at udnytte clockcycklus i CPU'en mere effektivt, og udnyttes kun af et fåtal af programmer! Rent multitasking findes kun via motherboards der understøtter mere end een processor eller på de nye dobbelkerne processorer. Men som sagt går udviklingen flyvende lige nu! PCI Xpress tror jeg dog godt du kan holde fast i, men nu er DDR 2 og 3 ram jo osse på fremmarch, så RAM skal man jo osse begynde at skele til, da de osse befinder sig i en overgangsfase!

Og nej jeg har ikke et socket 939 bundkort, men det er min fornemmelse at denne socket vinder!

Og Emesen! Det er nok en Intel Prescott cpu'er du har!! De har jo overtaget AMD's tidligere førsteplads i varmeudvikling og strømforbrug!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 21:31

Hyper trading i Intel skulle der ha stået! Hyper Transport er en AMD opfindelse som har noget at gøre med den indbyggede memorycontroller!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 21:33

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Og jeg har ikke sat den til at køre rigtigt endnu - først skal det fjollede varmeproblem løses.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 23:25

Jaaaa, DOS 6 og Windows 3.11 trækker virkelig tænder !
Det er desværre aldrig lykkedes mig at få en AMD over 55 C’.
Hverken Athlon, Barton eller min nuværende AMD Athlon 64 2800+ Socket 754.
Det til trods for at de 6-7 Barton 2500+ jeg har haft imellem hænderne, er blevet clocket direkte op til FSB 400 MHz > 3200+.
Hvordan fa’n gør i ?
For øvrigt fandt min tlf. ledning ned i møllen på min Barton 2500+ i dag.
Jeg kunne ikke forstå at dyret gik ned 3-4 gange.
Da telefonen ringede, fandt jeg ud af, at køleprofilen var rimelig varm.
Da telefonen blev lagt ordentlig på, kørte dyret bare derudad igen.
Såååå, det der med at AMD futter af for et godt ord, kan jeg ikke nikke genkendende til.
Mine 2x512 HyperX har altså været dyre, så de får lov til at køre lidt endnu.
Det burde jo nok hjælpe at få dem til at køre DUAL.

Hva’ så egentlig med de der små PCI Express x1 ?
Hva’ skal jeg putte i dem ?
Prøver i at snakke udenom eller hva’ ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 23:34

Tror du skal bruge et lukket kabinet først og fremmest

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-04-05 23:39

Jaaaaa, men den står der jo kun midlertidigt, mens jeg bygger om.
Tror foresten jeg har fundet løsningen med hensyn til grafik.
Jeg køber et nogenlunde PCI Express x16
og køre de sidste 2 skærme på det gamle PCI kort.
Det hjælper at få luftet ideerne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 23:52

fx 6600 er et fornuftigt kort til en fornuftig pris!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-04-05 02:00

Jaaa Tedd
Nu har jeg altid haft ATI, men hvis du siger god for det....
Godnat
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-05 07:57

I de der expresser skal der proppes nogle Intel cpu ned i.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 10:46

ATI 700 serien er da osse et fornuftigt valg! Men jeg mener nu kun det er Nvidia der kan benyttes hvis du vil køre SLI! Så hvis du køber et SLI kort og starter med 1 stk. 6600 kan du jo udvide senere! Har du masser af penge ville jeg købe 2 stk 6800, så kommer der virklig fart på grafikken!

Du kan jo naturligvis osse købe et Intelbaseret bundkort med nforce4 chipset, for at gøre emesen glad

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-05 10:54

Jeg bliver ikke glad - men ked af det på Gambrinus vegne.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-04-05 21:43

Øøøøøhhh Emesen.
Bli'r du glad, hvis jeg ikke køber Intel ?
Bli'r du ked af det, hvis jeg købe Intel ?
Bli'r du ked af det, hvis jeg bli'r bli'r glad, fordi jeg køber AMD ?
Er du i det hele taget til at stille tilfreds ?
Jeg lader spørgsmålet stå lidt. Jeg har ikke bestilt endnu.
Det ku' jo være, der faldt et guldkorn.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 17:00

Ja
Nej da
Ikke før det virker ordentligt (jeg har vrøvl med frontlydstikket på vores aopen)
For jeg er lidt ked af at skulle glo på en CPU med 50 gr uden at den arbejder.
Men børnebørnenes to stk CeleronD 2,8 holder en dejlig lav tomgangstemperatur på 36 gr. i den nye type Aopen H500C med køle tunnel og 120 mm. kabinetblæser.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-05 18:15

Det der med 4 skærme skulle da osse være muligt uden SLI! De fleste grafikkort idag understøtter 2 skærme evt via deres DVI stik men der kan jo fås DVI til vga stik! Hvis du kører SLI vil grafikkortene arbejde sammen, så der vil kun blive understøttelse til 2 skærme, men du kan jo bare køre uden SLI eller evt. købe et extra PCI baseret grafikkort (jo de fås endnu)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-05 18:16

4 skærme!! Godt nok mange Hvad bruger du dem til?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:00

Det ved jeg...............widescreen billeder.
Ja - jeg elsker da mine to skærme på AGP og PCI -kort

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-04-05 03:29

> Tedd
Hvis du prøver 2 skærme, kan du ikke forstå, at du nogensinde
har kunne klarer dig med en.
EDBpriser på en, Excel regne ark på den anden, CTRL C, CTRL V. SÅDAN !
3 Skærme : Kandu på den 3. når det går langsomt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 07:52

Feriebilledfremvisning på den 4.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 15:25

Da,daaaa....
Alle delene med undtagelse af CPU'en kom for lang tid siden.
De har ligget her i en kasse og grint ad mig alt for længe.
Ansporet af jer, gravede jeg lidt dybere i den der CPU og fandt ud af at AMD 64 kom med en ny core : Venice (E3)
Den er åbenbart først nu ved at komme til lille Danmark.
Jeg ville gå og ærgre mig, hvis jeg købte en CPU med den gamle core.
Jeg har ringet til alle forhandlerne for at høre om det var rigtigt, hvad der stod på deres hjemmeside, at de kunne leverer inden for et par dage.
Hver gang fik jeg svaret : Næææ.. det kunne de alligevel ikke……
MEN NU, efter at ha’ ledt og ventet NU kommer den i morgen !
Multimedia-experten havde den sgu’
Nu skal arbejdsbordene ryddes og SÅ skal der samles et monster !
Gambrinus
Jeg lader tråden stå, så i kan grine af mig i morgen, når den alligevel ikke kommer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 16:25

Amd 64 Khz - er det så når den er rigeligt overclokket.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 18:15

Jep, men til gengæld kan den køre 64 kHz,
uden at blive lige så varm som din Pentium 3.0 kHz
Du Eyvind....Du ved godt, at der er noget der hedder kølepasta. Ik' ?
Det kan være du skulle låne den box-køler, der følger med til min CPU.
For jeg har sådan en her :
http://www.thermaltake.com/coolers/comboCool/cl-p0024tower112/cl-p0024tower112.htm
Til at smække på min CPU sammen med sådan 2 :
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830040
Og det hele bliver smidt i sådan et :
http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v1000a.htm
Med : sådan en :
http://www.thermaltake.com/purepower/W001920.htm
Gambrinus
(Jeg er bare så beskeden)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 22:07

Det er da godt der er active PFC så den ikke går helt i stå.
Jeg har den org. fra Intel og en kæmpe Salmann og en Iglo med for lille blæser.
Mit DFI motherboard bliver udskiftet med et Asus p4p800 se
3 tuber zinkhvidt (kølepasta)
Jeg mangler bare at lave den færdig.
Den thermaltake kan ikke sidde i min Aopen med vandret luftsluse.
Den har også 120mm blæser bagtil for uden den store lydløse forsyningsblæser.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 22:21

Har du set animeringen til mit TT-kabinet.
De gør sgu noget ud af det TT.
Kabinettet koster 1000-1200 kr.
Men så er der 7 kvalivare kabinetmøller med.
Møllestyring med termometer (0 - 500 K')
Så det er ikke engang dyrt når man regner disse ting med.
Og så oser det af kvalitet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 22:25

Det godt nok osse hot idag Godt med møller!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 22:29

Der er ingen front audio/USB/cardreader/firewire
Hvor er den animering.
den store strømforsyning er det 20 ell. 24 ben

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 22:30

Jeg tror, jeg er oppe på 15-16 stykker.
Den der kommer sidst til mølle, kan ikke ha' rent mel i posen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 22:32

Har du prøvet mit lille testprogram i kommandopromten.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 22:33

Min amd 2400+ er oppe på 59 C og mit motherboard er oppe på 29 C Har godt nok osse lige spillet et hæftigt gang toca 2 racedriver!! Hvordan får man dog en dtm mercedes til at lade være med at spinne rundt på græs? Godt nok nemmere med en alfa så

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 22:34

Kabinettet købte jeg forresten gennem Den Blå Avis.
Kr. 850 incl. porto.
Ikke en skramme har det.
Det var blevet for stort til ham.
Gambrinus
Hvor der handles, der tjenes.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 22:38

Hvis du køre ræs med en Alfa Boxermotor, skal du huske at fylde
ekstra Duckhams Hold Kæft Olie på.
Ellers løber oliepumpen tør i højresvingene.
Det er ingen gang løgn.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 22:45

Så vil jeg hellere køre VW 412 med automatgear og multi indsprøjtning.
Den spinder ved 60 km/h (kick down)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 22:45

Har kørt "ræs" med en Alfa i mine unge dage! Alfa Guiletta 1600 mener jeg det var! Stadigvæk den bil jeg har kørt, der har ligget bedst på vejen! Ok fik godt nok en prøvetur i en Mitsubishi Lancer evolution for et par år siden! Den slår sg alt i vejbeliggenhed!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 22:56

Tjaaa.. Emesen
Den Røde Baronesse hygger sig i 5. gear med 50-60 km/h,
når man bare skal følge med trafikken.
Men indrømmet en Boxer spinder ikke, men lyden er som musik.
Man behøver slet ikke musikanlæg i hende.

Tedd
Jeg skal virkelig passe på når jeg kommer op i en anden dyt.
Hvis jeg prøver at smide den rundt i svingene,
som jeg gør med D.R.B. ryger jeg sgu' på røven.

Gambrinus
(Godt spørgeren ikke brokker sig over, at vi pludre uden for emnet)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 23:00

Jep intet som en Alfa boxer når man lukker op Og så har eller havde alfaen bare den der 50/50 vægtfordeling!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 23:01

spinder = dækafbrænding

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 23:04

Cortina MK II havde/har samme vægtfordeling.
Den var god til kontrolleret 4 hjuls-skred.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 23:07

Er det ikke sådan en landmanden fra møgeltønder pløjer rundt i, emesen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-05 23:08

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 23:12

Ja.. Tedd
D.R.B. er fra den sidste årgang med de foreste skiver inde på gearkassen.
Desuden skræver den som en gammel luder.
Viste du, at der er ingen af de gamle Sud'er, hvor bagsædet kan lægges ned ?
Det ville ødelægge køreegenskaberne !
Ok, hun er en ældre dame, men en bil af den årgang, i den prisklasse og med de køreegenskaber, skal man vist lede længe efter.
Gambrinus
Ja, jeg er stadig blind af kærlighed efter alle de år.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-05-05 23:28

OG :
Gammel kærlighed ruster ikke !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-05 09:57

Den kom sgu'
Jeg troede ikke på det, før jeg havde den i hånden.
Jeg vender tilbage, når jeg har fået brændt den af.
I mellemtiden kan i hygge jer med denne Escape! Screensaver
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_9485_9488%5E9563%5E9598,00.html
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-05 16:02

Du dunne jo montere alle dine blæsere på Alfa'en.
Nu kan du bruge alt dit grej på en fornuftig måde og måske få lidt fut over Italieneren.
Eyvind - som på ingen måde er misundelig.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-05 16:34
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-05 16:37

Det er jo en modificeret Messersmidt

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-05 17:33

PhuuuuHa
Det går langsomt det her.
Jeg har fået sat de der møller på den der køler.
Støvsuget kabinettet.
Downloadet drivere.
Læst manualer. (Mens jeg sad på WC).
Fundet mine RAM.
Lavet backup af alt (Håber jeg).
Hjulpet en client med at komme på nettet. (DET HAR JEG SGU' IKKE TID TIL).
Husket at spise og drikke.
Haft kunder i biksen. (Så bli'r der måske alligevel råd til mad i næste måned).
Jeg har fået lavet alt det, der LARMER, så jeg kan fortsætte i nat.
(Min overbo er helt kuldret).
Jeg ved dog godt, at jeg ikke kan slappe af, før jeg har hørt det dejlige "Beep"
Gambrinus
Vil i købe en RAM-køler ? Der er sgu' ikke plads !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-05 23:34

Den har sagt Beep !!
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-05 01:42

Hvor mange gange?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-05-05 06:17

1 !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-05-05 06:26

Nu har jeg fået sovet og skal til at monterer bundkortet i kabinettet.
Det skal foregå med kabinettet liggende.
Så skal jeg ha' konstrueret et eller andet beslag til at aflaste den CPU køler,
før jeg tør sætte det hele på højkant.
Den mølle er sgu' tungere end jeg havde regnet med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-05-05 12:36

SÅDAN !
Hu Hej hvor den bare cykler derudad !
Windows XP installeret på 23 minutter rent !
(Incl. installation og formatering af SATA RAID)
Cpu temperatur 305,15 Kelvin !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-05 13:21

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-05 16:51

Ja det noget der rykker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-05-05 18:13

Rumtemperatur 29*
CPU 39*
Kun køletårn m/ 2 møller.
(Lukket Kabinet).

>Eyvind
Jeg havde engang en AMD Barton 2500+,
hvor temp. målingen i selve CPU'en var 50* ude af tur.
Altså den temp. der blev vist i BIOS.
Det resulterede i at maskinen gik ned, fordi den troede, at CPU'en var 90*, når den i virkeligheden var 40*.
Efter mange målinger med forskelligt apparatur, kunne jeg skrive en udførlig fejlbeskrivelse og fik den også ombyttet under garanti.
Nu ved jeg jo ikke hvordan du har prøvet at måle, men det kan altså forekomme.
Det kunne jo være.... ??? Med din p4
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-05 22:38

Ja det har jeg også tænkt lidt på.
Det kan måske også være motherboard som ikke kan tolke.
Da jeg alligevel skal ha' fingre i et Asus p4p800-se vil jeg lige afprøve det, med min cpu.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-05 23:43

Kunne nu snildt være din bios Eme!! Mange asus har problemer med at måle temperaturen, men i de fleste tilfælde findes en bios upgrade der fikser problemet!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-05-05 00:56

Er du da sindssyg ! Det går altså bare hurtigt det her !
FSB clocket fra 200 > 222 MHz uden at røre ved spændingerne.
NO PROBLEMS.
Hvorfor købe en AMD 3500+ til kr. 2.000 når det er så nemt at clocke en 3000+ til kr. 1.300 så den køre hurtigere end en 3500+.
Mine 2 x 512 MB Kingston HyperX PC3200 køre som PC3600 !
Rumtemp. 25* CPU Temp. 35*.
SÅDAN !
Gambrinus
Undskyld Eyvind. Det er ikke for at hoverer.
Det skal bare ud.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-05 01:17

Kører Kandu hurtigere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-05 10:29

Tedd - mit nuværende motherboard er et DFI (på grund af størrelsen)
Jeg vil afprøve et Asus som resten af familien har.

Gambrinus - så skal du bare ha' en stavekontrol der kan følge med.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-05-05 10:53

Øøøøøhhhh....
Hvad har jeg stavet forkert ?
Clocket ? Jeg var/er i tvivl.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-05 12:11

Got you..................jeg har ikke kigget efter nogen stavning.
Men jeg benyttede lige janteloven..........du skal ikke tro.................osv.
Men hvis du absolut vil vide det, så har jeg nu slået det op på nettet.
firefox>google>overcloked>http://www.bbspot.com/News/2002/08/house.html

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-05-05 13:39

DK : Overklokket ?
Din Klokker !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-06-05 11:23

Nå nu er det vist på tide at slutte denne tråd.
Desværre er jeg rendt mod muren.

Jeg kan "kun" clocke den 20 %.
(Uden at røre ved spændingerne)
HyperX PC3200 RAM'ene køre som PC3800 ifølge Everest.
På højde med DUAL DDR2-667 (Hvad det så betyder)
CPU temp. stadig ca. 10 grader Kelvin over stuetemperatur.

Hvem skal nu ha' point ?

Tedd har jo stået for de mere seriøse indlæg.
På den anden side er det rigtig synd for Emesen med den P4.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-06-05 11:31

Det blev forresten til et ASUS EAX/700/TD grafikkort.
Og jeg fik lavet et ret pænt beslag til det køletårn.
Gambrinus
(Min dobbeltprofil er Blærerøv)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-06-05 20:55

Hov
Jeg havde da helt glemt, at dette spørgsmål ikke var afsluttet.
Jeg har fået dyret op at køre, men er ligesom gået lidt i stå.
Jeg mangler at få lagt div. kabler pænt og monteret lidt gejl hist og her.
Der har været så meget.
Jeg turde godt nok ikke rejse den op, før jeg havde fået lavet et beslag til den køler.
Det er ordnet og det blev (synes jeg selv) helt pænt.
Det er stadig synd for dig Emesen.
(Med den varme)
Tedd får point fordi ????????????? Tjaa. en skal jo ha' dem.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-06-05 20:56

Tak for sludren begge to.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-05 21:03

Man kan da heller ikke gi point til en Intel fanatiker